Gå til innhold

Anbefalte innlegg

beta filen er ikke innblandet i MPICH install.bat prosessen, det går kun på smp.exe og mpich.exe.

 

Har du med -smp på kommandolinja/snarveien på de to du har startet? Det virker ikke slik, for da skulle det stått dette i de sorte konsoll vinduene dine.

11:06:11] Folding@Home Gromacs SMP Core

11:06:11] Version 1.74 (March 10, 2007)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ble fortalt at jeg skulle skrive -smp i vinduet og ikke i snarvegen. prøver igjen da.

 

Nå fikk jeg det til. Hvorfor kjøre 2 klienter på cpu og ikke 1 eller 4? Hva er det magiske med 2.

 

 

Cpu 3,4 under 50C load bra, men GPU-temp har gått fra 78 til 67C :-S ikke endret på noe, her viser den temp på kjernen som ikke jobber fullt eller noe i den duren.

 

Alt over rett og slett rævva PPD

post-64596-1233369665_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Nei, ble fortalt at jeg skulle skrive -smp i vinduet og ikke i snarvegen. prøver igjen da.

Nå fikk jeg det til. Hvorfor kjøre 2 klienter på cpu og ikke 1 eller 4? Hva er det magiske med 2.

 

Alt over rett og slett rævva PPD

Vel, jeg skrev jo at jeg ikke bruker den versjonen. SMP jobber altså i 4 tråder (symmetrical multiprocessing). Siden det er små pakker som trenger å bli ferdig, kan det hende at en tråd ikke kommer videre fordi en annen pakke ikke er helt ferdig. Dermed kan det oppstå litt ledig kapasitet som den andre SMP-clienten og dens 4 tråder kan utnytte. 1 SMP-client og dens 4 tråder kan altså ikke utnytte all kapasitet fullt ut. Å starte 4 SMP-clienter har neppe hensikt. Man bør helst rekke preferred deadline. Jo lenger tid WUene ligger i maskina jo større er også sjansen for at de blir kansellert av forskjellige grunner, mange avbrudd gir f eks økt sjanse for regnefeil og kansellering. Om du stapper maskina full av prosjekter vil jo ikke PPD - summen øke. Prosjektene vil bare ta lenger tid og faren for kansellering og verdiløs folding øker. Husk også at PCen må stå på nett hele tida. SMP-utveksler pakker og resultater med server kontinuerlig.

 

Rævva PPD, tja det ser du jo ikke med en gang, la det gå litt tid nå. CPUene viser ialllfall 100% og jobber. Men GPUene gir jo skuffende lav sum foreløbig.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

SMPene ser ikke ut til å gi noe ekstra poeng ved å kjøre 2 stk. Så i ditt tilfelle med en del GPUer ville jeg kuttet ned til kun 1 SMP klient. Jeg tipper den ene vil gi like god PPD som de begge gjør nå.

 

Når det gjelder GPUene dine så er det litt interessant at det er en kjerne på hvert kort som ikke kjører optimalt. Hvilken driver har du for skjermkortet og har du deaktivert intern SLI på kortene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Drepte den ene, cpu fortsatt på 100% ja.(eller nå 95-98 hele tiden)

GPU x 2 har vist 7000 før uten at jeg har rørt på noe, er litt opp og ned det her.

 

Tenkte jeg skulle demontere kortene for å mekke på kjølingen, da kan jeg jo evt teste 1 og 1 kort.

 

Intern sli :-S nope hvordan?

Det tenkte jeg ikke på, kortene har jo sin egen slibru.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg ville Disablet SLI med ett og ett kort i OSet via "Nvidia Control Panel", så testet det ene kortet og sett hvordan PPD du fikk. Deretter med kun det andre kortet. Og om begge ser ut til å gå bra så setter du i begge.

 

Testingen for begge kort gjør du i 10-15min med de 2 første klientene, det har ingen betydning. Også viktig for å sammenligne PPD med samme prosjekt. Gjør denne testingen uten CPU SMP klienten kjørende.

 

 

 

EDIT:

For å styre hvilken kjerne GPUene bruker for folding legger du inn følgende systemvariabel i OSet ditt.

NV_FAH_CPU_AFFINITY=8

 

Dette vil sørge for at GPUene kun bruker CPU kjerne 4(core3) som støtte til sin folding. Nå trenger GPUene maks en kjerne til dette og i grunn mindre. Men se først hva slags SMP PPD du får med kun 1 SMP klient så legger du til dette, starter alle klientene på nytt og sammenligner PPD.

 

EDIT2:

Å få variasjoner på 5000 til 7000 PPD med en GTX 295 kjerne(som er en GTX 260-216 kjerne) er helt normalt. Det varierer med hvilke prosjekter du får. Men du bør ikke havne særlig under 5000.

 

EDIT3:

Men du har ikke svart på hvilken FW driver du kjører ennå?

 

EDIT4:

Kan du også vise meg client.cfg for alle fire GPU klientene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjermkortdriver er 12.12.2008 som lå på CDen,180,87 oppdatering fungerte ikke men nå vet jeg hvordan man fikser det så jeg kan legge inn for eks 185.xx

Trudde det var slibruen man deaktiverte i N-kontrollpanel

Men jeg må deaktivere internslien også.

Endret av War
Lenke til kommentar

Vel deaktiverer du med kun et kort i maskinen av gangen og tester som jeg sa så vil du jo være sikker på det. Det er for å teste PPD per kort.

 

Du kan også forsøke dette for feilsøk:

Can you do me a favour and try to check with wmi which index each core has?

 

edit: idk which os you got or if you're familiar with wmi but there is a neat litle tool I often use and recommend which works almost always. http://www.ks-soft.net/hostmon.eng/downpage.htm <- wmi explorer for just the wmi sections, or hostmonitor for the full package ( I never use that one though :) ).

 

If what you're saying is true, and core 0 and core 1 are on seperate cards, then internal sli is enabeld. Wmi should list two core's per gpu, and gpu x flag corresponds to the first cuda enabeld device, then the next. If it skips the second core on the first card, sli for that card is not disabeld!

in wmi explorer, just do a query for 'Select * from win32_videocontroller'

 

That should list all videocontrollers reported to windows. Offcourse it doesn't diffrentiate from cuda enabled devices, cuda-z would do that, but cuda z doesn't give as much info as wmi explorer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det virker ekstremt varmt da ja... tempen måles til rundt 90C under folding? Ellers så skal GPU-Z vise om SLI er disablet for begge kort og det ser slik ut i dine tidligere bilder. Å tilføre kald luft gjennom sidedøren med en 120 eller 140mm vifte mot det varmeste kortet er også lurt.

 

Har du en 4x eller 8x slot lenger ned så du kan ha litt mellomrom mellom kortene? 8x vil ikke gi dårligere spillytelse og en åpen 4x slot vil kunne kjøre folding med full PPD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, men ser ikke for meg at jeg kommer til å flytte kortene for hver spilling, da jeg må ha ut det øverste for å få ut det nederste (lås).

 

Tester nå ett kort med nye drivere.

Regner med at jeg bare kan fyre opp gpu 0 og 1 klientene som de er nå.

 

-----------------------

Jepp med den siste sliporten her

slibridge.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er korrekt War :) Hold oss oppdatert under testingen.

 

EDIT:

For 2x GTX 295 så hadde uansett et hovedkort med mulighet for space mellom kortene vært det beste, også for spilling. Samt mulighet får kald luft via døren.

 

Litt SLI info for 2x GTX 295

The nVidia Control Panel exhibits slightly different behavior with one GTX295 installed from when two GTX295's are installed.

 

When two cards are installed you get options that say 'Disable SLI' and 'Enable Quad-SLI'. With one card installed you get 'Disable Multi-GPU Mode' and 'Enable Multi-GPU Mode' or text to that effect (I'm not near the machine in question).

 

I've tried all combinations of SLI that I've been able to find with one and two cards installed without any change to the folding behavior.

For en hardcore folder som synes det er litt trangt har man disse mulighetene

http://www.adexelec.com/pciexp.htm dog litt off topic.

 

Forøvrig greit å vite

Tried the leaked 185.20 driver. It installed without incident
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden kabinettet koster over 3k øver jeg meg på de andre kabinettene.

 

Legge inn driverene var vist et problem, sikkerhetsmodus 3 ganger nå, flyttet ut phx

driveren av mappen som anbefalt i drivertråden.

 

Etter restart står det bare <ingen driver> på alle linjene

post-64596-1233402164_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser flott ut ang. døren og viften :). Når det gjelder drivere er det ofte litt mikk ja.

 

Litt annet:

Deactivate your screensavers EVEN the blank one.
I opened up Rivatuner, went to the advanced tab, and disabled the low power mode (if my memory is still good it's under the nVidia - general section) and rebooted. Since disabling this, I've had no issues with low power 3D mode turning on, and my PPD returned to normal.
UPDATE

 

I created a new partition with Windows XP Pro and patched SP3 plus all the incidental security updates. F@H on my two GTX295's worked perfectly on the first try. I can dual boot Vista x64 and XP x32.

Here is EVGA's response to me about two GTX 295 and folding in Vista:

 

I’ve received an update from my PM team regarding folding at home:

 

- NVIDIA is aware of the issue and is working on it.

- XFX will suffer this problem as well, it is a driver bug.

 

Once nvidia notifies us of an update will make sure our folding team is informed immediately. Unfortunately we do not have a ETA either on such drivers.

Take my word for it: Install Windows XP x32 or wait for a driver fix.

 

What I did was use Vista's native ability to resize a partition and installed XP on the second partition. I dual boot Vista x64 and XP x32.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...