Gå til innhold

Beste RPG ever?


Anbefalte innlegg

Yepp det er riktig

vist dere vil spille ordentlig god gammeldags rpg så, få tak i noen venner og skaff, Dungeons and dragons 3erd :D(-masse smileys) der har du frihet der! :D (-masse smileys)

 

Det er sånn penn og papir spill, morro som f... har spilt det i ca 10 år :D

er vel 3.5ed det går i nå... Har aldri helt fått med meg forskjellen, da :roll:

 

Opplevelsen i et pen'n paper rollespill kontra et spill som f.eks. baldurs gate kan være helt forskjellig, både på godt og vondt. Jeg blir mye mer engasjert, og synes det er mere morro å spille d&d enn baldurs gate (bg er fortsatt et bra spill, da), men det kommer helt ann på spillederen (gm/dm). Det fine med "analoge" rollespill er at historien og kampene ikke er låst til regler og ferdigprogrammerte dialoger. Her kan du si hva du vil, og gjøre hva du vil, så lenge gm tillater det :)

 

anbefales for de som er glad i rpg på PC. oppsøk en rollespill klubb nær deg ;) (selv holder jeg til på kongsberg strategi og rollespillklubb)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noen klubber i nærheten der jeg bor:( (trur jeg da)

vet ikke hvordan jeg kan sjekke det?

 

Det er en el forskjell, har spilt vanlig D&D, 3erd og 3.2, der var det en del ting som var nytt, har ikke sett 3.5 eller noe slikt :D

 

Synes LIVE Rollespill, som det så fint heter virker morro, skulle gjerne ha prøvd det da :D får å se:)

Lenke til kommentar

Eg synest at Gothic 2 er eit veldig bra RPG. God stemning, bra historie og flott grafikk. Med tanke på grafikken krever det jo ganske kraftig maskinvare då.

 

Den RPG-en eg gleder meg mest til er Stalker. Det har ein ekstrem grafikk ( bedre enn HL2, Doom 3 og Far Cry ), og måten spelet er lagt opp verkar veldig interessant. Det kjem i byrjinga av 2005.

 

www.stalker-game.com

Lenke til kommentar

Vært med på Laiv flere ganger selv. Er nå med i en gruppering som heter Legio XV,

som egentlig er både en re-enactment gruppe som driver med en del laiv. Har vært

med siden påske. Dessverre er hjemmesiden vår ganske utdød og det er på tide

at noen (jeg) burde lage en ny. http://legxv.laiv.org/ er addressen.

 

Her finner dere noen bilder som ble tatt

når vi drev med blankvåpen (på et stevne) for noen helger siden. Det er også avbildet

en del andre grupperinger osv. Jeg var dessverre ikke der. :(

Endret av Rafael
Lenke til kommentar

Lurer på akkurat det samme... hvordan funker det egentlig? Så en video for mange år siden om noen tullinger i USA som lekte rundt omkring i skogen. For meg ser det bare helt latterlig ut. Det å sitte rundt et bord med gode gamle rollespill er noe annet enn å løpe rundt med plastikksverd, det tar bort hele magien med rollespill spør du meg! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Angående oppsett så er det forskjellige fra Laiv til Laiv. Som regel så har man antall

HP (hit points, akkurat som i 'vanlig' rollespill) og dette vet man selv. Om jeg da får

slag så mister jeg et hitpoint, og når jeg har mistet alle så er jeg død.

 

Når det kommer til magi så varierer det enda mer, men den forrige laiven jeg var på

så var reglene slik at personen som angrep deg fortalte deg (hvisket e.l. - slik at det

ikke skulle virke *helt* teit) hvor mye du tok i skade eller hva du er beskyttet mot

osv.

 

herpel: Den videon du så var med folk som kledde seg ut som troll midt på dagen

og noen magikere kastet småsteiner på trollene samtidig som de ropte "lightningbolt",

ikkesant? Om det var det, så er jeg enig i at det er ganske teit. Festlig video :)

Lenke til kommentar

For min del synes jeg Albion, som btw ikke kom ut i retail versjon, er noe av det beste. Diablo2 er for meg noe som går ut på stort sett det samme

Klikk-Snakk-Klikk-Klikk-Klikk-Klikk-Blodsprut fra boss-klikk-klikk-klikk-klikk--->

 

MEN, det første diablo hadde sjel, husker godt hvordan hjertet banket da the butcher ropet AAAH, FRESH MEAT, og drepte min rogue med 2 slag.

 

Icewind dale 1 og 2 var også veldig bra, genial story... Neverwinter nights var for lett for min del, selv på vanskeligste.

 

Har aldrig vært en fan av ff spillene, men husker 1ern og 2ern med gode følelser. :yes:

 

grandia 2 er en klar favoritt, selv om det er forholdsvis nytt.

Lenke til kommentar
herpel: Den videon du så var med folk som kledde seg ut som troll midt på dagen

og noen magikere kastet småsteiner på trollene samtidig som de ropte "lightningbolt",

ikkesant? Om det var det, så er jeg enig i at det er ganske teit. Festlig video :)

Javisst!!! Hahahahaaaa! Det er akkurat den jeg tenkte på! Fytterakkern hvor mye jeg lo! 'Lightingbolt' zapp, you're dead! :!: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...