Gå til innhold

Anbefalte innlegg

BSOD restart fold.

Tok av passord på pcen så den folder automatisk igjen, men da kan jeg ikke bruke logmein uten passord på pcen.

 

Byttet minnebrikker iallefall i går og ikke gått ned siden det enda.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/74712/how-to-find-bsod-error-messages/

 

4P-serverene laster opp filer nå så logmein er treigt på en 5mbit-linje.

Må vente litt.

 

Ser sånn ut her nå , kortene er endret så navnene er noe upresise.

4.1mill PPD med den 780tien hjemme også.

 

Det er noe krøll med den øverste, skulle hatt 200k+ PPD? Rart prosjekt.

Og i en rigg med 780ti og 780 så får 780 mer PPD en ti-en uansett prosjekter.

post-64596-0-25138100-1397323127_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere si meg/oss feilmeldingen. Da tenker jeg på stop meldingen. I mange tilfeller kan det være dårlig drivere.

Liker og dette jeg, er en pekepinne på hva som er problemet: WhoCrashed

 

Men det kan og være at gpuene er klokket for høyt.

Bruker Windows Debugger tool for å finne årsaken, og det tar normalt ikke feil. WhoCrashed, Bluescreenviewer etc er ikke programmer man kan stole på når det gjelder slikt.

Lenke til kommentar

BSOD restart fold.

Tok av passord på pcen så den folder automatisk igjen, men da kan jeg ikke bruke logmein uten passord på pcen.

 

Byttet minnebrikker iallefall i går og ikke gått ned siden det enda.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/74712/how-to-find-bsod-error-messages/

 

4P-serverene laster opp filer nå så logmein er treigt på en 5mbit-linje.

Må vente litt.

 

Ser sånn ut her nå , kortene er endret så navnene er noe upresise.

4.1mill PPD med den 780tien hjemme også.

 

Det er noe krøll med den øverste, skulle hatt 200k+ PPD? Rart prosjekt.

Og i en rigg med 780ti og 780 så får 780 mer PPD en ti-en uansett prosjekter.

Du ligger jo langt over det mine rigger viser i HFM:NET, men jeg antar at du har veldig forskjellige WUer gjennom døgnet. Min PPD i HFM:NET er i øyeblikket 3.537Mill PPD, men i praksis vil det si omkring 3.3 mill.. Resten forsvinner i upload/dowvload, samt andre feil som oppstår etterhvert. Blant flere årsaker har jeg en av 4650-serverne som har mistet ca. ett minutt i PPD på de fleste av BA-wuer.

post-53451-0-88927200-1397336666_thumb.jpg

Lenke til kommentar

BSOD restart fold.

Tok av passord på pcen så den folder automatisk igjen, men da kan jeg ikke bruke logmein uten passord på pcen.

TeamViewer følger med når du rebooter uten passord, kan kjøre alle slags SW-oppdateringer/reboot - ganske så digg! Jeg fikk jo tipset her inne :)

Lenke til kommentar

290x ligger på en 220 ca stabilt med 14.3 cata.

Får core 17-jobber 13000 og 13001 mens nvidia kan få core 15 innimellom.

Kanskje 50K under 780ti og 50W mer i snitt grovt regnet.

 

På ett år så vil 290x trekke 500.000W mer en 780ti og med core 17-jobber på begge levert 18.000.000 færre poeng.

 

Man sparer kanskje 1500kr hvor 500kr går til mer strøm og da sitter man med 1000kr fortjeneste pr kort og 18 mill poeng tapt ganger x år.

Etter 3 år i en dedikert folderigg har man spart 0 kr og tapt 54mill poeng.

 

Verdt det? vet ikke.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hva er situasjonen idag med AMD vs nVidia? Hvilken gir best PPD, hvilken gir best PPW (sånn ca) og hvilken gir pest PPD i forhold til pris?

 

Pr dags dato er ikke core 17 helt stabil hverken med tanke på PPD eller med tanke på tildeling til hardware.

 

Dette gjør det komplekst å si noe sikkert med tanke på ditt spørsmål.

 

For å være sikker ville jeg satset på en av hver, eller 2 av hver. 780 ti og AMD 290x.

 

Har ikke testet NVIDIA og AMD i samme maskin. Mest sansynlig må du ha 2 forskjellige maskiner til ulike kort. Men vil tippe 2 stk 780 ti og 2 stk 290x sikrer 850 - 950k ppd i snitt.

Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg og vurderte 290x men jeg vet de bruker mere strøm og du kan få problemer med driveren til amd, det er synd for vi trenger amd/ati.

Men jeg valgte 8x 780Ti og ikke noe problemer med drivene ennå, men hvem vet kanskje det kommer.

Akkurat nå ligger mine på ca 210-270K. Det har mye å si på jobbene du får, denne er bra: 9101 (Run 496, Clone 0, Gen 13) ligger på 270K, denne er verre: 9101 (Run 258, Clone 0, Gen 11) ligger på 210K.

Lenke til kommentar

Man velger ikke feil med nvidia og man vil jo ha effektgjerrige og kalde kort som også gir mest poeng. Men amd kan ikke få core 15 så vil over tid gi mye poeng så lenge det er prosjekter ledig, men så leverer det færre poeng en nvidia igjen så hva skal man si da egentlig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte(3) av dette: https://www.komplett.no/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/802793

ble det stilt i min stue?

For å si det slik? Har du mulighet som war og kan sette dem i en server park, hvem bryr seg om støy og strøm for bruk?

Derfor velger jeg nvidia foran ati/amd?

 

Edit: Kortene ligger på 70c uten å kjøre viftene høyere i Precision X. Kan ikke si det samme i server rommet mitt, der inne lurer jeg på om mine søs føner håret?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan dere konkluderer med driverproblemer hos AMD. Pga dere selv har problemer, når vi er mange som folder 24/7 med AMD uten problemer.

Folder de med ett eller flere nye 290x-kort også?

At vi får feilmeldinger på at driveren krasjer hver 35te time er vel faktabasert?

Det skjer jo.

 

Mine kort har stabilisert seg nå, ikke sjekket feilmeldinger ol, men de leverer normalt med poeng og detter ikke ned.

Skal slette driveren, får blåskjerm. Noe rart er det med driverpakka.

Skal legge inn annen driver, sletter driveren og velger slett alle amd-driverene.

Søker etter amd etter slettingen og må bruke et annet program for å slette resten eller gjøre det selv i registeret og da er det 750mb igjen.

Litt mer knotete en nvidia er driverene, men for min del fungerer det bra nå etter å ha finjustert alt.

 

Ja jeg har ikke fått de to 780ti-classykortene mine enda pga lagerstatusjuks som skal friste til å bestille, men 2,4mill ppd viser hfm hver dag minus forskjellige andre prosjekter som kan trekke ned som core 15 og xx01 på 4p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...