Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

AX760 koster 1400, penger jeg ikke har mulighet til å bruke på slikt :p

 

Tar meg lang nok tid å få fatt i Chavalito's greier :/

Du må ikke somle for lenge fordi om ca 2 uker stikker jeg til Kina for å mønstre på båten min og kommer ikke tilbake før midten av juli. Altså tilbake til jobben igjen. :dremel:

 

Hvis du ikke får noe svar om to uker så får du bare dra og komme hjem i Juli :p

 

I så fall rekker jeg å tjene noen $$ på sommerjobb(er). Kan du sette det av for meg til du er hjemme igjen? :)

 

Dette gjelder ikke deg, Kjetil Lura. Overfører i løpet av idag eller imorgen.

 

Tusen takk alle sammen, fantastis samfunn :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke får noe svar om to uker så får du bare dra og komme hjem i Juli :p

 

I så fall rekker jeg å tjene noen $$ på sommerjobb(er). Kan du sette det av for meg til du er hjemme igjen? :)

 

 

Dette gjelder ikke deg, Kjetil Lura. Overfører i løpet av idag eller imorgen.

 

Tusen takk alle sammen, fantastis samfunn :D

 

No problem, setter "ruklet" av til deg. Så travelt har jeg det ikke.

 

Forresten, ny månedsrekord allerede, 570,300,300 poeng i følge Extreme Overclocking, så kanskje vi passerer 600 millioner denne måneden. Muligheten er der.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Oppgradert for at vi skal ta over 1 plassen jeg :dribble:

Hardware er ikke problemet, det er plassen og varmen og nett og støy.
Vi skulle ha gått sammen å leid en plass i et datasenter for 20kr hver :dribble:

Når jeg søker ny jobb så sjekker jeg ut foldefasilitetslokaler før jeg søker :dribble:

Lenke til kommentar

 

I går slappet kortet av selv om foldingen var satt til maks.

 

Så forresten ikke denne tidligere...

 

Hva mener du med slappet av? Var det "null" last på kortet, og V7-klienten viser fremdrift? Sjekk at du har en FahCore_17.exe kjørende i Task Manager. Denne kan ha kræsjet (evt. skjermkortdriveren har kræsjet), og det kan resultere i at foldingen i V7-klienten "fortsetter" intetanende om at ingenting beregnes (altså prosentene stiger, men ingenting skjer hvis du sjekker logg). All beregningen gjøres nemlig av FahCore17, så hva V7-klienten sier er ikke alltid like riktig ;)

 

Ellers er det forresten verdt å teste hva som skjer med estimert PPD for GPU hvis du pauser CPU-slot'en. Og jeg kan ikke se du har svart på hvilken skjermkort-driver du bruker? :)

Lenke til kommentar

 

 

I går slappet kortet av selv om foldingen var satt til maks.

 

Så forresten ikke denne tidligere...

 

Hva mener du med slappet av? Var det "null" last på kortet, og V7-klienten viser fremdrift? Sjekk at du har en FahCore_17.exe kjørende i Task Manager. Denne kan ha kræsjet (evt. skjermkortdriveren har kræsjet), og det kan resultere i at foldingen i V7-klienten "fortsetter" intetanende om at ingenting beregnes (altså prosentene stiger, men ingenting skjer hvis du sjekker logg). All beregningen gjøres nemlig av FahCore17, så hva V7-klienten sier er ikke alltid like riktig ;)

 

Ellers er det forresten verdt å teste hva som skjer med estimert PPD for GPU hvis du pauser CPU-slot'en. Og jeg kan ikke se du har svart på hvilken skjermkort-driver du bruker? :)

 

 

 

Hei.

 

Ja mulig prosessen kanskje krasjet :)

 

Brukte siste v13 driveren. Men oppdaterte til 14.4 official i går da den endelig har kommet ut av betastadiet. har hatt møøøe problemer med betadrivere så derfor jeg har ventet.

 

Skal se om det har hjulpet :)

 

EDIT: hjalp å starte maskinen på nytt. er det slik at jeg må starte maskinen på nytt etter bare noen timer? blir ikke mye folding da gitt.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Oppgradert for at vi skal ta over 1 plassen jeg :dribble:

Hardware er ikke problemet, det er plassen og varmen og nett og støy.

Vi skulle ha gått sammen å leid en plass i et datasenter for 20kr hver :dribble:

Når jeg søker ny jobb så sjekker jeg ut foldefasilitetslokaler før jeg søker :dribble:

Hehe.. ja skjønner dette, du drar noen watt i timen du. For min egendel er nettopp det største problemet strømnett, vil ha to egne 10-16amp kurser det står folding på i sikringsskapet :) Nåværende kurser er ikke bra lagt opp.

 

20kr, hvor kan jeg signere? :)

 

Edit: Ja det var en ting til jeg kom på i farta, og mener du nevnte noe om det lengre tilbake i tid. Det jeg lurte på var om 290x kortet merket at du benyttet gen.3.0 x4modus på z87-a hk ditt?

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Brukte siste v13 driveren. Men oppdaterte til 14.4 official i går da den endelig har kommet ut av betastadiet. har hatt møøøe problemer med betadrivere så derfor jeg har ventet.

 

Skal se om det har hjulpet :)

Jeg hadde også noen problemer med 14.4 beta driveren, så jeg tok tilbake daværende official release. Hvis den nye 14.4 nå er ute av beta, burde jeg mulig vurdere den igjen.

Lenke til kommentar

EDIT: hjalp å starte maskinen på nytt. er det slik at jeg må starte maskinen på nytt etter bare noen timer? blir ikke mye folding da gitt.

 

I utgangspunktet skal ikke det være nødvendig, men hvis du har en overklokk som gjør kortet ustabil (kan være overklokk fra fabrikk også), så kan du få litt problemer. Dette merkes gjerne ikke i spilling, for FAH er mer krevende!

 

Når det er sagt så har jeg i skrivende stund 16 dager oppetid på serveren min med et 290 OC kort som jeg har klokket opp 30MHz til, og den maskinen har 14.3 BETA drivere :) Og jeg mener jeg måtte restarte den gangen pga noen Windows oppdateringer, ikke ustabilitet ;)

 

Hvis dette fortsetter så kan du jo prøve å klokke ned skjermkortet med noen MHz og se om det hjelper!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Edit: Ja det var en ting til jeg kom på i farta, og mener du nevnte noe om det lengre tilbake i tid. Det jeg lurte på var om 290x kortet merket at du benyttet gen.3.0 x4modus på z87-a hk ditt?

 

 

 

Så langt kjører ingen av kortene noen "lavere" PPD en noen andre kort, så nei det ser ut som forventet at amd gjør mer av jobben selv og bruker mindre buss og på den måten ikke tar skade av x4.

Lenke til kommentar

 

EDIT: hjalp å starte maskinen på nytt. er det slik at jeg må starte maskinen på nytt etter bare noen timer? blir ikke mye folding da gitt.

 

I utgangspunktet skal ikke det være nødvendig, men hvis du har en overklokk som gjør kortet ustabil (kan være overklokk fra fabrikk også), så kan du få litt problemer. Dette merkes gjerne ikke i spilling, for FAH er mer krevende!

 

Når det er sagt så har jeg i skrivende stund 16 dager oppetid på serveren min med et 290 OC kort som jeg har klokket opp 30MHz til, og den maskinen har 14.3 BETA drivere :) Og jeg mener jeg måtte restarte den gangen pga noen Windows oppdateringer, ikke ustabilitet ;)

 

Hvis dette fortsetter så kan du jo prøve å klokke ned skjermkortet med noen MHz og se om det hjelper!

 

 

 

Ja, det første jeg tenkte var også overclock symptom, men det er ikke klokket.

Det er GHz Edition så den overclocken skal jo være dønn stabil.

 

Men hvis du mener fabrikkoverklokk kan gi problemer så kan jeg jo prøve å skru ned litt om det slutter å folde i natt også :)

Lenke til kommentar

Da har jeg 4 x EVGA GTX 660Ti på veg fra Kjetil som skal monteres sammen i SR-2 riggen. Meningen var å la de stå sammen med 2 stk. GTX 560Ti, men etter litt måling ser jeg at det ikke blir fysisk plass til 6 kort i Xigmatek Elysium kassen. I hvertfall vil jeg først forsøke med 4 så får jeg se hvordan de jobber sammen. PSUen jeg har er på 850W, men den blir for liten eller helt på grensen for 4 kort, så det blir enten en Mist 1000W jeg har liggende, eller en Corsair AX1200I som jeg i tilfelle må gå til innkjøp av. Sistnevnte har jeg ekstra kabelsett til slik at jeg får bruke 8 x PCI-E kabler som må til. Molex til PCI-E er jeg ikke tilhenger av etter å ha sett gjentakende svidde Molex-kontakter ved tidligere forsøk. Problemet er ikke at de leverer for lite spenning, men at de over tid kan bli løse i Molex-delen og oppnår dårlig kontakt i kontaktpunktene, og i værste fall kan de faktisk ta fyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, ny månedsrekord allerede, 570,300,300 poeng i følge Extreme Overclocking, så kanskje vi passerer 600 millioner denne måneden. Muligheten er der.

Meg og -alias- er "All inn" for å rekke 600 merket.

Det ser ut som at vi skal klare det, men for å være sikker fyrer jeg opp SR-2en ut måneden, som burde gi oss ca. 400K ekstra hvis den er heldig med type WU som kommer ned. Det vil jo være kjedelig hvis vi bommer med noen få usle poeng. :green:

Blir spennende å se om vi bryter gjennom 600 denne mnd, det ligger ann til å gå akkurat :)

Ha en fin dag alle!

Hvorfor det prates så høyt om å bryte 600merket i April?

Se graf:

post-135107-0-84859600-1398799583_thumb.png

Lenke til kommentar

Oppgradert for at vi skal ta over 1 plassen jeg :dribble:

Hardware er ikke problemet, det er plassen og varmen og nett og støy.

Vi skulle ha gått sammen å leid en plass i et datasenter for 20kr hver :dribble:

Når jeg søker ny jobb så sjekker jeg ut foldefasilitetslokaler før jeg søker :dribble:

Skulle gjerne ha hatt servere her, 1kr/kwh :p

 

Har KW-pris på 0,8 kroner. Why? Jo, 0.4 Kr/KWh for strøm, 0,4 Kr/KWh for leie av stolper.

 

Tar gjerne 1kr per KWh om noen er interessert i å bruke såpass mye penger. Tar avslag etterhvert, skal ikke være helt kjip :p

 

Min egen server kommer til å være hostet delevis hjemme og delevis på et annet lokale :)

Lenke til kommentar

Da har jeg 4 x EVGA GTX 660Ti på veg fra Kjetil som skal monteres sammen i SR-2 riggen. Meningen var å la de stå sammen med 2 stk. GTX 560Ti, men etter litt måling ser jeg at det ikke blir fysisk plass til 6 kort i Xigmatek Elysium kassen. I hvertfall vil jeg først forsøke med 4 så får jeg se hvordan de jobber sammen. PSUen jeg har er på 850W, men den blir for liten eller helt på grensen for 4 kort, så det blir enten en Mist 1000W jeg har liggende, eller en Corsair AX1200I som jeg i tilfelle må gå til innkjøp av. Sistnevnte har jeg ekstra kabelsett til slik at jeg får bruke 8 x PCI-E kabler som må til. Molex til PCI-E er jeg ikke tilhenger av etter å ha sett gjentakende svidde Molex-kontakter ved tidligere forsøk. Problemet er ikke at de leverer for lite spenning, men at de over tid kan bli løse i Molex-delen og oppnår dårlig kontakt i kontaktpunktene, og i værste fall kan de faktisk ta fyr.

Er det bedre å koble Molex-kontakter sammen med "sukkerbiter" som man bruker ellers i el-prosjekter? Altså, klippe av Molex-kontakten på adapteren og ledningen og koble det direkte sammen.

 

Videre, hvor mye PPD får du med 560Ti? Jeg fikk 20-25K i sin tid.. Selv overklokket til 900MHz.

Lenke til kommentar

Ja det er bedre, molex er 4 kopperhull av variabel størrelse som de 4 pinnene skal inni. I 1 av 10 ganger så treffer man ikke hullene så ene pinnen blir dyttet opp og skaper dårlig kontakt. Med de amperene gpu trekker skal det ikke mye før det blir lysbue og pcen tar fyr.

Ikke har man noen garanti for at hullene i kontakten klemmer rundt pinnene heller, kan godt være opp til en millimeter løs.

 

Hvis noen vil kjøre flere psuer , men mangler 1 eller to kontakter , har jeg en c-corsair 460w du kan få.

Liker ikke modellen, men pci-e-pinnene alene må den kunne levere på ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...