Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som jeg syns var trist er TDP på 3060Ti, samme med 3080. Det som er trist med 3090 er prisen

Så angere ikke på 3090 kjøpene. Høyeste ppd jeg har sett er 7.9mill PPD.

Ligger nå på 7.7 13436P 3090.

På 2080Ti 5.1 p 13437.

PPD varierer veldig på 13xxx P ene.

https://en.wikipedia.org/wiki/GeForce_30_series

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://itavisen.no/2020/12/29/fant-500-000-geforce-rtx-3080-skjermkort-i-en-container/

Høres ut som et mediastunt eller nok en dårlig oversettelse av ITavisen. 
 

En 40 fots container rommer 67m3, eller 67.000 liter. Hvis vi sier at en skjermkorteske rommer 1 liter og ser bort i fra at alt ligger i større kasser oppå paller så kan man forenklet si at èn container «bare» rommer 67000 kort. 
 

Skulle det ha vært snakk om halv million kort så er vi nok i realiteten oppe i 15-20 containere, minst.

Lenke til kommentar
88charlie skrev (3 timer siden):

https://itavisen.no/2020/12/29/fant-500-000-geforce-rtx-3080-skjermkort-i-en-container/

Høres ut som et mediastunt eller nok en dårlig oversettelse av ITavisen. 
 

En 40 fots container rommer 67m3, eller 67.000 liter. Hvis vi sier at en skjermkorteske rommer 1 liter og ser bort i fra at alt ligger i større kasser oppå paller så kan man forenklet si at èn container «bare» rommer 67000 kort. 
 

Skulle det ha vært snakk om halv million kort så er vi nok i realiteten oppe i 15-20 containere, minst.

Om det kommer fra Samsung, så er det nok chips i bulk. 

Men dette var fra en Spansk "aprilsnarr". Det hele var bare oppspinn. 

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 timer siden):

Fått 3060Ti opp på folding. 2060s er på det samme?

Men mindre watt.

Jeg pusler med en oppgradering av folderig/PC til mine foreldre. Kabinettet på nåværende er gamle Corsair 550D. 

Mangler fortsatt hovedkort og CPU. Tenker det blir noe B550 AMD med enten R5 3600 eller R5 5600. GPU skal vannkjøles med en 240 radiator. I et ITX kabinett. Jeg håper pumpa fortsatt fungerer. Montere den loopen blir et helvete. 

Lenke til kommentar
88charlie skrev (53 minutter siden):

Sluttet med vannkjøling i 2005. Altfor mye styr, spesielt hvis du bytter pc-komponenter ofte. 

Bytter ut annethvert år... Der omkring. 

Kjetil Lura skrev (10 timer siden):

Hvorfor må du vannkjøle den.

Jeg har ikke peiling på hvilke skruer som ble brukt på originalkjøler. Jeg vet at jeg har dem, men hvilken pose med småskruer det faktisk er har jeg ikke peiling på. Må begynne å merke disse posene. Støynivå er en annen faktor. Pga hvor pcen står kan jeg ikke ha vifter på høyt turtall. Fordi bare GPU skal kjøles vurderer jeg å legge meg litt høyt hva gjelder vanntemp for å få ned støyen. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...