Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh. F@H drepte prosessoren min. Tar resten av det på de andre pcene jeg får... Prosessoren gikk ned 0.006 GHz som betyr rett mellom 3.2 og 3.3 GHz :L

 

EDIT: Planen nå er å få tak i ca. 5-10 pcer, sjekke opp hva de kan tåle og bare kjøre de. Men først må jeg leie lift for å få en nettledning til garasjen...

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

En 1000M switch burde vel gjøre jobben hvis jeg vil gå cluserveien? (...)

 

Det er bare til å koble opp hver maskin til nettverket og la hver maskin jobbe med hver sin oppgave (en klient pr maskin hvis du kjører bare CPU, to klienter hvis CPU+1GPU, tre klienter CPU+2GPU osv), og så tar du overvåkingen med HFM fra en vilkårlig PC :)

 

CPU-RAM forbindelsen er jo på, si, 20 GB/s, så du skal ha litt dyr teknologi for å matche den ;)

Lenke til kommentar

Snytefant: Det gtx 560 kortet ditt bruker veldig mye strøm, jeg kan tenke meg 200W++. Mitt gtx 560(er død viftene kolapset) lå på ca 190W på de verste vuene. Kjørte det på 900.

 

Du kan kjøre kepler på v6 klienten også, jeg gjør. Men du får ikke 8057 på dem.

Selv ligger jeg nå på 713000PPD, 4x8057.

Og en annen ting, merker ikke noe forskjell ved kjøre v7 eller v6 klientene, forskjellen er beta 8057.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Snytefant: Det gtx 560 kortet ditt bruker veldig mye strøm, jeg kan tenke meg 200W++. Mitt gtx 560(er død viftene kolapset) lå på ca 190W på de verste vuene. Kjørte det på 900.

 

Du kan kjøre kepler på v6 klienten også, jeg gjør. Men du får ikke 8057 på dem.

Selv ligger jeg nå på 713000PPD, 4x8057.

Og en annen ting, merker ikke noe forskjell ved kjøre v7 eller v6 klientene, forskjellen er beta 8057.

Hvordan sjekker du strømforbruket på bare GPU? hele maskinen på maks load-hele maskinen idle.

Lenke til kommentar

 

 

Det er bare til å koble opp hver maskin til nettverket og la hver maskin jobbe med hver sin oppgave (en klient pr maskin hvis du kjører bare CPU, to klienter hvis CPU+1GPU, tre klienter CPU+2GPU osv), og så tar du overvåkingen med HFM fra en vilkårlig PC :)

 

CPU-RAM forbindelsen er jo på, si, 20 GB/s, så du skal ha litt dyr teknologi for å matche den ;)

Takker! Blir litt utsettelse på prosjektet da jeg trenger lift for å få opp nettforbindelsen. Og det kan jo ta litt tid..

Lenke til kommentar

Snytefant: Det gtx 560 kortet ditt bruker veldig mye strøm, jeg kan tenke meg 200W++. Mitt gtx 560(er død viftene kolapset) lå på ca 190W på de verste vuene. Kjørte det på 900.

Såpass ja.

Men bruker den til oppvarming i stua. Så blir da noe fornuftig av varmen og :)

Viftene på det var overaskende stille.

Lenke til kommentar
Det er bare til å koble opp hver maskin til nettverket og la hver maskin jobbe med hver sin oppgave (en klient pr maskin hvis du kjører bare CPU, to klienter hvis CPU+1GPU, tre klienter CPU+2GPU osv), og så tar du overvåkingen med HFM fra en vilkårlig PC :)

 

CPU-RAM forbindelsen er jo på, si, 20 GB/s, så du skal ha litt dyr teknologi for å matche den ;)

For cluster til slike oppgaver som F@H er det vell nesten bare InfiniBand som duger?

Jeg ville heller ha satset på en 4-socket server, eller en x79 rigg med 4x GPUer om GPU bonusen blir bra når den kommer. Alternativt om innkjøpskonstnadene er viktig kjøpt brukt en SR-2 rigg om du ikke bryr deg mye om strømbruk, og kjørt CPU og muligens mange GPUer på den.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, men etter hva jeg kan se, så er DL360 G4 basert på gamle Xeon prosessorer, sannsynligvis Netburst (Pentium 4-generasjonen). Så om det er tilfelle, så er det nesten ingenting å hente.

 

Okey :-) ser det er ein som skal selge 4 slike til 450 kr stk.

 

Utrulig dårlig ppd på di andre maskinene eg har oppe,så eg fjerne di til eg får kjøpt meg grafikkort i stedet.

Lenke til kommentar

Det ser bra ut for november ja, kanskje vi kan klare 150M en månde denne vinteren?

Jeg ser du har satt personlige månedsrekorder de 2 siste måndene, og om du får OCet 4P G34 riggen din stabilt på 3.3-3.4GHz med nye VRM kjøleribber, eller kanskje kjører den på 3.5-3.6 det kaldeste strekket på vinteren så gjør det et godt utslag. Jeg er også spent på hva som skjer når Tear får laget OC bios til 4P Xenon riggen, der er det kanskje også en del å hente før strømtrekket blir for høyt.

Jeg har også satt personlige månedsrekorder to månder på rad nå, selv om det er småtterier sammenlignet med dere multi-socket brukerne, men jeg tror jeg kan få økt det noe til, og alle monner drar. :)

Lenke til kommentar

Det ser bra ut for november ja, kanskje vi kan klare 150M en månde denne vinteren?

Jeg ser du har satt personlige månedsrekorder de 2 siste måndene, og om du får OCet 4P G34 riggen din stabilt på 3.3-3.4GHz med nye VRM kjøleribber, eller kanskje kjører den på 3.5-3.6 det kaldeste strekket på vinteren så gjør det et godt utslag. Jeg er også spent på hva som skjer når Tear får laget OC bios til 4P Xenon riggen, der er det kanskje også en del å hente før strømtrekket blir for høyt.

Jeg har også satt personlige månedsrekorder to månder på rad nå, selv om det er småtterier sammenlignet med dere multi-socket brukerne, men jeg tror jeg kan få økt det noe til, og alle monner drar. :)

 

Vi har en måned igjen av året, og da tror jeg vi snakker 150mill+ med den veksten vi ser nå for laget. Ellers så folder G34 riggen stabilt på 3.6GHz med kjøling på VRM komponentene, men jeg vil ikke kjøre den slik av 2 grunner. Strømforbruket ligger nærmere 1.1KWh, og den må stå ute i garasjen på grunn av varmen den avgir. Jeg er ikke komfortabel med noen av grunnene, så jeg kjører den på 3.0GHz og drar nytte av varmen den gir inne, samt at strømforbruket holder seg under 800W, PPD mellom 350 - 500K avhengig av type WU.

 

OC på Xeon E5 riggen ser jeg fram til, men jeg tviler på at jeg vil kjøre den overklokket i noen særlig grad. Dette er en rigg som veil. koster omkring 100.000 slik den står nå, og jeg har ikke lyst til å torturere den spesielt langt. Får jeg det til sånn uten noen risiko så skal den få avgi en mill og vel så det, men tar ingen sjanser med den som jeg har gjort med den siste G34 riggen. Er jeg heldig og får ned 8102 slik det har vært de siste dagene så skal jeg klare 2mill PPD i snitt framover. Og får nilsch i gang sine nye rigger vil vi som lag nå plass 15 før vå når 2013 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Nei det får holde med kjøleribber på de jeg evt. forsøker å overklokke. De øvrige er ikke varmere enn omkring 40 - 50 Celsius på de utsatte komponentene og skal tåle opp mot 105 så da sover jeg trygt. Jeg har ingen CPUer i folding som er varmere enn 50 Celsius gående. SR-2 er den som holder høyest temperatur på CPUene, omkring 64 - 67 Celsius, men den er klokket opp fra 2400 til 3600Mhz og drar nesten 500W med 2 x CPU så det er jo ikke rart det blir varmt der.

 

Samlet strømforbruk med fire rigger som folder er i dag 2845W.

 

VRM kjøleribber er veldig enkle å montere, og det følger med thermisk dobbelsidig tape.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...