Gå til innhold

Anbefalte innlegg

70 øre/kWh var da fryktelig mye? Her ligger den på cirka 30 øre (uten MVA).

Da glemmer du linjeleia som kommer på 33 øre pr. KW/h sånn omlag. Vi betaler her nord nå 36 øre på spot + et påslag på 0,82 øre, rundt regnet 37 øre for strømmen da. Da ble det 70 øre her uten mva (som vi ikke betaler her nord).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, er linjeleia så mye? Det var da fryktelig. Jaja, sånn går det når man ikke betaler selv. :) Jeg hadde alltid trodd linjeleien var på et par hundrelapper i året eller noe. Men ikke like mye som spotprisen.

 

Men du skal ha en takk for den. I det siste har jeg gjort mange ENØK-tiltak her i huset, og pengene som blir besvart går da til veledige formål. Da skal jeg regne på det i morgen og doble donasjonsbeløpene. ;)

Lenke til kommentar
Vær så god. Det er vanskelig å holde en Quad eller høyt klokket dualcore på rundt 10k. med to rimelige GPU-kort 8800GTS el 8800GS. Sålenge 353poeng prosjektene går på GPU og p2653 på SMP kan det fint holde seg mellom vel 9k og nesten opp til 11k (tidligere kunne vi gå opp i ca 12,5 k på slike). Straks man får 511 poeng prosjektene på GPU og p 2665 på SMP går det under 8k noen ganger ned i 7,4k. Dette er jo selvfølgelig litt avhengig av hvor OC-vennlige kortene og PCen generelt er. PS Det var forresten en uvanlig lav PPD du hadde der det stod SMP, rekker du virkelig fristen med så lav PPD?

Jeg får aldri mye på SMP, har vært noe over 1K men ikke mer. Men jeg får her over 1K på CPU systray klienten. Er det vanlig? Dette er Quad (3.5GHz) maskinen med 8800 Ultra.

post-53451-1233951303_thumb.jpg

Lenke til kommentar
...

[19:01:22] Completed 20%

[19:01:22] mdrun_gpu returned

[19:01:22] Nonzero force sum on GPU

[19:01:22]

[19:01:22] Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE

[19:01:25] CoreStatus = 7A (122)

[19:01:25] Sending work to server

 

Sendes resultatet likevel ved brudd? Samme jobb ble ikke tatt opp igjen, men ny ble startet og går ok.

Ja, sendes, men om det blir poeng husker jeg ikke. Noe kan vel resultatet brukes til, f eks som indikasjon på om et prosjekt inneholder noe feil eller vanskelige punkter.

 

striker bør vel være et bra kort, iallfall er jeg fornøyd med min Striker II Formula (når jeg ser bort fra installasjonstrøbbelet), men jeg har bare plass til tre kort. Tror det går bra ned til PCI-eks 4x bare sloten tar hele kortet. har jo ikke bruk for så mye minnebåndbredde til folding.

 

Kikket på min nå der stod det 3 x 511 p prosjekter tilsammen 9,4 k med en SMP.

 

Noe annet, du burde kanskje ikke kjøre SMP når CPUen er såvidt "liten", eller iallfall ikke mer en en client til på CPU.

 

Det med 1kPPD på CPU-clienten har jeg ikke hørt om før selv på quad. Men så har jeg ikke kjørt de siste heller. Sikker på at du ikke kjører -smp på client som tar alle prosjekter?

 

Hvis du kun har ett 8800Ultra på den burde du kunne få 2-3k på SMP med den.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Ja, sendes, men om det blir poeng husker jeg ikke. Noe kan vel resultatet brukes til, f eks som indikasjon på om et prosjekt inneholder noe feil eller vanskelige punkter. striker bør vel være et bra kort, iallfall er jeg fornøyd med min Striker II Formula (når jeg ser bort fra installasjonstrøbbelet), men jeg har bare plass til tre kort. Tror det går bra ned til PCI-eks 4x bare sloten tar hele kortet. har jo ikke bruk for så mye minnebåndbredde til folding. Kikket på min nå der stod det 3 x 511 p prosjekter tilsammen 9,4 k med en SMP. Noe annet, du burde kanskje ikke kjøre SMP når CPUen er såvidt "liten", eller iallfall ikke mer en en client til på CPU. Det med 1kPPD på CPU-clienten har jeg ikke hørt om før selv på quad. Men så har jeg ikke kjørt de siste heller. Sikker på at du ikke kjører -smp på client som tar alle prosjekter? Hvis du kun har ett 8800Ultra på den burde du kunne få 2-3k på SMP med den.

Tar det siste først om SMP som ikke leverer. Jeg må sjekke det med -smp, jeg husker ikke, tar det i morgen. Nei det med stor PPD på CPU var litt merkelig, men sjekket nå og det er en vanlig CPU klient som kjører i systray. Den har levert over 1K flere ganger, nå leverer den faktisk 1.2K PPD. Når det gjelder SMP på E2140 så går blir den godt ferdig innefor fristen, faktisk flere dager før tiden. Jeg stoppet den andre CPU klienten der. Klokket også ned skjermkortene og ting ble igjen stabile uten flere unstable meldinger.

 

Tenker jeg forsøker MSI-hovedkortet med 4 x GPU først. Får jeg det til med 4 skjermkort så er det fint, og det jeg hadde planlagt. Såvidt jeg husker er det 2 x 16x og 2 x 4x men som du sier, det skal ikke ha mye å si. Kortet som jeg i dag har 2 x 8800GTS på har en av hver, og det er ingen eller liten forskjell i PPD på kortene.

Lenke til kommentar

Mine pcer leverer 0 PPD, det vil bare ikke fungere.

Til og med stoppet av popupvinduer med fjerne-blokkeringstekster som jeg ikke kan hake av pga grafikken henger igjen i vinduet>< .

 

 

 

slettet alt og la inn nyeste beta fil på nytt.

FILR_IO_ERROR

 

08:05, da har jeg sittet oppe enda en hel natt og prøvd klienter i øst og vest, med og uten redigering i snarvegene og i klientene i alle mulige varianter.

Får jobbing noen ganger og error andre ganger, men aldri økt gpu temp eller ppd

 

får det til på vista 10/ 10 ganger.

XP? 0/340 så langt.

 

Kan noen lage en Folding for cp-gubber guide tilfelle jeg har oversett noe?

 

Win xp 32 bit 9800gx2

I dette formatet.

 

Last ned denne filen

Install

Bytt til denne betaklienten

Config

Skriv XXX i parameter eller hva det heter

Skriv XXX i snarveg egenskaper

Start klienten.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hvor bor dem? Gjør meg ingenting å assistere litt i foldingens navn. (Tromsø blir nok litt for langt unna dog).

 

Jeg kan godt utføre fjernhjelp via noe slik som "gotomypc" ol. som traverserer alt av NAT trøbbel osv. Det går greit for SMP oppsett. På GPU kan man sette det opp men får ikke testet det via fjernstyring pga. nettopp fjernstyringsdrivere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

War er jo i Trondheim så vidt vi har skjønnt. De som trenger det må vel bare prøve å etablere kontakt via Hwmailen.

Gotomypc var det det het det jeg brukte en tid. Bra program men litt dyrt i lengden.

 

-alias-

 

Bra, noen ganger kan oppgradering lønne seg, men jeg utsetter det lengst mulig!

 

War

 

Du nevner noen ganger et farget vindu. Håper ikke du prøver å kjøre visninga i de Grafiske clientene mens du gjør andre ting. Videre husker jeg at jeg så det røde våpenskjoldet på oppgavelinja i et av bildene dine. Er det XP som blokkerer? Er det noen oppgraderinger som ikke får bli ferdigstilt? Har du for høyt sikkerhetsnivå? Bruker du en router eller en svitsj som lager trøbbel? Eller det motsatte har du for lavt sikkerhetsnivå, før du kommer igang har trojanere tatt over? Sorry, du er IT-student så dette er vel egentlig litt for banale spørsmål?

 

FILR_IO_ERROR Vil tro at dette er en feil på mappenivå der programmet er installert, work mappa, unitfile info

og loggene hvis maskina ellers er iorden. Forsiktig med å kopiere fra maskin til maskin, fra mappe til mappe. Begynner du på nytt, rens bort alt gammel, tøm til og med søppelboksen.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Sidelasningsfeil ja, det var det innlegget.

 

Det røde ikonet er pga ingen antivirus.

IO error var pga jeg prøvde 1 og 3 som alternatic aka C: e: VS win reg under setup av install.

 

Sletter alt ja før jeg laster ned på nytt til mappene.

Hva gjør den verdien XXXXXXX 9 som jeg skrev for en uke siden med suksess? i par.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...