Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fade1 skrev (1 time siden):

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Hadde i utgangspunktet sett meg ut RTX3080, men så forsvant de på et blunk samtidig som prisen steg ganske mye. Så satt jeg klar ved 6800-lanseringen, men de forsvant som dugg PÅ solen. Nå er det ny release i dag, pris er uklar og hvor mange som kommer er uklart... Jeg har hoppet frem og tilbake mellom AMD(ATI) og Nvidia opp gjennom årene så det er ikke slik at jeg MÅ ha enten AMD eller Nvidia...

Har vært klar for nytt skjermkort en stund nå, men lurer på om det er verdt å vente litt til flere kort kommer på markedet slik at prisene normaliserer seg? Sitter med et GTX1080 nå og lurer på om det hangler litt for tiden, har hatt et par random crash i de siste dagene. Er det verdt å lide seg gjennom mer venting?? 😛

Jeg kommer sikkert til å bruke skjermkortet til folding innimellom, men ikke fast. Har en maskin med et GTX1070 som står 24/7 til det bruk. Er det store forskjeller på 6800XT og 3080 i ppd?

RTX 3080 yter betraktelig mer enn 6800XT på folding.

https://folding.lar.systems/folding_data/gpu_ppd_overall

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å sette opp maskiner mot hotspot til mobil ifm folding?

Hva er kravene for å få ting gjennom mobildata? Fikk maskinene til å koble seg til tlf, men ville ikke sende over den. Fikk bare feil. Opplevde samme feil som når jeg prøvde på jobben og brannmuren ble koblet inn. har ikke info fra loggene lengre. 

Fikk fiberbrudd på fredag, så prøvde å få levert de ferdige foldede pakkene gjennom å bruke mobilen. Men det gikk ikke så bra. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, helgew said:

Er det noen som har prøvd å sette opp maskiner mot hotspot til mobil ifm folding?

Hva er kravene for å få ting gjennom mobildata? Fikk maskinene til å koble seg til tlf, men ville ikke sende over den. Fikk bare feil. Opplevde samme feil som når jeg prøvde på jobben og brannmuren ble koblet inn. har ikke info fra loggene lengre. 

Fikk fiberbrudd på fredag, så prøvde å få levert de ferdige foldede pakkene gjennom å bruke mobilen. Men det gikk ikke så bra. 

FAH er følsom når det gjelder dårlig nett. Mine foldepc’r står i garasjen og får nett via en switch og en gammel airport express. Expressen er da koblet via WiFi mot routeren i huset. Titt og ofte må jeg restarte for å fremtvinge en upload. Litt sånn som det var i mars/april når «alle» foldet. 
 

Det eneste tipset jeg kan gi er å starte noe som bruker kontinuerlig med nett men ikke mye båndbredde, feks NRK radio, og så kjøre pause/start til det skjer noe. Følg med på loggen slik at du får med deg når noe skjer.

Lenke til kommentar
88charlie skrev (47 minutter siden):

FAH er følsom når det gjelder dårlig nett. Mine foldepc’r står i garasjen og får nett via en switch og en gammel airport express. Expressen er da koblet via WiFi mot routeren i huset. Titt og ofte må jeg restarte for å fremtvinge en upload. Litt sånn som det var i mars/april når «alle» foldet. 
 

Det eneste tipset jeg kan gi er å starte noe som bruker kontinuerlig med nett men ikke mye båndbredde, feks NRK radio, og så kjøre pause/start til det skjer noe. Følg med på loggen slik at du får med deg når noe skjer.

prøvde pause/restart flere ganger, men hjalp ikke i mitt tilfelle. de har gått ut nå, men kan tenke på det til neste gang.

Lenke til kommentar

Dyrt, ja. Men det var 2080Ti også.

Om jeg må vente til 2021 før jeg for svar er okay. Er laget 37651 som taper ppd på det, ca 2mill per dag.

Men er opp noen mill med kortet jeg installerte i dag. Du ser det om en dag og to.

Og watt går ned 20-30w med å bytte ut 2x2060s, og ppd går opp med over 2mill.

For meg er watt viktig, ppd er ett plus for laget og meg som bruker.

Lenke til kommentar
mer-hw skrev (9 timer siden):

Tror det var lurt å sitte stille i båten litt og se fremover. Jeg klarer meg god med 3 2080 Super og et 1070 en liten stund til.

Hvilke 2080 Super har du, og hvordan yter de?

Hvilke nick har du på foldingen om jeg kan spørre?

Endret av helgew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...