Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tar jeg dene ene pcen idag.

 

Kjører 4 GPU-klienter som vist før, temp 75C maks (skal demontere kortene imorgen for kjølemods)

 

Lastet så ned 2 stk CPU folding fra din link, la inn og byttet ut med Beta.

-configonly dem som en vanlig klient med 90% load ID 5 og 6

 

Ble dette rett da i første omgang? 4 GPU så 2x CPU uten å spesifisere kjerner.

 

Da gjenstår det bare å sjekke PPD om den synker på GPU for å så evt styre kjernene.

Og evt sjekke hvorfor 2 GPU-kjerner får dobbelt så høy PPD som de to andre.

Med dette oppsettet ser det da slik ut i cpu-usage og gpu PPD

 

Ca 500-2000 PPD mindre nå på gpuene men dette variere så mye så fortidlig å si noe enda.

 

OT: På P4 får jeg 60PPD x2 på 2 kjerner, burde vel slå av HT der også.

post-64596-1233357146_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

p 2527 er ikke SMP. Virker heller ikke rimelig at du bruker kun 51% av CPU-kapasitet. Der er nok mye som ikke fungerer. To av GPU-kjernene gir ca 5300PPD noe som er et godt stykke fra det vi ville forvente (minst 6-7000 pr kjerne). Men kortet er jo nytt så det er jo pionerarbeid å få det til å virke optimalt. Stå på. .. Det viktige nå må jo være å få GPU til å fungere optimalt.

 

P4 mener du en eldre Pentium 4 med HT? Iså fall kan den kjøre to clienter med HT og virtuelle kjerner hvis den tåler det. Siden HT er på allerede øker ikke strømforbruket. Men du får ikke dobbel PPD. Noen tåler ikke å bli kjørt for fullt hele tida, da kan det være greit å kjøre bare en client og la HT stå på for at den skal reagere raskere på andre programmer om det er nødvendig. Slår du av HT sparer du litt strøm, men da kan du bare kjøre en client.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Må få til SMP da, hvor en det er i teksten.

 

Hadde 7000 x 2 ista og 2000 x 2, ser ut som ene kortet ikke booster helt.

2x temp er lavere også.

 

skal nå stå på i 8 timer alene, kjipt om det er bare 1% optimalt satt opp.

 

17000 nå.

post-64596-1233358311_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Skrev du -smp på den linja hvor det skulle stå parametre er ikke sikker på hvordan den er, bruker ikk den versjonen ennå.

 

Om jeg skjønnte deg rett ovenfor kjører du en vanlig P4. Det er lite PPD for strømmen? Siden du har tilgang på mange grafikkort, er det ikke bedre å kjøre ett grafikkkort på den CPUen, men ikke noe x2 kort, kun ett enkelt.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Som sagt jeg bruker ikke denne versjonen. Men er det ikke en sånn versjon der du kan kjøre -configonly og så skrive inn -smp på linja Additional parameters.

 

SORRY at jeg prøvde å forvirre deg lenger opp i tråden. Da jeg skrev om de 4 FahCore i SMP Der var Fahcore a1 jeg mente ikke Fahcore 11. SMP skal altså ha 4 Fahcore a1, mens Fahcore 11 er jo coren for GPU2. Jeg var antakelig trøtt da jeg skrev det, hadde vært på en lang reise.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Jeg har aldri opplevd at innstillinger i foldingen endrer seg etter reboot, forklar? Selv om jeg ikke kjører så mye GPU Beta lenger så kjører jeg SMP 6.23 da den så og si aldri gir meg problemer.

 

Instillingene som endrer seg er brukernavn og team-ID. Dette skjer på en WinXP med nyeste standard klient (ikke console). Her kjøres det SP2 og et eldre GeForce2 skjermkort på et MSI K8N Neo3 hovedkort.

En meget stabil plattform, der det alikevel skjer at brukernavn resettes til "anonymt".

Denne maskinen kjører gjerne 2-3mnd i strekk med normal bruk uten feil. Altså er ikke plattformen, hw eller drivere problemet slik jeg ser det.

Her er jeg villig til å prøve console klienten om dere tror det har noen hensikt. Da kommer jeg til å gjøre det samme på bruks-pc´n som er en QX9700 @ 3.6Ghz. Denne kjører riktignok Win7, men siden jeg bruker denne maskinen daglig skal jeg overleve å sjekke denne hver gang jeg setter meg ned ved maskinen.

 

At SMP og GPU-klienten har visse problemer skal jeg ikke klage på. Disse er som nevnt i betafasen.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Instillingene som endrer seg er brukernavn og team-ID. Dette skjer på en WinXP med nyeste standard klient (ikke console). Her kjøres det SP2 og et eldre GeForce2 skjermkort på et MSI K8N Neo3 hovedkort.

Ja, det kan skje om du ikke er nøye med å slette alle tidligere filer og til slutt tømme søppelboksen. Det fins data på serverne, slik at når queue.dat tar kontakt kan den føre inn andre data (tidligere) enn det du har satt i client.config. Når man retter opp; slett både queue.dat client.config og helst også work-mappa og loggene, hva skal man med dem når begynner på nye prosjekt. Man gjør det jo fordi noe ikke virker og da er det ikke noe vits i å ta vare på det som ikke fungerer.

 

Anonymous kan det også bli om en clienter starter av seg selv. Fordi du har gjort det mulig for den eller fordi du har skadet client.config fila, f eks prøvd å rette på den med notepad eller lignende. trenger ikk ha gjort det med vilje. Nok at markøren har stått inni dokumentet i enkelt programmer så kan det skje en liten forandring, da nullstilles clienten til å kjøre anonymous.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Klarer ikke å få til noe som helst med -smp inblandet.

Uten går det som snekkern men får bare 250

Som nevnt bruker jeg ikke denne versjonen, men det ser ut som den ikk vil starte fordi du har oppgitt feil passord. du måtte vel installere denne ved hjelp av passord? Iallfall gjør vi det med eldre utgaver av SMP-clienter.

Lenke til kommentar

Nå er alle GPU i load. 17000PPD

 

 

Denne install som ikke er installikon er eneste i mappa jeg kan trykke på for å installe noe.

Men i den ruten kan jeg ikke trykke noen ting når det kommer til passord.

 

 

( til post under)

Ble mye rot da dette ble lagt inn, kanskje slette alt og legge inn på nytt nå som jeg vet hvordan jeg skal gjøre det.

Samme med kortene, nye drivere.

post-64596-1233362290_thumb.jpg

post-64596-1233362781_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok, da har du ingen "shader bug" som jeg av og til har opplevd og som halverer PPD på GPUene. Men et eller annet problem har du med at to GPUer ikke kjører full trøkk.

 

Dobbeltsjekk alle snarveier og arbeidskataloger, jeg har opplevd halvert GPU PPD om jeg ved en feil har pekt mot samme workkatalog el. Sjekk også at alle har unik machineid. Hverken noen GPU eller CPU klienter kan ha samme machineid på samme maskin.

 

EDIT:

på install bat trykker du enter på account (ikke skriv noe) og skriv passordet du logger på pcen med og trykk enter (det skrives usynlig). NB! Du må ha et logon passord på pcen for å bruke MPICH.

 

Når dette er gjort og du har kjørt klienten med -configonly først og satt bla. CPU til 98% og anngir -smp på kommandolinja, kan du starte klienten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kom igjennom men metoden du skrev, uten om at når jeg skulle starte den etterpå fikk jeg feilmelding....sluttet å virke.

Ikke prøvd som filen var, la inn beta og erstattet etter install.

 

 

Edit, fikk det til nå da jeg dret i betafilen og brukte filene i den første installen.

 

Vet ikke om det er -smp jeg, den startet iallefall med alt "rett" skrevet inn og installert.

post-64596-1233363544_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...