Gå til innhold

Kven er det som støter Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du sitter og forteller meg at palestinere (i Israel) stort sett har den fantastiske levestandarden? Det å få revet sin bolig er ikke å leve i høy levestandard.

Jeg sier ikke at levestandarden er fantastisk, men at det er den beste i Midtøsten. Israel river forøvrig ikke hus uten videre; dette må godkjennes av en dommer. Israel er en rettsstat, i motsetning til de muslimske teokratiene. De siste årene har man dessuten gått mer og mer over til å forsegle hus heller enn å rive dem.

 

Poenget er at de okkuperer store områder som på ingen måte tilhører dem.

... fordi de ble angrepet av flere araberstater.

 

Du mener at alle palestinere støtter terrorisme?

Det har jeg ikke sagt. Et flertall av palestiner-araberne støtter imidlertid terrorisme.

 

Det [sikkerhetsgjerdet] er også en svært effektiv måte å holde seg adskilt fra palestinere flest (de som ikke har en dritt med terrorisme å gjøre), å bidra til et ytterligere hat mellom de to gruppene (man ønsker vel fred?), å splitte familier og å separere folk fra deres arbeidsplasser. gg_apartheid.

Selvsagt finnes det ulemper ved gjerdet, men den krigen islamistene fører mot Israel (og mot resten av vesten) er en ekstraordinær krig, som krever ekstraordinære tiltak. Det er slutt på den tiden da man kunne se forskjell på sivile og militære ved å se på uniformen deres.

 

Poenget mitt var ikke at disse menneskene ikke er scum of the earth, poenget var at dette kun bidrar til å skape en martyr, og en spent situasjon med mer terrorisme og uproposjonale motangrep mot allmuen.

Ordene man bruker, avslører mye. Når du og andre på venstresiden kaller terroristledere "religiøse ledere", viser det at dere forsøker å gi inntrykk av at disse terroristene er ufarlige, og at det er Israel som er aggressoren.

 

I følge deg skal man stille seg ukritisk til alt "de frie nasjoner" foretar seg?

Nei, men man bør kunne se ting litt i perspektiv. Venstresiden går i tog og kaller Israel og De forente stater "terroriststater", og Bush og Sharon slås i hartkorn med Hitler; men bryr de seg om de overgrepene som skjer i andre verdensdeler? Venstresiden er drevet av et hat mot den vestlige sivilisasjon og dens verdier, akkurat som islamistene er.

 

Disse menneskene (den Israelske administrasjonen) kan umulig ønske fred.

Hva i all verden tror du de ønsker?

 

Venstresidens standpunkt i denne konflikten er bare nok et eksempel på at sosialister og islamister forenes i sitt hat mot den vestlige sivilisasjon og dens verdier: demokrati, frihet og menneskerettigheter.

Skal du være enda mer usaklig? Jeg støtter ikke militære makter på noen sider av denne konflikten, jeg støtter ikke HAMAS, jeg støtter ikke staten Israel, men jeg støtter det palestinske FOLKET

Det er ikke så enkelt som venstresiden vil ha det til. De hevder å være for det irakiske folket, men mot Saddam Hussein; for det palestinsk-arabiske folket, men mot terrorisme, etc. Men av og til hender det at man må velge, selv om ingen av alternativene er perfekte. Jeg støtter Israel, fordi de representerer den vestlige sivilisasjon mot det islamistiske barbari.

 

demokrati

Det èn del av folket i en nasjon får fortrinn og rettigheter ovenfor andre. gg_segregation.

Arabere har de samme rettigheter som jøder i Israel. I motsetning til de arabiske landene, der de fleste jødene har blitt kastet på hodet ut.

 

frihet

Frihet til å meie ned hva man vil av boligområder og arbeidsplasser kun fordi man mener man er "Guds utvalgte folk" og derfor kan sette opp hattefabrikk omtrent hvor man vil, også på andres (palestinere) eiendom. Yay.

Israel "meier ikke ned boligområder og arbeidsplasser". For å kunne rive eller forsegle hus trenger IDF godkjennelse av retten, og dette får de bare hvis de har gode grunner for det.

 

menneskerettigheter

Retten til å drepe? Retten til å stjele? Retten til å.... blah du tar tegninga.

Jeg tenkte mer på retten til liv, frihet, eiendom og streben etter lykke.

 

I bunn og grunn ønsker man fred. "Fighting for peace is like fucking for virginity."

slavery_web.gif

Lenke til kommentar

Jeg blir litt irritert av denne "kven støter (støtter) Israel" mentaliteten. Det er alltid om å gjøre å drite ut de slemme blå uten sympati i enhver sammenheng.

 

Mitt synspunkt er at Israel bør trekke seg tilbake, da okkupasjon tydligvis ikke holder terroristene unna.

 

Sharon må gjerne legge sin politiske karriere på hylla.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at levestandarden er fantastisk, men at det er den beste i Midtøsten.

Bedre enn på Israelsk side?

 

Israel river forøvrig ikke hus uten videre; dette må godkjennes av en dommer. Israel er en rettsstat, i motsetning til de muslimske teokratiene. De siste årene har man dessuten gått mer og mer over til å forsegle hus heller enn å rive dem.

 

Hvem stiller dommer? Nøytrale utenforstående? Inform me. Uansett hvor mye byråkrati og rettsapparat det hele går igjennom, er det fremdeles en urettiget handling.

 

Poenget er at de okkuperer store områder som på ingen måte tilhører dem.

... fordi de ble angrepet av flere araberstater.

 

Hvorfor skal de forsvare områder som ikke tilhører dem? Snakker vi om de samme områdene? Mistenker en liten kommunikasjonssvik...

 

Det har jeg ikke sagt. Et flertall av palestiner-araberne støtter imidlertid terrorisme.

 

Tullprat. Og det håper jeg du vet.

 

 

Hoho, for en nøytral og annerkjent kilde.

 

Holocaust er en jødeoppfunnet drittløgn kun ment for å tjene penger. :lol:

 

 

Selvsagt finnes det ulemper ved gjerdet, men den krigen islamistene fører mot Israel (og mot resten av vesten) er en ekstraordinær krig, som krever ekstraordinære tiltak. Det er slutt på den tiden da man kunne se forskjell på sivile og militære ved å se på uniformen deres.

 

Fordelene veier ikke opp for ulempene. Dessuten er jeg sikker på at apartheid i midtøsten kun øker motivasjon for krig.

 

Ordene man bruker, avslører mye. Når du og andre på venstresiden kaller terroristledere "religiøse ledere", viser det at dere forsøker å gi inntrykk av at disse terroristene er ufarlige, og at det er Israel som er aggressoren.

 

Nei, det viser at jeg forsøker å fortelle deg at dette er mektige menn, og det er farlig å plukke menn med tilhengere i øst og vest på nesen. Et angrep på disse menneskene vil oppleves som en aggressor-handling fra Israel av den muslimske verden, noe som kun bidrar til mer terrorisme, og mindre fred.

 

Nei, men man bør kunne se ting litt i perspektiv. Venstresiden går i tog og kaller Israel og De forente stater "terroriststater", og Bush og Sharon slås i hartkorn med Hitler; men bryr de seg om de overgrepene som skjer i andre verdensdeler?

 

Ja. Enkelt og greit.

 

Venstresiden er drevet av et hat mot den vestlige sivilisasjon og dens verdier, akkurat som islamistene er.

 

Jeg ber deg, igjen, om å slutte med pisspreiket. Forresten, med "islamist", mener du da muslimer flest? Eller tenker du på ekstreme (små) grupper?

 

Hva i all verden tror du de ønsker?

 

Fred, men ikke forsoning? Det er ihvertfall tydelig at det ikke er spesiellt interessant at man en gang i fremtiden kan leve side om side, som likeverdige borgere av landet, under et felles styre, med en felles hær og med en felles lov.

 

Jeg støtter Israel, fordi de representerer den vestlige sivilisasjon mot det islamistiske barbari.

 

"Den vestlige sivilisasjonen" er jo kun en forskjønning av "pengemakta", har jeg rett? Og det islamske barnariet kan du stikke langt opp i et visst sted, det er ikke noe mer islamsk barbari enn det er kristent barbari. Det er snakk om folkgrupper, ikke nødvendigvis drevet av sin religion. Og ja, de små, ekstreme gruppene er IKKE grunnlag for å generalisere muslimer som terrorister.

 

Arabere har de samme rettigheter som jøder i Israel. I motsetning til de arabiske landene, der de fleste jødene har blitt kastet på hodet ut.

 

Bortsett fra retten til å leve et anstendig og trygt liv, fri for at de kan lide under kollektiv avstraffning når som helst?

 

Israel "meier ikke ned boligområder og arbeidsplasser". For å kunne rive eller forsegle hus trenger IDF godkjennelse av retten, og dette får de bare hvis de har gode grunner for det.

 

Gode grunner? :lol:

 

Jeg tenkte mer på retten til liv, frihet, eiendom og streben etter lykke.

 

Denne retten har palestinerene også.

 

Bilde.

 

Finnes det en bedre løsning enn krig, burde den brukes.

Lenke til kommentar

Hoho, for en nøytral og annerkjent kilde.

 

Holocaust er en jødeoppfunnet drittløgn kun ment for å tjene penger. [Fjernet lenke]

Dette blir for dumt. Dersom du hadde lest artikkelen, ville du ha sett følgende:

 

Meningsmålingen som er utført av det palestinske Jerusalem media og kommunikasjonssenter

Siden deres kan du forøvrig finne her.

 

Utdrag fra "About JMCC":

 

JMCC was established in 1988 by a group of Palestinian journalists and researchers to provide information on events in the West Bank (including East Jerusalem) and the Gaza Strip. JMCC's Jerusalem and Gaza offices provide a wide range of services to journalists, researchers, international agencies, individuals and organizations interested in obtaining reliable information on the Palestinian territory.

 

Resten får jeg komme tilbake til ved en senere anledning.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
At jeg likte dine ikke-ekstreme holdninger med tanke på Israel. Endelig en blå som har skjønt at det ikke handler om å pushe frempå med Israels krav mot "de onde muslimene", men om å finne en fredsløsning.

Helt klart. Løsningen på problemet er ikke å la Israel drive "fritt villt" med palestinske bosettinger.

Lenke til kommentar
Nei, men et flertall av palestiner-araberne støtter terrorisme.

Gi meg offisielle tall på dette, VÆR SÅ SNILL.

Vær så god.

Det står at palestinerne ønsker "å frigjøre Palestina fullstendig". Om du tolker det som at de er for terroraksjoner får det bli din mening. Israelernes overgrep har nok fått de fleste palestinerne til å miste troen på sameksistens. Og da skal dette brukes mot dem for å gjøre situasjonen enda verre?

 

BTW: Om noen ønsker å fordype seg litt mer i konflikten kan jeg anbefale denne kronikken som stod i Aftenposten:Innvandring fra øst bidro til en hardere linje i Israel

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig klart at Hat skaper bare meir hat. Og så lenge Israel undertryker Palestinerene så vil det komme fleire sjølvmordsbombere. Og så lenge det kommer fleire sjølvmordsbombere så vil folket i Israel støte opp om Israel sin politik. Vist noken av dei to partene vil snu den onde sirkelen så er det Israel så må gjøre det. Det er dei som sitter med sit eige styre og har resurser. Men det vil val kansje aldri hende.

Lenke til kommentar
Det står at palestinerne ønsker "å frigjøre Palestina fullstendig". Om du tolker det som at de er for terroraksjoner får det bli din mening.

Leste du ingressen?

 

Et flertall av palestinerne håper at uroen i Midtøsten vil føre til at Israel ødelegges, og tre av fire støtter fortsettelsen av volden som har pågått i 21 måneder.

(Min utheving.)

 

Ellers kan du jo ta en titt på denne.

 

Sixtytwo percent of Palestinians supported suicide operations
Lenke til kommentar
Det står at palestinerne ønsker "å frigjøre Palestina fullstendig". Om du tolker det som at de er for terroraksjoner får det bli din mening.

Leste du ingressen?

Ja. Men det er ingen kobling mellom tallene som gis senere i artikkelen og det som stod i ingressen. Det burde vært gitt referanser til denne påstanden, så artikkelforfatteren imponerer meg ikke noe voldsomt.

 

BTW: Er dette helt uvesentlig:

En palestiner med kjennskap til meningsmålinger mener at meningene hos folket raskt kunne forandres og en israelsk statsviter regner med at synspunktene vil bli mer moderate dersom fredssamtalene kommer i gang igjen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...