Gå til innhold

Kven er det som støter Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge USA støtter israel, noe som ikke er så gale med tanke på at det bor fler jøder i USA enn i israel, så vil mange av de blinde USA-vennene (Hei joachimR) støtte israel. FRP tror jeg også er rimelig israel-vennlig...

 

Ikke misforstå, jeg er generelt positiv til USA og har vurdert å stemme FRP, men jeg syntes at Israel har gått altfor langt i midtøsten.

 

Edit : det finnes mange som er svært kristne som tar avstand fra israel sin behandling av palestinerne.. mener å huske at paven ikke likte dette helt blant annet.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Så lenge USA støtter israel, noe som ikke er så gale med tanke på at det bor fler jøder i USA enn i israel, så vil mange av de blinde USA-vennene (Hei joachimR) støtte israel. FRP tror jeg også er rimelig israel-vennlig...

 

Ikke misforstå, jeg er generelt positiv til USA og har vurdert å stemme FRP, men jeg syntes at Israel har gått altfor langt i midtøsten.

Frp sine velgere legger nok ikkje noko spesielt vekt på Midtøsten konflikten.

Det er nok litt av grunnen til at dei kan gå så klart ut for Israel.

Lenke til kommentar
Edit : det finnes mange som er svært kristne som tar avstand fra israel sin behandling av palestinerne.. mener å huske at paven ikke likte dette helt blant annet.

Jøder også for den saks skyld. Så bilder fra en demonstrasjon i USA der konservative jøder ville at staten Israel skulle legges ned. Grunnen var at du syntes behandlingen av palestinerne var forkastelig og ville føre til økt jødehat i andre deler av verden.

 

Mange konservative kristne som vanligvis stemmer Krf har gått over til Frp pga. Israelsaken. Skremmende nok. Om det ikke er en viktig sak for Frp sanker de ihvertfall stemmer.

Lenke til kommentar
Er det forsat nokon i Norge som forsatt støtter Israel og deires okupasjon av Palestina? Kan vel ikkje vere andre enn Israels venner og kristen fundamentalister. eller tar eg heilt feil?

Mange nyliberalister, populister (FrP), lekkristne, konservative, personer med religiøs overbevisning (jøder, haugianere etc). Israel har dessuten støtte langt inn i AP. Om ikke dagens Israelske politikk har så mye støtte har selve staten og jødene mange støttespillere i Norge, tiltross for at media prøver å tegne et svart-hvit bilde.

Lenke til kommentar
Så lenge USA støtter israel, noe som ikke er så gale med tanke på at det bor fler jøder i USA enn i israel, så vil mange av de blinde USA-vennene (Hei joachimR) støtte israel. FRP tror jeg også er rimelig israel-vennlig...

 

la ha me ha ra

 

Kanskje litt teit å komme med den når JoachimR er bannet?

 

BTW: Skal jeg støtte Israel? Vell, de er vell ca like ille. Tenk på hva Hitler utsatte jødene for under krigen, tenk på hamas og selvmordbomberne, og tenk på Sharon og staben hanses.

 

 

EDIT:

 

Når jeg tenker meg litt mer om, de vell ingenting galt med palestinerne eller jødene, det er vell heller lederene deres som burde blitt sperret inne, så hadde alt gått bra :D

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Så lenge USA støtter israel, noe som ikke er så gale med tanke på at det bor fler jøder i USA enn i israel, så vil mange av de blinde USA-vennene (Hei joachimR) støtte israel. FRP tror jeg også er rimelig israel-vennlig...

 

lahamehar

 

Kanskje litt teit å komme med den når JoachimR er bannet?

 

BTW: Skal jeg støtte Israel? Vell, de er vell ca like ille. Tenk på hva Hitler utsatte jødene for under krigen, tenk på hamas og selvmordbomberne, og tenk på Sharon og staben hanses.

Israelerne må være i en ganske fortvilet situasjon. De prøver å stanse opprør og stoppe terrorledere, men disse skyver kvinenr og barn forran seg. Israel har blitt angrept av Palestinerne flere ganger, men får ikke forsvare seg. Araberne har ikke annerkjent Israel og vil aldri gjøre det, og det er den realiteten Israelerne må leve med. Å sammenligne Sharon og Hitler er forkastelig.

Lenke til kommentar
Israelerne må være i en ganske fortvilet situasjon. De prøver å stanse opprør og stoppe terrorledere, men disse skyver kvinenr og barn forran seg. Israel har blitt angrept av Palestinerne flere ganger, men får ikke forsvare seg. Araberne har ikke annerkjent Israel og vil aldri gjøre det, og det er den realiteten Israelerne må leve med. Å sammenligne Sharon og Hitler er forkastelig.

Ah... så IDF gjøre ikke noe galt? De dreper ikke barn og bomber hele boligområder? De angriper ikke flyktningeleirer med tanks? De diskriminerer ikke palestinere både i Palestina og i Israel?

 

Og det med å skyve kvinner foran seg... Kan ikke kvinner ha like sterke og selvstendige meninger som menn eller er det bare menn som kan gjøre sånt?

 

Det begge sider gjør er galt, men jeg greier ikke finne frem det minste av sympati for Israels regjering (Noe jeg på den annen side har for det palestinske folk).

 

 

 

Og jo... De mest ortodokse jødene er ikke sionister og mener det er feil at jødene skal ha ett eget land.

Lenke til kommentar
Er det forsat nokon i Norge som forsatt støtter Israel og deires okupasjon av Palestina?
Hva mener så dere er løsningen på konflikten? Vil dere oppfylle arabernes ønske om å fullføre Hitlers endelige løsning?

Israel kunne gjort svært mye for å forbedre situasjonen. De kunne f.eks. gitt palestinere statsborgerskap (uten å nødvendigvis jobbe for Mossad) dersom de ønsket det istede for å jage dem bort. De trenger heller ikke stille urimelige krav som at de aldri får komme tilbake til Palestina om de reiser innom et annet land. Jødisk nybygging på palestinsk territorium er jo et kapittel for seg selv. Hvordan tror dere nordmenn hadde reagert hvis noen svensker hadde bygget sin egen landsby nord for Oslo, skutt etter nordmenn som kom for nært, latt bosset sitt flyte ned Akerseleven og et hvert forsøk på å drive dem ut hadde ført til at Oslo politikammer hadde blitt bombet av svenske fly.

Lenke til kommentar
BTW: Skal jeg støtte Israel? Vell, de er vell ca like ille. Tenk på hva Hitler utsatte jødene for under krigen, tenk på hamas og selvmordbomberne, og tenk på Sharon og staben hanses.

 

Dette gir de naturligvis retten til å tråkke på den palestinske befolkningen i landet, okkupere alt so mer å okkupere og rive palestinske boligområder, samt bygge en mur mellom seg og palestinerene (som tross alt, sett bort i fra det religiøse pisset, "var der først") PÅ PALESTINSK JORD. Ikke nok med det, palestinske demonstrasjoner (tenker nå på den sorten som ikke involverer hverken bomber eller granater) blir slått tilbake med hard skyts. Israelerene kan også UMULIG være ute etter fred, slik de har behandlet situasjonen i det siste: angripe religiøse/ekstreme ledere med helikopter-til-bakke-raketter? Tror de virkelig dette setter en STOPPER for terroren? Uff nei, snakk om å slukke bål med white spirit. :roll:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...