Gå til innhold

Anbefalte innlegg

4 x Interlagos 6272ES.

Har øket frekvensen til 3.2GHz, og det ser foreløpig fint ut. Ingen økning i temperatur. Strømforbruket økte noe, til 875W, og TPF er nå 10:23. Antar at jeg må klare 3.6 - 3.7GHz for å sette noen rekord for P8102. Det kan nok holde hardt, mest sannsynlig må jeg til med en PSU nr. 2 også.

 

Update

Etter 5 - 6% med oppjuster frekvens er TPF nå nede i 10:18.

 

Update igjen kl. 19.30

Øket frekvensen til 3.3GHz,

TPF forbedret til 10:02 - 10:03

Strømforbruk 900W

Temperaturer på CPUer, som tidligere med det samme, men økte med 2 grader etter 5 - 10 minutter.

Fikk også en gang TPF på 7:45 inn i mellom de andre, uthevet med blått.

post-53451-0-76141400-1352924022_thumb.jpg

Vanskelig å si hva som er grunnen, men kanskje det er snakk om en boostfunksjon som slo inn over noe tid.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker lukket veskekjøling fra Antec. Hva teoretisk max er vet jeg ikke, og det varierer vel litt med hvor heldig man har vært med chippene. Er egentlig litt overrasket over at jeg ikke har trengt å oppjustere spenningen på VCore ennå, har jo tross alt gått opp hele veien fra 2.3GHz som er stock hastighet for disse. Jepp, veldig spennende og se hvor langt det går, og håper jo på noe i nærheten av 4GHz. :green:

 

Edit:

Ser på hardforumet at 61xx har vært klokket til over 3.5GHz, og at 62xx skal klokke bedre, og det lover jo bra.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det er spennende å følge med på overklokkingen din, det ser jo bra ut så langt. Hvordan går du frem når du skal ha to PSUer koblet til?

 

Min 4p6128 har crashet. Frustrerende når jeg er bortreist og den ikke responderer med hverken ssh, NX eller TeamViewer (har helgradert meg trodde jeg... :-) Får vel få noen til å komme innom og slå av og på strømmen til den.

Lenke til kommentar

I nyeste update til v7 (7.2.9) laster den auto ned en oppdatert "gpu.txt"-fil. her vil Kepler kjøre, selv uten beta-flagget. Er det noen spesiell grunn til at du kjører v6?

 

Regner med at v6 ikke er like up to date.

 

 

Hva definerer du som billig?

Tenker du på meg? Om så er det på grunn av at den har alltid funket bra. Men må vel snart prøve v7
Lenke til kommentar

Ok takker for det. Men da har jeg ett spørsmål fra en som har kjørt fah siden 2004?

Hvordan gjør du for å overvåke 18 klienter i v7 via hfm net.

Beklager om du ser noen skrive leifer, har vært på sykehuset å fjernet fettklump/talg kjertel. verker som bare det. Kjennes ut som noen smører sprit på den.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hei mase rævå her igjen, siden eg er ny til dette og er 42 år ung, så må eg ha ting inn med øsekar.

Eg har sapphire radeon hd 7870 kort som ikke folder. Har googla litt rundt,men finner ikke ut hvordan eg skal få limt inn fx denne 0x1002:0x008a:::Radeon 7000/Radeon.

Tenkte å sette isammen 2 stk pentium4 maskiner, men di bråke som juling å er treeeege.

Lenke til kommentar

Generelt så er Amd/Radeon baserte kort ganske mye dårligere på folding enn Nvidia sine. Du finner en del informasjon om Amd/ATI sine kort her: http://folding.stanf...nglish/FAQ-ATI2 Selv har jeg aldri foldet med Amd/ATI baserte kort, så jeg kan ikke svare på det du spør om, men det er det ganske sikkert andre som evt. kan.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja, amd folder betraktelig dårligere enn nvidia i samme klasse.

Har foldet med 2 stk. 6950 og de gir ca. 8K ppd hver

 

Men at den ikke folder er jo rart. Eneste tipset jeg kan ha på det er å bruke v7-klienten og sette på "client-type=beta". Så slette workmappa for gpuen hvis den har en wu som ikke folder. Så se hva som kommer ned.

Lenke til kommentar

Sliter med å motta WUs på den ene maskina mi nå..

 

 

03:40:02:WU00:FS00:Connecting to assign3.stanford.edu:8080
03:40:03:WU00:FS00:News: Welcome to Folding@Home
03:40:03:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from 'assign3.stanford.edu:8080': Empty work server assignment
03:40:03:WU00:FS00:Connecting to assign4.stanford.edu:80
03:40:04:WU00:FS00:News: Welcome to Folding@Home
03:40:04:WARNING:WU00:FS00:Failed to get assignment from 'assign4.stanford.edu:80': Empty work server assignment
03:40:04:ERROR:WU00:FS00:Exception: Could not get an assignment

 

Jeg klarer å koble meg til serverne, men de virker ikke ha noe til meg. Kjører helt uten noen switches. Prøve å legge til noen.

 

Edit: la til max-client-size=big, og da fikk jeg ned en 6098... men skulle ikke tru det skulle være nødvendig.

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Noen som har testet ut xeon E5 om hvordan de presterer i forhold til opteron.http://www.anandtech...e-for-servers/2

 

Har en 4P rigg med fire E5-4650 ES som folder, og det er ikke noe ennå som kommer i nærheten av ytelsen til disse, og da kjører disse stock, men med turbo 3.1GHz aktivert for alle cores. Jobber også med ett sett på fire Opteron 6276 ES som jeg har klart å klokke opp fra 2.3GHz til 3.3GHz, men de ligger ennå 68 sekunder bak i TPF for P8101 i forhold til E5-4650 nevnt over. Håper å klare 3.6 - 3.7GHz med dem og da først vil de være på nivå i ytelse. Imidlertid er strømforbruket for Opteron settet rene marerittet så å kjøre fast på så høy frekvens blir ikke aktuelt, men kun for å se om det kan settes en rekord, som verdens raskeste 4P Opteron Interlagos rigg som folder for hardware.no. Men jeg mangler ennå 300MHz på å evt. nå rekorden.

Lenke til kommentar

Tidligere når jeg kjørte F@H mener jeg å huske at programmet kunne settes til å kun kjøre aktivt når pc'en ikke var i bruk. Dette kan jeg ikke finne lenger, men ser at selv på 100% cpu skal man ikke merke noe til klienten som kjører. Hos meg er ingen tvil om at den kjører, da alt annet går usedvanlig tregt (i tillegg til at vifter går for fullt).

 

Maskinen det gjelder er en HP Elitebook 8560w med Intel® Core™ i7-2670QM (2,20 GHz, 6 MB L3-cache).

Den kjører på både CPU og GPU. Det er CPU som kveler ved 100%. Jeg har forsøkt meg litt frem med instillinger på CPU og ser at jeg innstilling CPU:70% ligger på cirka 95% reell cpu bruk og et os som fungerer fortsatt.

 

I skrivende stund er TPF for CPU og GPU henholdsvis 42 og 21 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...