Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig usikker på hvordan antall oppgaver beregnes, men mener å ha lest noe om at serveren genererer nye oppgaver basert på inputen fra leverte oppgaver. Hver WU er jo bare en liten del av en lang tidsserie, så da må resultatet av første steg komme tilbake før oppgaven for steg nr to kan lages. Så antall WU tilgjengelig vil derfor svinge litt opp og ned uten at det lages mer "arbeid" enn opprinnelig tiltenkt? For da må det vel lages nye runs? Altså, en run er vel et utgangspunkt, mens gen beskriver hvor langt brettingen er kommet? Så en forsker lager mange runs og hver runs har forskjellige startbetingelser (clones?), mens gens genereres etter hvert som foldingen/beregningene går fremover!

 

PS: Kan hende jeg bommer fullstendig her nå.... Men hvis du ser i loggen for P8018 serveren, så er den ganske så stabil på ca 3500 tilgjengelige WUer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Kan hende jeg bommer fullstendig her nå.... Men hvis du ser i loggen for P8018 serveren, så er den ganske så stabil på ca 3500 tilgjengelige WUer?

Det er jo det jeg mener, hvis core15 skulle ta slutt i november i fjor slik som PG ymtet om, hvorfor holder da WU'ene seg stabilt på ca 3500? Tyder jo på at det stadig kommer nye WU'er.

Og de kommer som beta fordi jeg får ned P8018 selv om jeg kjører med beta flagg, og det er sikkert flere som også kjører med beta flagg.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått forklaring rundt avgjørelsen om å avslutte WU 8018, så lages det ikke flere prosjekter (om det generes flere WU 8018, så kan dette meget mulig være en del av prosjektet som ble startet i utgangspunktet). Men det er ikke en enkel beregning for hvor lang tid det vil ta å sluttføre prosjektet i sin helhet (tenker da på det som alt er laget).

 

Om man tenker på de faktorene vi kjenner, så er det ikke gitt hvor mange resurser som er tilgjengelig og i neste rekke hvor stabile disse viser seg å være.

 

Bare det poenget alene gjør det vanskelig å beregne når en gitt mengde oppgaver blir ferdig osv.

 

Ellers ser jeg ønske og argumentasjonen fra PG sin side om å benytte core 17 i alle nye prosjekter som logisk, da det er et kraftig steg frem sammenliknet med core 15. Så tror helt sikkert ikke de holder oss for narr, selv om det kanskje føles slik iblant :)

Lenke til kommentar

Det er jo det jeg mener, hvis core15 skulle ta slutt i november i fjor slik som PG ymtet om, hvorfor holder da WU'ene seg stabilt på ca 3500? Tyder jo på at det stadig kommer nye WU'er.

 

Jeg skulle frem til at det kommer ikke nye core15 prosjekter, men P8018, som ble startet før PG hintet til at core15 nærmer seg EOL, må fullføres. Det vil derfor genereres ny WUer basert på tilbakeleverte WUer slik at bretteprosessen som simuleres i P8018 kan fullføres! Mao. det er ikke "nytt", det er fortsettelse av gammelt?

Lenke til kommentar

Lese her: http://www.hardware.no/artikler/na-bor-du-oppdatere-geforce-driveren-din/158820

 

Men er missvisende, de sier WHQL-sertifiserte driveren? Men er beta om du trykker på linken til nvidia.

 

Mine 780Ti får 35K på core 15. Men fordelen med dem er at det er lettere å regulere temp i min stue med dem, er jo ikke bonus på dem. Har nå 3 på ferdig så pause.

25.6C i min stue og er synkende.

Lenke til kommentar

Men noen som har testet den nye driveren til nvidia.

 

Har ikke testet men las på et annet forum at noen hadde testet uten markant økning på et 780 kort. Husker ikke linken ifarta. Du har ikke prøvd driveren enda på 780ti kortene dine? Nå har du jo begynt å få ned core17 også.

Lenke til kommentar

Har fått opp 3x R9 280x og tror jeg skal klore meg fast til amd enn så lenge. 780ti er fortsatt i ordre. Får dere core15 på nvidia uavhengig av operativsystem eller?

 

Flott at du tester driveren. Er interessert i å se hvordan den duger for core 17. Har du 780ti kort?

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Nei på linux får du kun core 17 så det er greit, har lenge vurdert om jeg skal gå over til linux, men hei jeg har betalt lisens for 8 maskiner det er en av årsaken for at jeg ikke gjør det.

Ja får kun ned core 15, 6 er nå satt til pause.

 

Nei han har 2xtitan og ett 780.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Okay, da kjører P8018 på Titan kortene med driver 337.50, så får vi se om det blir noe mer PPD, noe jeg tviler på.

 

Edit: Kanskje litt tidlig å si noe angående 337.50 driveren, men så langt, etter ca 5 % foilding, har PPD faktisk økt med 5k pr Titan kort, totalt 10k PPD mer enn med 335.23 driveren. Men jeg får se etter litt mer tid.

 

Sorry, glemte å si at dette er via HFM.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Liten forskjell på PPD med ny driver på core 15. Jeg kjører på ett 780 ti kort nå bare for å teste.

 

Men det er ihvertfall ikke negativ utvikling. Ser ut som noe bedre resultat, men marginalt på core 15. Så det skulle ikke være noe feil å oppgradere vil jeg tro.

 

Må sjekke med core 17 først.

Lenke til kommentar

Okay, da er det nok med core 15, blir bråstopp her også. Kan PG og co ikke tåle kritikk, da er mye kjørt.

 

Tar og spiller litt Mass Effect 2 jeg enn så lenge til det dukker opp core 17, eller kanskje CoD Ghost. :w00t:

 

Glemte så si det, 337.50 ser ut til å gi mer enn 10 % økning i PPD for core 15, etter 15 % folding lå PPD på 67k mot tidligere 59k PPD. I det minste for min del.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Nei på linux får du kun core 17 så det er greit, har lenge vurdert om jeg skal gå over til linux, men hei jeg har betalt lisens for 8 maskiner det er en av årsaken for at jeg ikke gjør det.

Ja får kun ned core 15, 6 er nå satt til pause.

 

Nei han har 2xtitan og ett 780.

Kjetil, du burde jo satt opp maskinene med dual boot og så folde core17 under Linux når core15 / P8018 blir plagsom. Da ville du kunne foldet optimalt uansett, samt at du får ca. 10 - 12% mer PPD under linux enn i Windows.

 

P8101 begynner forresten å bli værre enn tidligere, så jeg lurer litt på om PG har endret noe på den. TPF (på 4p 4650-serveren) har øket med ca. ett minut fra tidligere, og jeg hører at viftene øker og senker frekvensen hele tiden.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei alias, du får ikke mere på linux på gpu, ja på cpu får du mere. Men har og vurderte det som du sier.

 

Sent en mail til sjefen, kan ikke si at jeg ble klokere?

Sorry, I can't tell what you're asking. GPU folding is a key part of FAH and we're still doing it very heavily. Core17 is the next generation of GPU cores, pushing beyond what Core15 can do.

Sent from my Phone. Sorry for the brevity or unusual tone.

On Apr 8, 2014, at 9:00 AM, [email protected] wrote:

> Hello VijayPande,
>
> The following is an e-mail sent to you by Kjetil via your account on
> "Folding Forum". If this message is spam, contains abusive or other
> comments you find offensive please contact the webmaster of the board at
> the following address:
>
> [email protected]
>
> Include this full e-mail (particularly the headers). Please note that the
> reply address to this e-mail has been set to that of Kjetil.
>
> Message sent to you follows
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> This is now locked:
> https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=74&t=26085&start=60 I have fold
> soon 10yers,and by 8 x 780Ti when i so this from you blog?
> But core 15 is still going? Way?
>
> https://folding.stanford.edu/home/changes-in-core17-update-and-move-to-full-fah/
>
> Sorry for my bad english

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Dere har sett at denne tråden også er stengt pga spørsmål om P8018? De liker IKKE kritikk eller spørsmål om core 15 i det hele tatt.

 

Edit: Glemte en liten oppdatering av 337.50 Nvidia driver, har kommet til 30 % og PPD ligger ca 10k over det 335.23 leverte for core 15, P8018. Så hadde vært moro å sjekke core 17 også. Men når man ikke får ned core 17 ... :wallbash:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...