Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ta det med hjem og teste det for å sjekke litt.

Men jeg har 295x2 som jeg har testet mye hjemme, og det drar ca 225W pr kjerne ved folding på samme PPD. Har aldri klart å få en kjerne til å trekke 375W. Men har makset på ca 275W (550W tilsammen). Men da fikk jeg ca 300k PPD (pr kjerne) og det ble varmt på kontoret :)

 

Kjører jeg en test i 3DMark, så trekker riggen 700W (så bench trekker mye mer) uten OC.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Jeg kan ta det med hjem og teste det for å sjekke litt.

Men jeg har 295x2 som jeg har testet mye hjemme, og det drar ca 225W pr kjerne ved folding på samme PPD. Har aldri klart å få en kjerne til å trekke 375W. Men har makset på ca 275W (550W tilsammen). Men da fikk jeg ca 300k PPD (pr kjerne) og det ble varmt på kontoret :)

 

Kjører jeg en test i 3DMark, så trekker riggen 700W (så bench trekker mye mer).

Under folding med 1x 780Ti og 1x 980 så ble det brukt 389 watt (til maskinen, 413.4 ut fra veggen, iføleg Corsair Link) , da var 980 overklokket og overvoltet, 780Ti var overklokket ca 5%.

 

Skal ikke si noe sikkert, mulig jeg surrer fælt nå.. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Mine BA servere får nå ned 8106 og 8108 jobber. HFM.NET rapporterer 0 PPD, spent på hva de gir. Det er visst nye "many cores" jobber iflg. foldingforum.

Må du sette noen spesielle parametre for å få ned disse?

 

Nei, har bare latt maskinene surre å gå og plutselig kom de. 8106 gir 725K PPD på 4p6380 og 600K på 4p6276. 8108 gir 380K PPD på 4p4172 (ingen av maskinene er overklokket). Ser veldig lovende ut dette. Litt tullete at de lager så mye drama med å si at bigadv avsluttes når de lager såkallte "multi core" jobber som erstatning som gir minst like mye poeng uten å si noe om det.

 

Men jeg skal ikke klage... :green: Vurderte faktisk å børste støv av panelovnene tidligere i dag... :rofl:

 

Edit: HFM.NET rapporterte poeng for de etter at jeg restartet den.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

ja, fikk ned et par slike jeg også, men de gjør seg raskt ferdig med de jobbene og så kom 810X jobbene som bruker over 12 timer. Har ingen andre parametre enn de som kommer default med tear's "Ubuntu DC appliance" installasjon (http://hardforum.com/showthread.php?t=1769083), Tok ut SSDene fra serverne for noen måneder siden og erstattet de med USB minnepenner med den installasjonen.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med dette. Ser ut til at de såkallte "many cores" jobbene skalerer minst like bra poengmessig som bigadv jobbene. -bigadv flagget skal fremdeles brukes:

 

 

 

The -bigadv flags will no longer be linked to the bigadv program (i.e. no separate points scheme) but will direct clients to work units that should scale well on large-core machines. The diversity of these work units is expected to expand in the future. At the moment, we don't have a roadmap we can share for this particular mechanism, but we will continue to do our best to ensure that large-core machines are matched with work units that they perform well on.

Strengt tatt ser jeg ingen forskjell på bigadv og "many cores" jobber, men antar de har endret bonus opplegget slik at de gir god bonus for rask eksekvering av store jobber uten å sette noen begrensning på hvor mange kjerner som må til for å akseptere denne type jobber.

 

Det var jo nettopp de stadige endringene i kravet til antall kjerner som lagde rabalder.

 

En fornuftig løsning vil jeg si. Synd de ikke har kommunisert dette ut til bigadv folderne, da hadde de sluppet å miste så mange til boinc. Men de har kanskje ikke kommet frem til en god bonus-løsning før nå.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...