Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ned enda en stygging, så nå tygger de på 2 stk. P8101. Siden det skjer sånn helt ut av det blå,og jeg kan ikke finne at det er annonsert noen endring for servere, så antar jeg at P69xxens tid snart er over. Det kan jo likevel være serveren som handler P69xx som har et problem. Får se når de 2 som folder er ferdige, og hva som kommer ned da.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har også tatt sommerferie fra F@H etter jeg dro til hjembyen. Har oppgradert til en 3930K som er prime stabil 24/7 på 4.2GHz @ 1.30V selv nå i varmen, men som Plexim blir det for høy romtemp her om jeg kjører F@H. Regner med å starte opp igjen rundt midten av August, mest sansynlig med SMP, siden jeg kjører windows og gjør andre ting på maskinen også.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Har levert 2 stk idag og fått ned 6903 på begge. Lar de 2 klientene gå så lenge SF har 690x på lager.

 

Leverte en 6904 for ett par timer siden og ned kom enda P8101 så nå har jeg tre gående. Dette er på rigger med mer enn 24 kjerner / tråder så det er nok et bevisst grep fra Stanford.

Lenke til kommentar

Åkei, nå er det nok, gir meg med folding!! Så høye romtemperaturer er ikke til å leve med, skal kunne sove uten å slå av pc'n og ha vinduet åpent i 4-5 timer (ja, overdriver ikke), evt. lenger om nå om sommeren.

 

Velkommen tilbake til høsten :)

 

Vi får se om jeg setter opp vinduet i vinter, lite rom skjønner du, skal ikke noe til å varme det opp :(

Endret av Plexim
Lenke til kommentar

Jeg har også tatt sommerferie fra F@H etter jeg dro til hjembyen. Har oppgradert til en 3930K som er prime stabil 24/7 på 4.2GHz @ 1.30V selv nå i varmen, men som Plexim blir det for høy romtemp her om jeg kjører F@H. Regner med å starte opp igjen rundt midten av August, mest sansynlig med SMP, siden jeg kjører windows og gjør andre ting på maskinen også.

Hvor mange PPD får du med den?

Lenke til kommentar

Ppd er ingen eksakt vitenskap og variasjonene avhenger av både OS og WU. Linux gir best ppd, der bigadv igjen er smp overlegen. Har ikke kjørt Windows på i7 3830k, men vil anta at ppd ligger minst 10-15% under Linux og en er begrenset til vanlig smp, som igjen bare gir snaut halvparten av bigadv.

 

P6967 @ 4,2, 49k

P6901 @ 4.4, 94k

P6903 @ 4.4, 125k

P6904 @ 4.4, 128k

Lenke til kommentar

Ppd er ingen eksakt vitenskap og variasjonene avhenger av både OS og WU. Linux gir best ppd, der bigadv igjen er smp overlegen. Har ikke kjørt Windows på i7 3830k, men vil anta at ppd ligger minst 10-15% under Linux og en er begrenset til vanlig smp, som igjen bare gir snaut halvparten av bigadv.

 

P6967 @ 4,2, 49k

P6901 @ 4.4, 94k

P6903 @ 4.4, 125k

P6904 @ 4.4, 128k

 

Ok, forstår. Har tenkt å oppgradere prossesoren min i hoved-PCen. Akkurat nå har jeg to PCer som jeg bruker til folding:

 

1. Berbar med SandyBridge i7 2.2 GHz prossesor (59 GFLOPS får jeg ut av den)

2. Stasjonær med en litt eldre i7 860 prossesor (Lynnfield) overklokket til 3.09 GHz (Nesten 60 GFLOPS, skal overklokke den litt mer)

 

Begge PCene har også skjermkort (begge brukes til gaming nemlig) som jeg også bruker til folding, CUDA GT540 på dne berbare og ATI 5770 på den stasjonære.

 

Som jeg sagt har jeg tenkt å oppgradere prossesoren i den stasjonære PCen. Da er planen å bruke den gamle prossesoren (i7-860) i et eldre kabinett jeg har (jeg har RAM, men må nok oppgradere hovedkortet) og så la den PCen folde 24/7.

 

Så jeg lurer på hvilke prossesoranbefalinger dere har? Til folding altså? (Jeg har ikke mulighet for å ha 2 prossesorer i PCen, så det er sagt)

Lenke til kommentar

War og andre som folder med SR2, et tips nå når P8101 har overtatt fullstendig er å slå av HT og folde 690x med 12 kjerner. Dette gir 30K bedre PPD enn det 24 kjerner/tråder klarer med 8101 og maskinen får mindre belastning og blir ikke varm nå i sommervarmen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

De tallene du ser et par poster over er med 3930k @4.4, 1.265V. En Noctua NH-D14 holdt kjernene under 60C før (sommer)varmen kom.

 

Pent, så det burde bli enda mer med min setup da jeg vannkjøler. Kan jo fortsatt banke spenning gjennom disse da alt bare dumpes gjennom vinduet likevel.

 

Hva er forresten effektiv kraftpris om dagen? Altså inkludert nettleie og annet drit. Snakker størrelsesorden og ikke eksakte verdier. Lurer på hvor mye foldeparken min vil koste å holde i drift den dagen jeg flytter fra hybelen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...