Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal få 20k PPD dersom 1% gjøres unna på litt i overkant av 38 minutter. Har en i7 860 som på 3.15 (3.3 turbo)GHz ligger rett over 37 min, tilsvarende 21k PPD. Omtrent der burde du også ligge, siden det er relativt små variasjoner på bigadv.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke kjører GPU samtidig, har jeg ingen gode tips. Det kan kanskje ligge noe i VM, men der har jeg liten erfaring med. Har kun Linux (Ubuntu 9.10) på bigadv PC'en.

 

Har et 2883 inne nå og der ligger TPF stabilt på 37m12s. 2881/2 er kanskje noe tregere, men maks TPF er likevel 37m30s. Der bør egentlig du også ligge. Det kan hende at Alias eller Theo har noen tips. De har kjørt endel bigadv i VM.

 

Edit:

Om du ikke har oppdatert OS'et du kjører bigadv under, kan det være en årsak til din lave PPD.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Kjører kun CPU gjennom VMware.

Har brukt linuximaget fra denne guiden: klikk klikk (har selvfølgelig versjon 3.0.0 med støtte for 8cores)

 

Kan sikkert kjøre en oppdatert versjon av debian eller lignende, men liker det ferdig imaget da det ikke tar stor plass og er mer eller mindre strippet for alt annet en det man trenger.

Lenke til kommentar

Min i7920 3.5GHz gjør unna hver WU på 36 min i øyeblikket med 6 GB minne i maskinen. Kjører samtidig 3 stk. GTS 250, og samlet PPD er ca. 40K, hvor bigadv står for 20,6K.

 

Tidligere med 12 GB minne og 3.8MHz gikk det unna på ca. 34 - 35 minutter og omlag 22 - 23K PPD. Kjørte noen bigadv WUer med CPU klokket til 4.256GHz og samme 3 skjermkort. Bigadv WU tok vel 31 - 32 minutter og PPD lå omkring 23 -24K hvis jeg husker rett. Dette var i vinter da utetempen lå på 12 - 15 minus. CPU ble likevel så varm at jeg etter en par tre WUer klokket ned til 3.8GHz og slik kjørte den lenge. Etter at det ble varmere kjører jeg nå med 3.5GHz og temp på CPU ligger under 70 grader ved 100% på alle kjerner. OS er XP Pro 64 med VMWare 3.0.0.

 

Foldet litt med i7920 under Windows7 64, men fikk det ikke stabilt og mistet 3 - 4 nesten ferdige WU før jeg ga opp den kombinasjonen. Her lå også PPD betydelig lavere enn under XP. Liten oversikt her etter at jeg halverte mengden minne: http://www.diskusjon...post&p=15556285 Synes også at bigadv varierer ganske mye i hver WU.

 

ei57

Er det slik at mer minne øker ytelsen ved bigadv? Jeg merket en tydelig nedgang i PPD da jeg halverte minnet fra 12 til 6GB.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har kun kjørt bigadv med 8GB 2-kanals minne og har ikke engang tenkt i de baner. Når du halverte minnet og så nedgang, kan det ha sammenheng med minne allokert til VM å gjøre? Bigadv alene bruker neppe mer enn 4GB med 8 tråder. Hos meg er aldri med enn 3.8GB i bruk.

 

Skal forresten sette sammen en ny bigadv-folder imorgen, har et asus p6t deluxe v2 som skal bestykkes med en i7 930 og 6GB Corsair Dominator GT 1600 MHz CL7 og noe enkel vannkjøling. Litt spent på om HK'et har BIOS som gjenkjenner CPU'en.

Lenke til kommentar

Jeg tipper klokkefrekvensen til haqbar er den naturlige forklaringen til det lille avviket.

 

Noen som har hørt noe mer om forventet levetid for Bigadv bonus? Vurderer å muligens snekre sammen en slik igjen.

 

Er også litt spent på hvordan den prisgunstige AMD X6 1095T kan yte i Bigadv. Må sjekkes opp.

 

-Alias-:

Tenkte også på at du ved et par annledninger har spurt om strømtrekk fra en Ci7 ved forskjellig overklokk. Husker ikke om jeg har vist deg til denne artikkelen på det før.

http://www.lostcircuits.com/mambo//index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=42

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Klokkefrekvensen er nok forklaringen ja. Kjørte i7en på 3.8 en stund (mange som folder har dette som stabil klokk) men måtte klokke ned til 3.3 pga varme (stock kjøler og 95C er ikke bra). Glemmer fort at jeg ikke har den på 3.8, men 3.3. Har funnet fram gamle radiatoren og skal bestille en ny CPU blokk og pumpe så da blir det fort bedre, bare å finne en plass til radiatoren i kabinettet først.

 

Leste litt rundt på noen diskusjoner rundt X6 og bigadv, men tror konklusjonen ble at i7 med hyperthreading og 8 cores var bedre.

Lenke til kommentar

Jeg lurte egentlig på å sette opp den gamle vannkjølingen min og bare oppgradere med ny CPU blokk og pumpe, men om jeg setter luft på denne maskinen kan jeg spare vannkjølingen til en dedikert Folding box. Hvor mye skal du ha for kjøleren og hvor er du lokalisert i Norge?

 

Mye om X6 og bigadv her!

Lenke til kommentar

Jeg har kun kjørt bigadv med 8GB 2-kanals minne og har ikke engang tenkt i de baner.

Har 6GB 3-kanals minne, hvor VMWare bruker ca. 4.5n, og hver av gpu-klientene ca. 180kb. Hvor leser man av hva bigadv bruker av minnet?

 

 

post-53451-1273305702,1397_thumb.jpg

 

Har også Asus PT6 og er veldig fornøyd med disse kortene, spesielt med hensyn til OC av CPU.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Driver og setter opp en gammel server jeg har fått tak i som FW,router,webserver osv.

Det er en gammel HP Proliant 350 ML G3 det er snakk om med 1GB ram og 1x2.4ghz Xeon.

 

Lurte på om jeg skulle oppgradere maskinen med 2x3.06GHz Xeon og 4GB med RAM for å folde mens jeg kjører alt annet på den. Hvor mye PPD tror dere dette kan gi meg ekstra? Det er snakk om singelcore Xeon så bigadv osv er helt uaktuelt. Bare lurer på om det er verdt oppgraderingskostnaden.

Lenke til kommentar

Med HT vil det totalt bli 4 cores. Fortsatt ikke verdt det?

Det koster 40USD for 2x 3ghz Xeon og 40USD i frakt så totalt 500kr.

 

Serveren har kun PCI-X spor (vel og merke 4 ledige), men er vel ikke mange Nvidia kort som støtter dette.

Lenke til kommentar

Kun serie 8xxx fra Nvidia støttes av f@h, så jeg tror ikke du skal legge penger i det prosjektet for folding. Single Xeon er et heller dårlig utgangspunkt.

 

Jeg har forsøkt folding med en litt eldre server bestykket slik:

post-53451-1273388702,5499_thumb.jpg

Nå fikk jeg ikke til å kjøre smp på den for da knelte den på grunn av varme siden den sto i daglig drift. Jeg forsøkte standard klienten for cpu, men resultatet var ikke noe å skryte av så jeg avviklet det fort. Hadde jeg kunne utnyttet alle kjernene hver for seg så ville det kanskje vært interessant, men siden den står i daglig drift ønsket jeg ikke å stresse den gamle sliteren unødig, som for øvrig har vært i drift siden 2003 og går den dag i dag.

Lenke til kommentar

ei57

Er det slik at mer minne øker ytelsen ved bigadv? Jeg merket en tydelig nedgang i PPD da jeg halverte minnet fra 12 til 6GB.

Nå ser i7 930 ut til å være i drift, etter en natt med begredelig ytelse. Det kan også gi svar på din nedsatte ytelse, som kan skyldes for lite minne avsatt til VM. Ser at på min PC at 4.7GB minne er i bruk, noe som hos deg kan bety diskswapping. Jeg kjører Ubuntu 9.10 på begge mine, men 3-kanals minne ser ut til å kreve 0.9GB mer minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...