Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4 av de 8 du har der er virtuelle kjerner. CPUen har hyperthreading. Ikke regn det som ekte kjerner.

Når du har startet en SMP skal det være 4 tråder som kjører (kan du se som 4 stk FahCore a1 i WTM) og fordeler seg over de kjernene der det er ledig kapasitet. Altså starter du 2 SMPer skal det tilsammen være 2 Folding.. og 8 FahCore a1 i WTM. HVordan de fordeler seg på kerner og virtuelle kjerner er antakelig ett fett, lønnes antakelig ikke å låse dem. De vil også angis med en viss prosent i prosesslista 10- 25% er helt noramalt for hver av dem.

 

Edit rettet tullet om FahCorene.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Skulle du få dropp i GPU PPD med 2xSMP kjørende kan du i verste fall låse alle fire GPU folderne til core3(kjerne4) på CPU og la de to SMPene bruke core0-3.

 

Ci7 sin HT har INGEN betydning i folding og du bør egentlig slå det av i bios, da får du bedre SMP PPD. Det er ikke et must å slå av i bios, og spørs hvor mye du ellers bruker HT for om det er praktisk å måtte gå inn i bios for å slå det på igjen.

 

NB!

En CPU SMP klient skal minimum ha 2 fysiske kjerner, men du kan kjøre 2 CPU SMP på 3 gode kjerner. Men her kjørte du SMP på en halv fysisk kjerne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om Tesla systeme er støttet til folding. Jeg vet at Quadro kortene ofte får sen støtte og kun et og et kort, så jeg ville heller spilt safe med GTX 295. Dette går hovedsaklig på drivere og hvordan man får tilgang til GPUene.

 

Kjøp evt. en Rack kasse på 3-4U størrelse hvor du monterer et hovedkort som eks. Asus Revo som har 6 PCIe 16x slotter så kan du plassere 3-4xGTX 295 på dette kortet. Luftingen blir også enklere siden rack kassene ligger og du kan exhaust vifter i topplokket om du ikke skal stacke flere.

 

Jeg ser også mange som har bygget inn 4U rack kasser i slike trillbare metallkofferter som er beregnet på å frakte dyrt komunikasjonsutstyr. Så her har du mange muligheter om lommeboken er stor. Towerkabinett er egentlig dårlig egnet for multigpu folding siden varme stiger.

 

De største folderne har bare løse hovedkort som legges på hyller etterhverandre hvor de typisk kun er skrudd fast i løse utdragbare HK skuffer slik at man har noe å feste skjermkortene i. Da har man også full exhaust fra skjermkortene hvor varmen stiger rett opp og vekk.

 

Det optimale er å finne billige hovedkort som støtter enten Ci7 eller LGA775 Quads og 4 dualslot skjermkort og plassere dette løst på et HK brett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Merker at alle kort under øverste kort har 1% lufttilførsel (blåser ut bak VS øverste kortet)

Teit laget av nVidia

 

Så et hovedkort som har 4x pci-e 16 porter (finner ingen som har rett avstand mellom portene til dobblespor-kort.)

 

I..I..I..I vil jeg ha ikke I..I..I.I

 

Så setter man på 4x 295gtx og ikke setter på slibrikker.

 

Så folder man som jeg gjør nå på 8 kjerner og setter kabinettet øverst i racken.

Skulle blitt ca 40.000 PPD?

Lenke til kommentar

Har du tips til CPU oppsettet?

Kjører nå 4 gpu med de innstilligene jeg fikk av deg.

 

Hvordan skal jeg sette opp Cpu nå? Uten HT

 

Hva med pcen med E8500 og 9800Gx2

Der kjører jeg 1 kjerne på gpu og hva med cpu der?

Evt 0 CPU og 2x GPU ( temp 97C :- S )

Da blir det sånn.

post-64596-1233325398_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Skal få tipset deg litt etterhvert her var om ikke andre tar staven. Det blir egentlig mye av det samme, men sett CPU til 98% så du holder igjen litt for GPU også må du ha med -SMP på kommandolinja så den bruker flere kjerner.

 

Jeg ville også brukt MPICH utgaven av SMP klienten selv om flere mener DEINO er best på stabilitet.

Om du får mye dropp i GPU PPD kan vi evt. ta for oss å styre kjerner, men ingen vits ellers :)

 

Når det gjelder 9800GX2 kan du evt. klokke ned kortet litt og la vifta gå på 89% og kjøre folding på begge kjerner. Da får du mer PPD enn om du kjører 1 kjerne på full hastighet. Deretter kjører du en SMP klient på E8500.

 

EDIT:

Alle GPUene på GTX 295 riggen din skal produsere omtrant samme PPD, skal ikke være store forskjeller som 5300 og 2500, da er noe galt. Da kan du isåfall sjekke om alle hastighetsverdier er like på alle kjerner i GPU-Z, og om ikke så har jeg en workaround.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På begge pcene nekter kortet å klokke ned.

Nedklokking fungerer på alt annet som spill og benchmarks osv men folding bruker stock core uansett hva.

 

I Gpu-z er alt likt uten om to siste tallene i bios versjon er 90 på 2 kjerner og 92 på de to andre.

Umulig å si om det er 90 på ene og 92 på andre kortet osv.

post-64596-1233354776_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...