Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja om jeg går over til v7 clienten og jeg får 8057 wu vil jeg øke mye på PPD alias. Kanskje jeg gjør det?

Tenk hva 11 gpuer ville gitt meg i poeng?En av dem gir meg ca 105000++, + alle smpene mine.

Kjøre v7 på 2 av dem.

 

Ja så at du leverte omkring 600K i går, så dette blir bedre og bedre, og får du ned på alle snakker vi kanskje opp mot 1.5mill PPD fra deg Kjetil. Men da passerer du meg nok i strømforbruk.

Lenke til kommentar

Tilbake i 2011 foldet jeg med 8 x GPU (4 x 9800X2) + smp på Q6600 i samme rigg. GPUene tok det de trengte fra CPU og holdt max ytelse. Likevel falt ytelsen på smp bare med 15 - 20% i forhold til om CPU foldet alene. Tror faktisk jeg har et bilde et sted hvis jeg leter.

 

For å få dette til å kjøre måtte jeg bruke 2 x 750W PSU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

OK. Vet at det var en nødvendighet å gjøre med AMD, og jeg tenkte at dersom GPU har en størrelseorden høyere PPD enn CPU så vil noen titalls % forskjell i hastighet på GPU telle mer enn en CPU kjerne som er opptatt litt av tiden.

EDIT: etter det Alias sier høres det ikke ut som om det er nødvendig. Du kan jo teste å pause SMP WU i noen minutter og se hva forskjellen i TPF og PPD blir på GPU, så ser du om det er noe særlig utslag om GPU får kjøre helt alene.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Configure -> Advanced -> under "Optimization": "Try to lock cores to a specific CPU. Also known as CPU affinity locking"

Tror dette er måten.

 

Alternativt kan du manuelt gå in i windows task manager, høyreklikke på FahCore_XXX -> "Set affinity", og huke av hvilke kjerner den skal kjøre på. Må gjøres på nytt for hver WU.

Når jeg kjører SMP 10 på min 6C12T maskin (fordi jeg gjør noe krevende som treger ned F@H mer enn å droppe én kjerne) pleier jeg å locke selve F@H klienten til core 0-10, da spawner alle nye cores automatisk til å kun bruke de 10 trådene, men det vil ikke fungere om du skal separere klienter.

Det er mulig det går an å lage script som delegerer prosesser til cores, men jeg vet ikke hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar

Ja så at du leverte omkring 600K i går, så dette blir bedre og bedre, og får du ned på alle snakker vi kanskje opp mot 1.5mill PPD fra deg Kjetil. Men da passerer du meg nok i strømforbruk.

Nei alias det er nettopp det jeg ikke gjør. Mitt strømforbruk er gått mye ned. Denne maskinen jeg skriver dette har gått ned med 100W ved å bytte 2x gpu og psu.

Arve: Ja over 300000 er på grunn av 8057.

 

Bytter jeg og hovedkort + cpu + ram ville jeg spart mere størm + at ppd ville økt med ca 20K.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Har litt problemer med foldingen. Når jeg starter opp klienten så starter den å folde på rundt 50% prosessorbruk, men etter en liten stund stopper den bare opp og sitter fast på "updating" og "connecting" og nekter å folde mere. Den bruker også mellom 80-100% etter den har begynt med "updating" og "connecting".

WU: Project 10127

Logg er ikke mulig å nå da den ikke vil starte foldingen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Hmmfs, jeg har leitet og søkt meg grønn. Jeg vet det var en som spurte nylig(?) om minimumsmaskin for å enable bigadv, men finner hverken posten eller eventuelt svar, noen som kan gjenta?

Minimum for å folde BigAdv er 2-socket setup. SR2 med godt overklokket Xenon tilsvarende i7 970/980 klarer det, og jeg tror SR-X også klarer det med både 6 og 8-kjerner xenon.

Ellers er det 2-socket server AMD eller Intel som er entry for BigAdv, og du skal helst ha >= 16 kjerner (det er mulig å trikse seg rundt)

Om du vil ha mye med poeng fra BigAdv gir 4-socket servere en god økning, men koster mer. Om du ikke er redd for strømbruket kan en 4P rigg med AMD 62xx ES prosessorer kjøpes relativt billig og overklokkes en del. Les 2-4 sider bak i tråden om Alias' setup og sjekk http://hardforum.com...d.php?t=1715566 om du er interresert.

Endret av GullLars
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...