Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du kan ikke velge lukk eller å ikke lete etter driver men velge selv? Ta ut nettkabelen når den søker.

 

EDIT:

Skulle ikke det å blåse kald luft mot GTX 295 fra sidedøren virke i særlig grad kan du snu viften og la den blåse varmluften fra kortet ut. Bare å teste hva som virker best.

 

Eks. slik som denne karen har gjort:

I improved cooling, to get GPU temperatures down from 95 C degrees. I cut the hole into side panel, just opposite to GPU-s and installed 2 pcs of 120 mm fans pulling hot air from GPU-s OUT from the case.GTX 280 pumped hot cooling air out from the case througt back panel, GTX 295 (used in my rig) pumps hot air back to the case.

 

Temperatures drop immedeatly 7-8 C degrees. Hope, that < 90 C is good cruising temp.

3221595035_db601ff782.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville gjort om jeg var deg nå var å ta tiden til å installere XP32 dualboot. Der har ingen rapportert om problemer med flere GTX 295, men at det virker helt topp.

 

Så kan du bruke Vista til spilling og XP32 til folding inntil Nvidia og Cuda kommer med bedre drivere. I XP32 skal FW 181.48 virker helt fint. Ikke installer noen kortleverandør drivere eller utils, det kan ofte kødde til.

 

Fortsett med viftemodden i sidedøren, den vil du trenge uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Lav mhz frekvens ja temp halvert også

 

Kan godt dualboote, må sette inn 2 harddisker da begge windowsene ikke tar hensyn til andre filer på disken under install selv ikke i 2 partisjoner.

 

Kald luft inn lenger bak på kortet eller varm luft ut lenger frem på koret med vifte i døren blir jo spm.

post-64596-1233405239_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Jepp, jeg ville kjørt dualboot for å spare meg mye hodepine :) Og som sagt, ikke installer noen eVGA programmer eller drivere, kun Rivatuner og FW181.48. Tipper det er noe av årsaken til at kortene ikke går opp på full hastighet.

 

Installer consol klientene på samme måte i XP men ha arbeidsdir i samme katalog som programmet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har til nå foldet med 3 maskiner og fått et gjennomsnitt av PPD på ca. 10 - 11K. Strømforbruket var til sammen omlag 1 KW. Ved å bygge om (flytte et 8800GTS) slik at jeg nå har 2 slike i serveren som står på 24/7 reduserte jeg forbruket til 800W samlet. Kjører 2 x GPU i systray som på første folding med dette oppsettet gir ca. 5.3K PPD. Maskinen med 2 x 8800GTS drar 400W (+/- 4 - 5W) fra veggen. Problemet nå er temperaturen på GPU som ligger på 87 - 88 grader. Er dette for mye slik at kortene tar skade når dette kjører 24/7? Samtidig er jeg litt redd at strømforsyningen skal ta fyr siden det er en jalla sak fra Qtec. Den er på 650W men med en max peak på 325W på 12V-linja. Jeg har bestillt ny PSU og vil skifte ut Qtek-en så snart som mulig. Likevel, den er ikke spesielt varm etter nå over 2 timer med folding. Jeg legger ut data om volt og diverse. Såvidt jeg kan se virker alt normalt, men er det det? Ser at verdiene avviker litt.

 

post-53451-1233419891_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fikk en hel pakke med slike dag.

337346.jpg

 

Kan nå kjøre ca 90.000 PPD 24/7 hadde jeg hatt XP , eller cden fungert.

:thumbdown:

 

Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en.

 

Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek

Endret av War
Lenke til kommentar
Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en. Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek

Joda jeg har hørt (lest) noen historier, men jeg tror de er sterkt overdrevet. Jeg kjøpte den jeg har for 3 - 4 år siden og har hatt den i en maskin jeg bruker sporadisk. Regner med en ukes tid før ny PSU ankommer, og holder den seg i gang med folding på 2 stk. GPU så er den bedre enn jeg hadde trodd. Den holder seg faktisk kjølig og fin også.

Lenke til kommentar
Q-tec er farlige saker, de er så dårlige at jeg hadde flyttet om noen i min bydel hadde en. Den eneste PSU jeg har hatt som har eksplodert og tatt fyr så jeg måtte male veggen på nytt var min første 550W Q-tek

Joda jeg har hørt (lest) noen historier, men jeg tror de er sterkt overdrevet. Jeg kjøpte den jeg har for 3 - 4 år siden og har hatt den i en maskin jeg bruker sporadisk. Regner med en ukes tid før ny PSU ankommer, og holder den seg i gang med folding på 2 stk. GPU så er den bedre enn jeg hadde trodd. Den holder seg faktisk kjølig og fin også.

 

Man kan kalle ryktet overdrevet så mye man vil.

 

Faktum er at Qtec er tidenes værste PSU, på alle måter. Aldri før har det vært så mange dødsfall og tilløp til brann.

Selvsagt fungerer Qtec fint for de fleste, men bare 5-10% sjanse for død eller drap av andre komponenter er alt for mye.

 

Hvorfor velge Qtec når man får FSP for bare 10-20% mer?

Lenke til kommentar

Man blir så inspirert av all denne prøvinga og feilinga og ønsket om mest mulig hardware inn i enkelte kasser.

Fikk tak i et Asus Striker II Formula hovedkort. De tre PCI-eks slotene hadde fin avstand trodde jeg. Måtte jo være lett å montere inn de tre dobbelslot GPUene jeg har. Men nei, når jeg så begynner å montere ser jeg at det blir max 7-8mm luftåpning mellom kortene. Det synes jeg er for lite, må bli varmepropblemer av det. Prøver en anne løsning.

Hovedkortene, selv de for spill og flere grafikkort har slotene for tett, eller grafikkortene er for fete!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Nå er du vel litt for snill? Det blir jo kun ca 60% effektivitet, det kan vel ikke være OK. Når man opplever at PSUer ryker får man håpe på at de bare slokner og at sikkerhetssytemene virker. I verste fall skal man få noe lukt fra utbrente komponenter. Verste jeg har opplevd i så måte er at jeg og min datter brukte opp 4 stk 580W (oppgitt peak 620W) av ett merke over forholdsvis kort tid. Og vi var ikke i nærheten av å overbelaste dem, de tålte bare ikke kontinuerlig drift. Da ville vi ikke ha fler, selv om både reklame, tester, effektivitet og lydnivå var bra. Nei, de startet heller ikke branner, bare noe lukt. Jeg monterte også en annen modell av samme merke hos en kamerat, der røk LED-lyspynten med en gang, men ellers virket den.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...