Gå til innhold

Kven er det som støter Israel


Anbefalte innlegg

Vel, jeg hadde blitt steik forbanna hvis noen hadde gitt vekk Bergen fordi at en etnisk gruppe hevdet at det var deres hjem, og brukte bibelen (GT) og toraen som bevis.

 

Ikke det at jeg har noe i mot jødene, men jeg forstår at ingen arabare vil ha dem der (på grunnlag av det som står ovenfor)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gir de naturligvis retten til å tråkke på den palestinske befolkningen i landet

Palestiner-araberne har den høyeste levestandarden i Midtøsten. Dersom de ikke er fornøyd med det, har de over tjue andre arabiske land de kan flytte til.

 

okkupere alt so mer å okkupere

Okkupere alt som er å okkupere?! Israel har okkupert Gaza og Vestbredden i en forsvarskrig mot araberlandene. Det var forøvrig ingen som snakket om okkupasjon da Egypt og Jordan okkuperte de samme områdene.

 

og rive palestinske boligområder

Israel har rett til å forsvare seg mot terrorisme, også ved å straffe de som støtter terroristene.

 

samt bygge en mur mellom seg og palestinerene

Bygge et gjerde, mener du? Sikkerhetsgjerdet er et svært effektivt tiltak mot terrorisme. Gjerdet på Gazastripen har gjort at det er tilnærmet null terroristangrep i dette området.

 

(som tross alt, sett bort i fra det religiøse pisset, "var der først") PÅ PALESTINSK JORD.

Gjerdet bygges der det er hensiktsmessig for å unngå terrorisme. Om den bygges på "palestinsk jord" får så være. Det er jo nettopp palestiner-arabernes terrorisme som gjør at dette gjerdet bygges.

 

Israelerene kan også UMULIG være ute etter fred, slik de har behandlet situasjonen i det siste: angripe religiøse/ekstreme ledere med helikopter-til-bakke-raketter?

Men du skal liksom være for fred, du som kaller terroristledere for "religiøse/ekstreme ledere"? At venstresiden velger å bruke tiden sin på å kritisere verdens frie nasjoner for å likvidere terroristledere, sier jo det meste om disse menneskene. Venstresidens standpunkt i denne konflikten er bare nok et eksempel på at sosialister og islamister forenes i sitt hat mot den vestlige sivilisasjon og dens verdier: demokrati, frihet og menneskerettigheter.

 

Tror de virkelig dette setter en STOPPER for terroren?

Terrorisme krever ledere som hjernevasker folk og organiserer terroristaksjonene. At det kanskje øker intensiteten i konflikten på kort sikt, er et aber, men på lang sikt vil nok Israel tjene på å innta en mer kompromissløs holdning overfor terroristledere.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde blitt steik forbanna hvis noen hadde gitt vekk Bergen fordi at en etnisk gruppe hevdet at det var deres hjem, og brukte bibelen (GT) og toraen som bevis.

Da israelerne kom til området, var det stort sett kun ørkener der, og malaria var utbredt. Israelerne kjøpte eiendom fra arabere, som oftest over markedsprisen, og omgjorde ørkenområdene om til et land med høy velstand. Hvis noen har rett til landet, må det være de som har bygget det opp, nemlig israelerne.

 

Palestiner-araberne har jo forøvrig sin egen stat allerede, nemlig Jordan, i tillegg til flere andre arabiske stater.

Lenke til kommentar
Palestiner-araberne har den høyeste levestandarden i Midtøsten. Dersom de ikke er fornøyd med det, har de over tjue andre arabiske land de kan flytte til.

Andre araberland er like motvillige til å ta i mot palestinere som Israel er.

Okkupere alt som er å okkupere?! Israel har okkupert Gaza og Vestbredden i en forsvarskrig mot araberlandene. Det var forøvrig ingen som snakket om okkupasjon da Egypt og Jordan okkuperte de samme områdene.
Og de trenger fortsatt å holde områdene for å forsvare seg? Nei, men de trenger derimot drikkevannet og jord til å sende ut religiøse til å bygget ut landet "gud har gitt dem".
Israel har rett til å forsvare seg mot terrorisme, også ved å straffe de som støtter terroristene.
Kollektiv straff er noe som faktisk er forbudt.
Bygge et gjerde, mener du? Sikkerhetsgjerdet er et svært effektivt tiltak mot terrorisme. Gjerdet på Gazastripen har gjort at det er tilnærmet null terroristangrep i dette området.
Nei det er faktisk snakk om en mur. Arbeidet er i gang og vil likne på noe som i så i Berlin for 15 år siden.

 

Og forøvrig; alle palestinere er ikke terrorister. Når noen insinuerer at det å forsvare palestinere er det samme som å støtte terrorisme blir det for dumt. Hvis noen tror at en kompromissløs holdning vil hjelpe er det jo bare å bygge dødsleierer med en gang. Det er det eneste som vil hjelpe da.

Lenke til kommentar
Kollektiv straff er noe som faktisk er forbudt.
Når det står om liv og død må man legge bort Geneve og bruke sunn fornuft. Så de alliertes bombing av tyske byer var altså forbud, da de rammet sivile og uskyldige tyskere? Hadde paifister og tilhengere av Geneve-konvensjonen fått bestemme i 1940-45 så hadde jeg het Fritz og hatt tysk morsmål. Israelerne kan ikke gjerde inn hver enkelt terrorist, ergo må de gjerde inn hele Gaza og Vestbredden. Eller kanskje de burde kjøre Kardemommestyle og gå fra dør til dør og spørre om det var noen terrorister der i lovens navn?
Lenke til kommentar
Palestiner-araberne har den høyeste levestandarden i Midtøsten. Dersom de ikke er fornøyd med det, har de over tjue andre arabiske land de kan flytte til.

Med en arbeidsledighet på bare 50%, *kremt* jaja....

 

Israel har rett til å forsvare seg mot terrorisme, også ved å straffe de som støtter terroristene.

 

Noen spørsmål til deg:

 

Har alle rett til en ordentlig og rettferdig rettsak? (uskyldig til det motsatte er bevist)

 

Er kollektiv avstraffelse positivt?

 

Tror det at det Israel gjør i palistina forhindrer at nye terrorister blir vervet?

 

En annen ting er at ledelsen i Israel aktivt støtter aksjonene, det gjør ikke palistina sine ledere. Arafat er anklaget for det, men han har gjort mye for å forhindre terrorisme. I tillegg har ikke de ekstreme gruppene støtte i befolkningen, og har ikke et hvert land lov til å forsvare seg selv?

Lenke til kommentar
Palestiner-araberne har den høyeste levestandarden i Midtøsten. Dersom de ikke er fornøyd med det, har de over tjue andre arabiske land de kan flytte til.

Så du sitter og forteller meg at palestinere (i Israel) stort sett har den fantastiske levestandarden? Det å få revet sin bolig er ikke å leve i høy levestandard.

 

Okkupere alt som er å okkupere?! Israel har okkupert Gaza og Vestbredden i en forsvarskrig mot araberlandene. Det var forøvrig ingen som snakket om okkupasjon da Egypt og Jordan okkuperte de samme områdene.

 

Satt på spissen, talemåte, kall det hva du vil. Poenget er at de okkuperer store områder som på ingen måte tilhører dem.

 

Israel har rett til å forsvare seg mot terrorisme.

Korrekt. Og palestinere har rett til å forsvare seg mot voldtekt av deres bosted.

 

også ved å straffe de som støtter terroristene.

 

Du mener at alle palestinere støtter terrorisme? Den må du pokker meg langt ut åt skogen med. Du er vel av typen som mener at flesteparten av muslimene i verden støtter Osama, du? :roll:

 

Bygge et gjerde, mener du?

 

Både og. Is it a Fence? Is it a Wall? No, it's a Separation Barrier.

 

Sikkerhetsgjerdet er et svært effektivt tiltak mot terrorisme. Gjerdet på Gazastripen har gjort at det er tilnærmet null terroristangrep i dette området.

 

Det er også en svært effektiv måte å holde seg adskilt fra palestinere flest (de som ikke har en dritt med terrorisme å gjøre), å bidra til et ytterligere hat mellom de to gruppene (man ønsker vel fred?), å splitte familier og å separere folk fra deres arbeidsplasser. gg_apartheid.

 

Gjerdet bygges der det er hensiktsmessig for å unngå terrorisme. Om den bygges på "palestinsk jord" får så være. Det er jo nettopp palestiner-arabernes terrorisme som gjør at dette gjerdet bygges.

 

Kollektiv avstraffning er flotte greier?

 

Men du skal liksom være for fred, du som kaller terroristledere for "religiøse/ekstreme ledere"?

 

Legg merke til "ekstreme", ja, jeg tenker på lederen(e) for terroristorganisasjonen HAMAS, på samme måte som Ariel Sharon er lederen for terrorstaten Israel. Poenget mitt var ikke at disse menneskene ikke er scum of the earth, poenget var at dette kun bidrar til å skape en martyr, og en spent situasjon med mer terrorisme og uproposjonale motangrep mot allmuen.

 

At venstresiden velger å bruke tiden sin på å kritisere verdens frie nasjoner for å likvidere terroristledere, sier jo det meste om disse menneskene.

 

Å? I følge deg skal man stille seg ukritisk til alt "de frie nasjoner" foretar seg? "Blind and deaf and dumb and born to follow." ? Å likvidere terroristledere er èn ting, å skape en verre situasjon enn tidligere når man gjør det (se over) er en helt annen. Disse menneskene (den Israelske administrasjonen) kan umulig ønske fred.

 

Venstresidens standpunkt i denne konflikten er bare nok et eksempel på at sosialister og islamister forenes i sitt hat mot den vestlige sivilisasjon og dens verdier: demokrati, frihet og menneskerettigheter.

 

Skal du være enda mer usaklig? Jeg støtter ikke militære makter på noen sider av denne konflikten, jeg støtter ikke HAMAS, jeg støtter ikke staten Israel, men jeg støtter det palestinske FOLKET (minus ekstreme grupper og terrorister). Skjønner du? Venstresiden står på folkets side, høyresiden (ikke alle, dog) står på "den frie nasjons" side (aka. dilte-etter-makta-siden). :hmm: (legg merke til hvordan jeg avsluttet dette utsagnet på omtrent like usaklig vis som du gjorde, tenk litt på hvor utrolig dårlig du argumenterer med ditt venstreside-hets.)

 

demokrati

Det èn del av folket i en nasjon får fortrinn og rettigheter ovenfor andre. gg_segregation.

 

frihet

 

Frihet til å meie ned hva man vil av boligområder og arbeidsplasser kun fordi man mener man er "Guds utvalgte folk" og derfor kan sette opp hattefabrikk omtrent hvor man vil, også på andres (palestinere) eiendom. Yay.

 

menneskerettigheter

 

Retten til å drepe? Retten til å stjele? Retten til å.... blah du tar tegninga.

 

Terrorisme krever ledere som hjernevasker folk og organiserer terroristaksjonene. At det kanskje øker intensiteten i konflikten på kort sikt, er et aber, men på lang sikt vil nok Israel tjene på å innta en mer kompromissløs holdning overfor terroristledere.

 

Nye ledere utpekes, martyer skapes, hatet som staten Israel bare øker og øker blandt den palestinske populasjonen, ja, jeg skjønner akkurat hvordan dette kommer til å forhindre terrorisme.

 

I bunn og grunn ønsker man fred. "Fighting for peace is like fucking for virginity."

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Med en arbeidsledighet på bare 50%, *kremt* jaja....
Høy arbeidsledighet senker ikke levestandarden. Noe sosialister glatt overser er at arabere bosatt i slemme Isarel faktisk har den høyeste levestandarden i den arabiske verden (minus oljeland). Hvordan er det mulgi når Israelerne "hele" tiden knuser husene dems og frastjeler dem rubbel og bit?
Har alle rett til en ordentlig og rettferdig rettsak? (uskyldig til det motsatte er bevist)
Siden Palestinerne erklærte Israel krig i 1987 har Israel vært i de facto krig, og de gjelder i teorien krigsrett. Og terrorledere og selvmordsaktivister venter man ikke på at forbrytelsen er begått, man ser ikke en dynamittgubbe løpe inn på en skolebuss. Man stopper vedkommende før han når bussen, om nødig med skarpt.
Er kollektiv avstraffelse positivt?
Nei, men dessverre nødvendlig i krig.
Tror det at det Israel gjør i palistina forhindrer at nye terrorister blir vervet?
Terroristene blir arbeidsløs når de ikke kommer inn i Israel. Tilbud og etterspørrel; det blir overskudd av arbeidsløse terrorister. Kanskje det er derfor arbeidsløsheten blir såpass høy? :p
En annen ting er at ledelsen i Israel aktivt støtter aksjonene, det gjør ikke palistina sine ledere. Arafat er anklaget for det, men han har gjort mye for å forhindre terrorisme. I tillegg har ikke de ekstreme gruppene støtte i befolkningen, og har ikke et hvert land lov til å forsvare seg selv?
Arafat har tydeligvis ikke gjort nok. De ekstreme gruppene har støtte i store deler av det Palestinske folk, bare se på hvor stor støtte saken har LO. Da kan du tenke deg hva palestinerne synes.

Et hvert land har lov til å forsvare seg, det er nettopp derfor Israel okkuperer vestbredden og Gaza. De inkompetente Palestinerne er svake, og bruker ufine metoder for å kjempe for sin sak. Det er situasjoen idag.

Lenke til kommentar
Andre araberland er like motvillige til å ta i mot palestinere som Israel er.

Ja, fordi de vil bruke flyktningene som argument mot Israels eksistens.

 

Og de trenger fortsatt å holde områdene for å forsvare seg?

Ja, jeg tviler ikke på at araberne kommer til å gå til angrep igjen hvis muligheten byr seg. Men foreløpig har de vel innsett at de er militært underlegne Israel.

 

Nei det er faktisk snakk om en mur.

Nei. Det er snakk om rundt 5% mur, og kun på de stedene som er mest utsatt.

 

Og forøvrig; alle palestinere er ikke terrorister.

Nei, men et flertall av palestiner-araberne støtter terrorisme.

 

Når noen insinuerer at det å forsvare palestinere er det samme som å støtte terrorisme blir det for dumt.

Det har jeg ikke sagt. Dette er en verdikonflikt, en konflikt mellom vestens sivilisasjon og islams barbari. At venstresiden allierer seg med islam i sitt hat mot vestens verdier, forteller alt om disse menneskenes verdisyn.

Lenke til kommentar

Hva med å arrestere istedenfor å likvidere?

 

Syns det burde vært likt på begge sider, skal palistinske ekstreminister bli dømt/drept for å drepe sivile, burde også israelse soldater og israelske ekstreminister bli det.

 

Letter å slippe unna med det hvis man er israeler.

 

Okkupasjon av Palestina? Kan du fortelle meg hva Palestina er først, så kan vi begynne å diskutere.
vi har vært igjennom dette før, har du ikke noe fornuftig å si kan du holde kjeft.
Lenke til kommentar
Nei, men et flertall av palestiner-araberne støtter terrorisme.

 

Gi meg offisielle tall på dette, VÆR SÅ SNILL. (De finnes ikke, sa du?)

 

Det har jeg ikke sagt. Dette er en verdikonflikt, en konflikt mellom vestens sivilisasjon og islams barbari.

 

"Islams barbari"? Jeez, hvor var du i KRL-timene?

 

Det har jeg ikke sagt. Dette er en verdikonflikt, en konflikt mellom vestens sivilisasjon og islams barbari.

 

Feil, igjen. Se min post lenger oppe. Dette er ikke et argument, men en påstand som ikke engang kan smykkes med tittelen "litt saklig". Vær så snill, diskuter saken, ikke hets [fyll inn politisk side] ved leilighet.

Lenke til kommentar
Har alle rett til en ordentlig og rettferdig rettsak? (uskyldig til det motsatte er bevist)

Ja, i utgangspunktet, men i krig kan man ikke alltid ta hensyn til slikt.

 

Er kollektiv avstraffelse positivt?

Nei, og Israel gjør også sitt beste for å unngå at uskyldige sivile skal skades. Men at sivile død, er slikt som skjer i krig.

 

Tror det at det Israel gjør i palistina forhindrer at nye terrorister blir vervet?

Nei, de gjør beklageligvis ikke nok. De burde blant annet sørge for at hjernevaskingen av unge palestiner-arabere i skolen ble stoppet, og de burde fjerne terroristorganisasjoner som Hamas og PLO.

 

En annen ting er at ledelsen i Israel aktivt støtter aksjonene, det gjør ikke palistina sine ledere. Arafat er anklaget for det, men han har gjort mye for å forhindre terrorisme.

Arafat støtter ikke bare terrorisme; han er ansvarlig for den. Hva har han gjort for å forhindre terrorisme?

 

I tillegg har ikke de ekstreme gruppene støtte i befolkningen

Et flertall av palestiner-araberne støtter terrorisme og vil fjerne Israel fra kartet.

 

har ikke et hvert land lov til å forsvare seg selv?

Jo, tydeligvis alle bortsett fra Israel.

Lenke til kommentar
Hva med å arrestere istedenfor å likvidere?

 

Syns det burde vært likt på begge sider, skal palistinske ekstreminister bli dømt/drept for å drepe sivile, burde også israelse soldater og israelske ekstreminister bli det.

 

Letter å slippe unna med det hvis man er israeler.

 

Okkupasjon av Palestina? Kan du fortelle meg hva Palestina er først, så kan vi begynne å diskutere.
vi har vært igjennom dette før, har du ikke noe fornuftig å si kan du holde kjeft.

Lol. Sosialister er noen rare dyr.

Lenke til kommentar
I tillegg har ikke de ekstreme gruppene støtte i befolkningen

Et flertall av palestiner-araberne støtter terrorisme og vil fjerne Israel fra kartet.

Har du noen tall på dette?

Tror du ikke flertallet av palistinerene vil ha fred, og leve i et eget land side om side med Israel istedenfor situasjonen idag?

 

Ja, i utgangspunktet, men i krig kan man ikke alltid ta hensyn til slikt.

 

Mange har blitt likvidert i situasjoner hvor de like enkelt kunne tatt dem til fange.

 

Nei, de gjør beklageligvis ikke nok. De burde blant annet sørge for at hjernevaskingen av unge palestiner-arabere i skolen ble stoppet, og de burde fjerne terroristorganisasjoner som Hamas og PLO.

At du kaller PLO terrorister i dag er vel litt feil. Hamas har en vepned gren, og støtter som regel ikke vold. Blandt det store sammarbeidet er Hamas er med i, er dette den eneste grenen som driver med terror. De foretrekker vel ordet motstandskamp, jeg mener det er begge deler.

 

Arafat støtter ikke bare terrorisme; han er ansvarlig for den. Hva har han gjort for å forhindre terrorisme?

 

Etter Oslo-avtalen når de nye politistyrkene kom på plass, ble flere terrorister arrestert og anklaget for å forhindre oslo-avtalen.

PLO er faktisk blandt de mer moderate palistinerne, hva skjer hvis vi fjerner de moderate, da står de ekstreme igjen.

Lenke til kommentar
Tror det at det Israel gjør i palistina forhindrer at nye terrorister blir vervet?

Nei, de gjør beklageligvis ikke nok. De burde blant annet sørge for at hjernevaskingen av unge palestiner-arabere i skolen ble stoppet, og de burde fjerne terroristorganisasjoner som Hamas og PLO.

Hamas ser ikke på seg selv som en terrororganisasjon, men som en motstandsbevegelse. Om dette er riktig kan diskuteres.

 

Det bør nevnes at Hamas ikke kun driver med terror. De driver barnehager, deler ut mat til fattige og en engasjerer seg sosialt i Palestina. Faktisk er de de eneste som gjør det, selv den palestinske regjeringen virker ikke som de bryr seg noe om folkets skjebne. Er det da rart at denne gruppen får oppsluttning? Hvis noen kaller dette hjernevask, hvorfor hjernevasker ikke Israel palestinerne ved å behandle dem rettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...