Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe ikke noe problem kolverick, men følte bare for å poengtere at det alltid har vært kjernesaken til Pande Group som har vært i fokus. Ikke bare kreft, men alle sykdommene.

Det å få mye poeng er selvfølgelig gøy innimellom men som Xell sier blir det et for høyt engasjementnivå for meg over tid.

 

Det som er gøy med høyt engasjement er at man virkelig fliser igjennom data og i perioder har man klart å kjøre de tomme for WUer, som nå i det siste. Da vet man at vi virkelig får til noe.

 

Den aller første foldingen begynte jeg med i 2003-2005 med en skjermsparer her og der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får vel bare legge meg flat da sel om det ikke var meningen å fornerme.

joda jeg kan sikkert øke produktiviteten men maskinene er i daglig bruk å

jeg vet ikke om smp er like lett å sette på pause når jeg vil ha hele systemet tilgjengelig?

 

2 av maskinene folder foresten på ati kort så er bare 1 og 3 kjerner tilgjengelig. ugunstig?

 

til sommern blir d en 6 kjerner tuban da må en vel inn på smp likavel.

 

bynte på samme vis som deg theo men finner ikke ut når men det er heller ikke nøye.

 

men over til noe annet så tror jeg jeg ligger på 10 plass i ppd produksjon i dag å har planer om å holde meg der om det ikke dukker opp mange bigadev maskiner.

 

xell jeg skal tweke sytemene bare ikke nå har fokus på en som er 10mnd å da blir d liten tid til maskin tweek. må jo ha d stabilt også.

Lenke til kommentar

bynte på samme vis som deg theo men finner ikke ut når men det er heller ikke nøye.

Du ser omtrent når du begynnte å folde for hardwarenettverket her: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=404627 First Record 17.11.2008 ses helt til høyre.

 

det var jo ikke nøye men bynte før men hos team hardware stemmer det sikker.

 

har 20k før den tid også men det er vel verre å finne? på skjermsparer.

Lenke til kommentar

Jeg begynte "først" for gamer.no mens de var en del av dette nettverket men gikk snart over til hardware.no pga. bla. den gode supporten til Xell her inne.

 

Før den tid var det som dere, bare litt ymse skjermsparere innimellom uten å ha sjangs i havet å huske hvilke IDer jeg brukte hehe. Men det var småtteri fra 2003/4-2005.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
om smp er like lett å sette på pause når jeg vil ha hele systemet tilgjengelig?

smp klienten kjører som standard med en prioritet som gjør at den kun får cpu-tid som ingen andre prosesser bruker, så dermed kan en på en måte si at den automatisk settes på "pause" dersom andre prosesser trenger så mye av cpu'en/kjerna at det ikke blir noe "til overs". Men minnet den bruker frigis ikke.

Lenke til kommentar
om smp er like lett å sette på pause når jeg vil ha hele systemet tilgjengelig?

smp klienten kjører som standard med en prioritet som gjør at den kun får cpu-tid som ingen andre prosesser bruker, så dermed kan en på en måte si at den automatisk settes på "pause" dersom andre prosesser trenger så mye av cpu'en/kjerna at det ikke blir noe "til overs". Men minnet den bruker frigis ikke.

 

ok det vet jeg men jeg vil ha muligheten til å stoppe den helt? lage hurtigkomando mulig?

 

som funker i xp vista og win 7 er jo 3 forsjellige maskiner jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

Dersom du installerer SMP slik at du må starte manuelt, vil den kjøre i et Command Prompt vindu, og da kan du enkelt stenge ned med Ctrl-C. For å unngå tap av WU, er det lurt å sjekke at du ikke stopper den når sjekkpunkt skrives. Den nye A3-kjernen lagrer ikke data pr step, men ved faste tidsintervaller - default 15 minutter.

Lenke til kommentar

Hvis man legger in klienten som service (smp eller standar) er det enkelt å stoppe og starte servicen. Høyreklikk på Min datamaskin (My computer) og velg Behandle (Manage), finn services i menyen til venstre og finn så rett service i lista, til slutt klikk på stop (finkant oppe på toppen) eller høyre klikk og velg å stoppe servicen. Start den på samme måte.

 

En litt mer komplisert å lage, men raskere å utøve er å lage bat-fil som kjører en "net stop"- eller "net start"-kommando. Jeg har laget dette og stopper og starter servicer i windows ved å klikke på to shortcuts jeg har på desktopen.

Lenke til kommentar

Hvis man legger in klienten som service (smp eller standar) er det enkelt å stoppe og starte servicen. Høyreklikk på Min datamaskin (My computer) og velg Behandle (Manage), finn services i menyen til venstre og finn så rett service i lista, til slutt klikk på stop (finkant oppe på toppen) eller høyre klikk og velg å stoppe servicen. Start den på samme måte.

 

En litt mer komplisert å lage, men raskere å utøve er å lage bat-fil som kjører en "net stop"- eller "net start"-kommando. Jeg har laget dette og stopper og starter servicer i windows ved å klikke på to shortcuts jeg har på desktopen.

 

kan du hjelpe meg å lage den bat fila til mitt system også når det blir aktuelt? lrs er jo den andre måten grei men vista å service er vel en utfordring i seg selv eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar

Fila kan jeg hjelp deg med. Det er kun liten editering som må til for å se at det virker på ditt system. Veldig lett å teste. Når jeg leker med bat-filer jeg er usikker på så legger jeg bare til pause på slutten så jeg vet at vunduet blir stående oppe til jeg ser at den har gjort det den skal. Når den virker som den skal fjerner du pause og du har en bat fil som åpner et kommandovindu og lukker det igjen før de har nubbsjans til se hva som skjedde :)

Lenke til kommentar

Xell: Med en bat-fil så kan jeg kanskje styre produksjonen litt etter klokka? Jeg mener at nå som det blir varmere er det kanskje lurt å kjøre høy produksjon om natten når det ikke er så varmt. Jeg kunne tenke meg å få se et eksempel på en sånn fil :cool:

 

Så benytter jeg anledningen til å gratulere selve meg med den første millionen :D

Lenke til kommentar

Xell: Med en bat-fil så kan jeg kanskje styre produksjonen litt etter klokka? Jeg mener at nå som det blir varmere er det kanskje lurt å kjøre høy produksjon om natten når det ikke er så varmt. Jeg kunne tenke meg å få se et eksempel på en sånn fil :cool:

 

Så benytter jeg anledningen til å gratulere selve meg med den første millionen :D

For widowsmaskinene mine har jeg lagen en batfil som starter folding og en som stopper fording. Dette var først og fremst for å kunne avslutte enkelt når jeg hadde behov for det. I tillegg har jeg (på jobb-pcen) lagt in en task som sørger for at start-fila alltid kjøres kl 1800 og en task som kjører stopp-fila kl 0800. Det fine med disse net stop og net start kommandoene er at hvis servicen allerede kjører så skjer det ikke noe galt.

 

et eksempel på en slik fil er;

 

start:

net start Folding@home-CPU-[1]
pause

 

stop:

net stop Folding@home-CPU-[1]
pause

 

Værre er det ikke ;)

 

Jeg bruker pause for at vinduet skal bli stående åpent til man trykker en tast. Da kan man se om servicen starter eller stopper riktig. Når alt virker som det skal så kan man fjerne pause

 

Folding@home-CPU-[1] er navnet på servicen. Dette navnet må man finne i lista over serivcer (alt dette forutsetter selvsagt at man har valgt å installere service under konfigurasjonen. Høyreklikk på "min datamaskin" og velg manage (behandle) finn services i menyen til venstre og riktig service i lista til høyre.

 

Dersom man har flere enkelt-klienter på et dual- eller quad-core system blir det bare en linje pr sklient/serivce

 

net stop Folding@home-CPU-[1]
net stop Folding@home-CPU-[2]
pause

 

Filene lagrest som .bat-fil på et lett tilgjengelig sted. Jeg har lagt de dirrekte på desktopen. Normalt anbefaler jeg ikke å ha dokumenter liggende på desktopen, men disse tekst-filene er så små at de er knapt mer en en shortcut ville vært.

 

Hvis du vil starte eller stoppe FaH til bestemte tider legger du bare til en oppgave u Scheduled Tasks som kjører .bat-fila.

Lenke til kommentar

Da har jeg også blitt hektet på Folding bølgen.

 

Maskinen min har følgende specs:

i7 920 CPU @ 3.3 ghz

6GB OCZ DDR3-1066

ATI Radeon 4890 GPU

Windows 7

 

 

Når jeg folder med CPU bruker jeg en egen FAH distro i VMware player (hovedsaklig for bigadv WUs, men har ikke begynt med dette helt enda).

 

Folding med GPU gjøres med den "vanlige" GPU folding klienten.

 

Når jeg folder med både CPU og GPU ligger GPU på rundt 2500PPD og CPU på 2000PPD, syntes ikke dette er de helt store resultatene.

 

Når jeg skrur av GPU folding hopper CPUen til ca. 8000PPD, altså nesten dobbelt så mye som GPU+CPU.

 

Er det noen måte å få kjørt begge deler samtidig uten å halvere PPDen? Har sett på mulighetene for å kjøre CPU klienten på 7 cores og GPU på den siste, men dette tror jeg bare er for F@H klienten og fungerer ikke gjennom VMware.

Lenke til kommentar

Når jeg folder med både CPU og GPU ligger GPU på rundt 2500PPD og CPU på 2000PPD, syntes ikke dette er de helt store resultatene.

 

Når jeg skrur av GPU folding hopper CPUen til ca. 8000PPD, altså nesten dobbelt så mye som GPU+CPU.

 

Har du planer om bigadv, vil du få over 20k PPD og din HW vil gjøre mest nytte ved å droppe GPU. ATI-kortene er ikke de mest effektive folderne i øyeblikket og de stjeler i tillegg så mye CPU, at det ikke vil lønne seg i ditt tilfelle.

 

Regner med at du er i ferd å kvalifisere for bigadv og at du folder med passkey?

Lenke til kommentar

Ja, gjorde ferdig siste "normale" WU i natt for å kvalifisere, så har satt i gang bigadv nå.

Ligger rundt 19k PPD, noe jeg syntes er lavt i forhold til andre, men regner med at det har med de forskjellige prosjektene osv.

Bruker selvfølgelig passkey og satser på å fyke oppover HW.no listen når jeg får levert inn noen bigadv WUs :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...