Gå til innhold

6800u på far cry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle likt å se fps på de bildene som er av 6800 Ultra.

Men synes at bildekvaliteten på våpnene på 6800 bildene er frikantede og hakkete.

Men dette har vel noe med at aa ikke er satt på?

 

Se selv. (ikke samme sted)

 

ATI

http://www.mavisxp.com/screenshots/fc2-800.jpg

NVIDIA

http://img10.imageshack.us/img10/5149/FarCry7.jpg

 

Og som sagt, jeg har ingen ide om hva slags oppløsning++ det  er på de forskjelige bildene, men det er vel litt merkelig at det ikke er tatt med "alt" på?

Eller?

Dunno jeg..

De kan umulig ha den samme AA instillingen, for hele bildet er litt mer hakkette på nvidia.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Hva er det som er så imponerende med bildene fra 6800kortet(i trådstarten)???

ser bare ut som dei har overdrivet med blendinga..

ser bedre ut på ATi synst nå jeg..

Det får være måte på med ATI fanboy greiene her.. :roll:

Hva du snakker om?

ja jeg har ATi, nei jeg er ingen 13årig "fanboy"...

jeg sa bare meningen min! er det noe gale i det?

har du ikke sagt dine meninger av og til?? :roll:

 

jeg er faktisk nøytral når det gjelder ATi og nVidia, med en gang man sier noe man mener om ATi/nVidia får man slengt bare dritt tilbake her på forumet.. :roll:

 

sorry visst jeg var litt rett ut nå, men er begynt å bli lei :roll:

Lenke til kommentar
Hva du snakker om?

ja jeg har ATi, nei jeg er ingen 13årig "fanboy"...

jeg sa bare meningen min! er det noe gale i det?

har du ikke sagt dine meninger av og til?? :roll:

 

Ja.. jeg begynner og å bli lei. Jeg er lei av at folk skryter ati opp i skyene og slakter nvidia. Jeg er drittlei av at det liksom skal være en slags krig mellom de som digger nvidia og de som digger ati.. :roll: Det hadde vært så utrolig mye bedre om folk rett og slett var litt objektive. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal ta dette her så personlig. De er to stykker hardware teknologi, ikke noe annet.

 

Jeg vil si det så enkelt at både x800 og 6800 teknologien er utrolig imponerende. Å komme å si

Hva er det som er så imponerende med bildene fra 6800kortet(i trådstarten)???

ser bare ut som dei har overdrivet med blendinga..

ser bedre ut på ATi synst nå jeg..

syns jeg bare er dumt.
Lenke til kommentar
Hva du snakker om?

ja jeg har ATi, nei jeg er ingen 13årig "fanboy"...

jeg sa bare meningen min! er det noe gale i det?

har du ikke sagt dine meninger av og til?? :roll:

 

Ja.. jeg begynner og å bli lei. Jeg er lei av at folk skryter ati opp i skyene og slakter nvidia. Jeg er drittlei av at det liksom skal være en slags krig mellom de som digger nvidia og de som digger ati.. :roll: Det hadde vært så utrolig mye bedre om folk rett og slett var litt objektive. Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal ta dette her så personlig. De er to stykker hardware teknologi, ikke noe annet.

 

Jeg vil si det så enkelt at både x800 og 6800 teknologien er utrolig imponerende. Å komme å si

Hva er det som er så imponerende med bildene fra 6800kortet(i trådstarten)???

ser bare ut som dei har overdrivet med blendinga..

ser bedre ut på ATi synst nå jeg..

syns jeg bare er dumt.

jeg og synest at begge er imponerende ja..

men jeg, synest ikke akkuratt det screenshote fra 6800 var så imponerende i forhold til ATi sitt, jeg synest det skjermbilder hadde overdriven blending...har sett mange andre bra bilde fra 6800, men jeg bare lurte på hva som ver så imponerende med akkuratt det bilde.. :roll:

 

 

Det at folk her på forumet alltid synst at det er nVidia som får slakta og ATi som får skryta er j*vli logisk da...tenk på alle som har ATi (serli 9x00 serien) i forhold til alle de som har nVidia..

Lenke til kommentar

Hehe, det som nesten er mest imponerende med denne posten, er at ifra det første innlegget, så tok det bare 6 innlegg til før alt begynnte å spore av.

Og det at man ikke bare kan si at bildet så bra ut, uten og begynne å hakke på alt som er galt, forundrer meg også. Er man virkelig så smålig?

 

Forøvrig så slår min ATARI 2600 med 1(?) bits grafikkort både ATI\NVIDIA. :D

Sånn, litt humor for å løsne opp stemmningen. Kanskje jeg burde postet ett screenshot ifra Pacman, med AA på fullt. hehe.

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar
Enig med en post litt oppi her, ati blir skrytt opp i skyene og nvidia slakta. For å sei de sånn, man kan ikkje sammenligne et standard (eller noke sånt) 6800ultra-bilde der man får fram effekten av ps3, med et bilde med 16xaf/8xaa fra 800xt pe.
Ver objektiv, viss dei hadde hatt lyst kunne det nvidia-bildet sett bedre ut via bruk av af og aa. Syns bilda vise kor bra ps3 er.
Lenke til kommentar
Fra det jeg har sett har ATi har bedre ytelse i BF:V, CMR4 og Painkiller. I Halo er det ganske jevnt.

Hvor har du sett tester av Tribes Vengeance? Dette er et spill som vil ha støtte for 3Dc.

Det har vel blitt omtrent likt med de nyeste driverne til 6800Ultra?

Jeg har ikke sett disse spillene blitt testet med FW 61.34. Men jeg vil tro at det er hovedsaklig dx9 ytelsen som er blitt forbedret. Ytelsen i UT gikk bra ned med disse driverene. Beta drivere kan forøvrig ha funksjoner og optimaliseringer som er ment til utviklere og som ikke kommer med i noe final release.

Lenke til kommentar
Ja.. jeg begynner og å bli lei. Jeg er lei av at folk skryter ati opp i skyene og slakter nvidia.

Hvis du setter det på spissen på den måten får du det til å virke som om du ikke har vært på forumet så altfor lenge. Du må ikke mange årene tilbake før det var kun ATI som fikk all pepperen, og nVidia ble rost opp i skyene (pre-R300 tida, da nVidia styrte med sin glimrende Geforce4 serie)

 

Men ellers er jeg enig med deg, det bli alt for mye fokus på produsent vs. produsent, greit med en konstruktiv kritikk med tanke på produkt vs. produkt, men når skittkastingen kommer da har all seriøsitet forsvunnet.

 

og til dere eventuelle fanboys; forbanna bortskjemt er dere, vi er utrolig heldige som kan velge mellom f.eks ATi og nVidia. Si meg vil dere at favorittprodusenten deres skal ha monopol på alt?

 

og for å gjøre dette litt ontopic, så ser farcry bra ut på 6800, men de overbruker somsagt HDR til de grader...

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Hvis ikke CryTek har inngått en særavtale med nVidia så vil FarCry se akkurat like bra ut, grafikkmessig, på ATi-kort. De funksjonene som er brukt krever ikke mer enn PS2 støtte.

 

HDR brukes jo forsåvidt i Half Life 2 og det har blitt vist fint frem på ATi kort.

 

 

Bildene ser fine ut, dog litt overdrevne. Dette har jo ingenting med skjermkort å gjøre. Folk prøver å "provosere" ved å late som "mitt kort er bedre enn ditt"-tull, når det her er snakk om funksjoner som begge kortene innehar.

 

Vi vil selvfølgelig ikke se disse funksjonene på ATi-kort hvis CryTek, som sagt tidligere, har monget seg fullstendig og solgt sjelen sin heh

Lenke til kommentar
Hvis du setter det på spissen på den måten får du det til å virke som om du ikke har vært på forumet så altfor lenge. Du må ikke mange årene tilbake før det var kun ATI som fikk all pepperen, og nVidia ble rost opp i skyene (pre-R300 tida, da nVidia styrte med sin glimrende Geforce4 serie)

 

Tilbake til emnet her så er jeg veldig nyskjerrig på hvordan kortene vil yte i praksis da det er såpass store forskjeller fra benchmark til benchmark.

Jo det er sikkert riktig det, men jeg mener ikke at det hadde vært bedre om nvidia ble skrytt opp i skyene og ati fikk all pepper. Hadde bare syns det ble bedre om folk forsøkte å objektivt vurdere kortene, se på kvalitet og ytelse og komme med litt mer konstruktive ting enn ati ruler, nvidia stinker og slike ting. :)

Lenke til kommentar
Hvis ikke CryTek har inngått en særavtale med nVidia så vil FarCry se akkurat like bra ut, grafikkmessig, på ATi-kort. De funksjonene som er brukt krever ikke mer enn PS2 støtte.

 

HDR brukes jo forsåvidt i Half Life 2 og det har blitt vist fint frem på ATi kort.

 

 

Bildene ser fine ut, dog litt overdrevne. Dette har jo ingenting med skjermkort å gjøre. Folk prøver å "provosere" ved å late som "mitt kort er bedre enn ditt"-tull, når det her er snakk om funksjoner som begge kortene innehar.

 

Vi vil selvfølgelig ikke se disse funksjonene på ATi-kort hvis CryTek, som sagt tidligere, har monget seg fullstendig og solgt sjelen sin heh

det er mulig at jeg ikke har fulgt HL2 så veldig nøye.. kan du peke ut hvor jeg kan finne info om at HDR blir brukt?

Lenke til kommentar
Hvis du setter det på spissen på den måten får du det til å virke som om du ikke har vært på forumet så altfor lenge. Du må ikke mange årene tilbake før det var kun ATI som fikk all pepperen, og nVidia ble rost opp i skyene (pre-R300 tida, da nVidia styrte med sin glimrende Geforce4 serie)

 

Tilbake til emnet her så er jeg veldig nyskjerrig på hvordan kortene vil yte i praksis da det er såpass store forskjeller fra benchmark til benchmark.

Jo det er sikkert riktig det, men jeg mener ikke at det hadde vært bedre om nvidia ble skrytt opp i skyene og ati fikk all pepper. Hadde bare syns det ble bedre om folk forsøkte å objektivt vurdere kortene, se på kvalitet og ytelse og komme med litt mer konstruktive ting enn ati ruler, nvidia stinker og slike ting. :)

Greit nok det... Men det er da ikke så vanskelig å se at akkurat de screenshotta ikke var bedre enn ATi. Det var noe hakkete kanter og veeldig sterkt lys... Enkelt å greit.

Jeg selv håper bare på en priskrig så korta kan bli billigere fort!

 

Sitter her å skriver på mitt glimrende nvidia kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...