Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor i verden bor du med så ustabil strømleverandør?

 

Her jeg bor har vi hatt 3 strømbrudd siden august 2008 da jeg flyttet hit.

 

I dag måtte jeg fyre opp min gamle gode 980X for å holde varmen i huset, med bare 7 Celsius utenfor veggene. Den bruker gruelig mye strøm, også fordi det står 2 stk. 560Ti i den som jeg ikke orket å ta ut før jeg startet den. Den tygger en 6901 unna på litt over et døgn med 65K PPD i produksjon.

 

Nå er det noen smartinger som har fått orden på langouste eller har funnet på et annet trick og igjen kjører 690x på G34 rigger. Administratorene, enkelte Site Moderatorer og noen andre på folding forumet hos Stanford liker ikke dette og det blir antydet å stenge noen av de som gjør dette ute.

 

Det synes jeg er å gå for langt, fordi etter mitt syn er all folding god folding. Hadde Pande Group latt alle bigadv blitt downloadet random til de med 16 cores eller mer så hadde vi ikke hatt dette problemet. PG har selv lagt opp til konkurransejaget som er oppstått lagene i mellom og kan ikke i ettertid kritisere de donorene som yter mest.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her sitter folk og diskuterer CPUer til mange tusen.. Jeg kjører på en gammel laptop.. Oh well.. Alle monner drar..

 

Har i det minste passert 1000 plass på rankingen til laget.. Hadde vært litt lenger, om jeg ikke hadde blitt plaga med like mange strømbrudd..

 

Alle monner drar ja :) Irriterende med batteriet på laptopen og strømbruddene da...

 

Alias: Enig med deg på mange måter. Irriterende at det blir problemer.

Endret av userman
Lenke til kommentar
Er snakk om 1-5 min, men batteriet på laptopen jeg kjører på er dødt så da har jeg ingen "UPS"..

Det jeg var ute etter ja.

Man får 500-700-800VA-UPS , vifteløse for noen hundrelapper.

Da kan man flashe bios , folde, flytte pcen ol uten brudd.

 

Har en sånn på modem, router, switch ol så detter ikke nettet eller pcene mine ned om en sikring ryker og jeg må løpe ut for å slå den på.

Lenke til kommentar

Høl i hodet at ikke de mest krevende WUene belønnes mest. Dette kan Stanford løse ved et tastetrykk om de gidder. Forøvrig bestilt 2011-hk nå, til den ene CPUen som er "arbeidsløs", så da kommer det opp en rigg til :)

 

Hva er beste foldingvariant i win 7 med en 3930k, btw? Har en i hovedmaskina mi som atm kværner P6099 til ca 30k ppd...

Lenke til kommentar

Vil tro at det er standard smp som er det optimale valget under windows, som hovedmaskinen din tygger på, og de kommer ned helt random.

 

Hvordan går det forresten med dine Opteron 6128, kommer de i produksjon eller fikk du solgt dem?

 

Ellers så er det billig nå på ebay for toppmodellen 6180se 2.5GHz for G34 servere: http://www.ebay.com/...=item2ec040d8ef

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvor i verden bor du med så ustabil strømleverandør?

 

Her jeg bor har vi hatt 3 strømbrudd siden august 2008 da jeg flyttet hit.

 

 

Bor i ei bygd ved Mjøsa på Akershus sia (gidder ikke nevne navn da ingen har hørt om det uansett..) Har Hafslund som leverandør da de eier strømnettet og fatter har god bedriftsavtale.. Har purra på de i alle år om dette problemet, og de sier de fikser det, men 3-4 uker senere er det på'n igjen. Er visstnok varmeproblem, kombinert med dårlig rydding av trær langs linjene... Vinterstid er det stabilt sålenge det ikke faller 10CM våt snø..

 

Kunne tenke meg UPS, men trenger heller å bruke de pengene på andre datating, som feks ny stasjonær så fort Nvidia får ut finger'n med GTX660Ti.. Er for det meste hjemme til å kunne restarte maskina uansett, men er bare kjipt når det skjer i en helg jeg er borte..

Lenke til kommentar

Hvor i verden bor du med så ustabil strømleverandør?

 

Her jeg bor har vi hatt 3 strømbrudd siden august 2008 da jeg flyttet hit.

 

 

Bor i ei bygd ved Mjøsa på Akershus sia (gidder ikke nevne navn da ingen har hørt om det uansett..) Har Hafslund som leverandør da de eier strømnettet og fatter har god bedriftsavtale.. Har purra på de i alle år om dette problemet, og de sier de fikser det, men 3-4 uker senere er det på'n igjen. Er visstnok varmeproblem, kombinert med dårlig rydding av trær langs linjene... Vinterstid er det stabilt sålenge det ikke faller 10CM våt snø..

 

Kunne tenke meg UPS, men trenger heller å bruke de pengene på andre datating, som feks ny stasjonær så fort Nvidia får ut finger'n med GTX660Ti.. Er for det meste hjemme til å kunne restarte maskina uansett, men er bare kjipt når det skjer i en helg jeg er borte..

 

Hvilken prosessor tror du vil velge? GTX660 Ti kommer jo om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Blir nok i5 3570K, klokke den opp til 4GHz

Den prosessoren gir veldig mye for pengene, et bra valg. Du kan jo også vurdere en i7 prossesor, som gir mye mer ytelse for for eksempel f@h.

 

Føler jeg bør nevne det, ettersom dette er en tråd om f@h :p Men igjen; i5-3570K overklokket gir bra ytelse for all slags bruk :)

 

Har selv en i7-860 (som er nå, huff, nesten 3 år gammel). Har overklokket system bus, og den kjører nå på 3096Mhz. Den leverer god ytelse, men er ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Fra bloggen hos Stanford den 17.07.2012 - 10% bonus innføres fra 23.07.2012 på alle A4 units. http://folding.typepad.com/

 

Kortversjon, sitat:

 

Switch to core a4 for more points!

cat_projet.png Stanford definitely wants us all to move over to using Core a4, and they know full well how to motivate us to do so.

 

Core a4, successor to cores a2 and a3, is the first that works equally well in both single- and multi-core modes. However this feature only works properly for clients v6 clients 6.34 and higher, and all versions of the v7 client. Currently the a4 core is used for the most modern projects, with core a3 being kept for projects released before core a4 was considered stable.

 

In order to incentivise upgrading to use the new core, Stanford is using the ultimate carrot: a 10% points bonus on all units using the a4 core. This will not be visible on monitoring software as the project summary will not be updated with the boosted points, but will be applied by the servers nonetheless.

 

So if you have not already, switch to v7 for more points!

 

Source: Vijay's blog

 

Sitat slutt.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å få lastet opp ferdige WUer for 8101. De lastes som regel opp til slutt, men det tar helt opp til 15 - 20 timer, og da er det kraftig reduksjon i poeng som er resultatet. Dette begynnte for 3 - 4 dager siden med en forsinkelse på 2 - 3 timer som har øket på etter hvert.

 

Dette ødelegger lagets og min egen statistikk. Andre WUer går med normal hastighet opp.

 

Hvis ikke dette ordner seg så må jeg kanskje kutte ut å folde 8101 og gå over på A4 baserte prosjekter. Det gir ikke så mye av seg, men det fungerer i hvertfall.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Det kommer an på hva man folder med og hvilken WU man sammenligner med. For meg er det mest lønnsomt å folde BA16, men så lenge jeg har store problemer med upload og ikke vet hvor det ender, så kommer det et krysningspunkt et sted.

 

Jeg forsøker nå en direkte kabling til modemet så får jeg se om jeg blir noe klokere. For meg ser det ut som at feilen ligger på work serveren hos Stanford. Mine 12 kjerne maskiner laster opp 690x uten problem over samme switch og router.

 

Edit1: Feilen er funnet, og den har enten vært på den trans-atlantiske kabelen eller på work serveren som administrerer P8101 hos Stanford. Det ser ut som problemene forsvant omkring sist midnatt. Men sikkert vet jeg ikke før ved neste sending av 8101 til work server.

 

Edit2: [H]ardOCP som jeg har foldet litt for i noe over en uke har mobilisert noe voldsomt for å ta igjen EVGA som er nr. 1, og dette ser de ut til å klare i løpet av en måned nå. Da jeg ble forespurt om å hjelpe dem lå det an til et løp som ville vare 3 - 4 måneder. Jeg har derfor varslet at jeg trekker meg ut igjen derfra siden de klarer godt å slå EVGA uten min hjelp, og kun vil folde for hardware.no videre. På de få dagene jeg har vært der med kun 2 rigger har jeg klatret inn på deres topp 20 til nr. 18.

 

Ser jo at vi nå er i ferd med å miste plass 18 i statistikken og det kan vi jo ikke tillate. Vi vil vel heller komme oss opp til plass 16 eller høyere.

 

Mine nye Xeon E5-4650 er nesten hjemme snart, ser at de ankom Køln i dag formiddag:

Jul 24, 2012 11:49 AM Arrived at FedEx location KOELN DE

 

Jeg antar at de vil være her i løpet av uka, og det samme vil kabinett, PSU og en del kabler, men hovedkortet ankommer ikke Oslo før tidligst torsdag og er neppe her før onsdag i neste uke. Så ny rigg er neppe i drift før 2 - 3 august, men da skal vi klatre litt i statistikken igjen. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...