Gå til innhold

Anbefalte innlegg

PSUene skal være 94% effektiv.

Men de belastes bare med 450W hver , eller en på 900W om jeg river ut en PSU.

900W er da medregnet effektiviteten ut fra veggen, dvs det er målte tall fra vegg.

 

Går strømmen vil det fortsatt trekkes 900W fra backup-boksen.

 

Av erfaring så må man ha 20% mer watt i den boksen en man belaster for at hele greia ikke bare skal bryte sammen ved strømbrudd.

Tenker en 1300-1600W x2 eller EN på 2500W-kapasitet burde gjøre susen for 2 maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobling? For min del gikk GPU fra ca 7000 til 213 000 :eek: :eek: :eek:

 

Ligger totalt på 223 000 PPD for øyeblikket, kun Core 17 på det ene skjermkortet ^^

 

 

 

Hvis en PSU på 1400W har 80% virkningsgrad så betyr det at den drar 1400/0,8 = 1750W fra veggen.

Jeg trodde at en 1400W PSU trekker 1400W AC strøm og leverer 1120W DC strøm til komponenter??

Lenke til kommentar

What!! 108.000 PPD på HD7970 nå, kan dette stemme? Prosj. 7662 :ohmy:

TPF 1min 9sek, ETA 45min

 

514 000 PPD på HD5850 selv, Prosj. 7662.

TPF 12 secs

 

Its like magic?

 

EDIT: Aww, nå har den ramlet ned på 7774 estimated PPD. HD5850 er visst ikke en supermaskin alene allikevel :tease:

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er ny med FAH og har knapt 9-10 000 estimated points per day.

Lastet ned FAH fra http://folding.stanford.edu/client/

Hardware:

FX-8320, Noctua NH-D14

HD 7950, windforce 3

8Gb ram

 

Er dette svært dårlig? - kjører normalt i "medium" som da tilsier at GPU ikke blir belastet.

 

Tips? - guide man kan lese?

Hei, i FAHControl gå til Configure, så til Slots, under Folding Slots trykk på GPU og EDIT. Under Extra slot options (expert only) trykk ADD og skriv inn client-type under NAME og beta under Value. Vent så til det prosjektet du holder på med blir ferdig og se om du får 7662, da utnytter du GPU for fullt. Legg merke til at du må ha Catalyst 13.2 eller 13.3 og openCL for å utnytte dette prosjektet.

EDIT: GPU kjører ikke før du setter Folding Power til Full....

Endret av Admiral-K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

514 000 PPD på HD5850 selv, Prosj. 7662.

TPF 12 secs

 

Its like magic?

 

EDIT: Aww, nå har den ramlet ned på 7774 estimated PPD. HD5850 er visst ikke en supermaskin alene allikevel :tease:

Hvai over 500K på Radeon HD 5800 Series 2x? Hvor hente du den infoen i fra?

 

Edit litt sen ja. ok er mere med nå. Men kan fortelle deg at jeg hadde i fjor over en mill på 11 gpu.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Veldig lenge faktisk. Over 100 er kritisk. Husker war sa noe om det, han kan sikker fortelle deg mere.

 

Edit: Kjekt med mangen nye som jeg/laget kan hjelpe. Lenge siden jeg har sett så mye aktivitet her inne. Forsett med og fold videre alle nye + alle dere gammle travere.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

90C er helt fint, komponentene på det er laget for 125C.

Det korter jo levetiden noe, men om det går fra 12 til 7 år så er du uansett på ditt 3 nye skjermkort innen den tiden om pci-e i det heletatt finnes da.

 

Kjører mitt 590 på 91C 24/7 og mine 295x2 kjørte på 104C et helt år.

 

Edit, er det med vifta satt til 100%?

Endret av War
Lenke til kommentar

Nei du må tenke motsatt vei. oppgitt W på PSU er hvor mye den klarer å levere til komponenter, virkningsgraden bestemmer så hvor mye den drar fra veggen.

Doh, og jeg som påstod det samme i en annen tråd en gang, husker ikke i farta hvem nisse det var som var så påstålig menne...

Man lærer så lenge man lever!! :w00t:

Lenke til kommentar

90C er helt fint, komponentene på det er laget for 125C.

Det korter jo levetiden noe, men om det går fra 12 til 7 år så er du uansett på ditt 3 nye skjermkort innen den tiden om pci-e i det heletatt finnes da.

 

Kjører mitt 590 på 91C 24/7 og mine 295x2 kjørte på 104C et helt år.

 

Edit, er det med vifta satt til 100%?

 

Nice. Viftene står på auto.

 

Edit: Kjører fahcore 0x17 nå :D

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Opgitt til 93% effektiv på ca 200-300w, det vil si 100w fra veggen er 93w til pcen. Er det riktig?

 

Hvis det er 93% effektivitet ved 200-300W er det ikke sikkert den har samme % ved 100W. Veldig langt unna vil det dog ikke være med en platinum, og under forutsetning av 93% så vil 100W fra veggen gi 100*0,93 = 93W til PCen.

Lenke til kommentar

Det hadde vært magisk om det hadde vært omvendt, da hadde jeg kjøpt meg en psu uten effektivitet i det hele :wee:

 

Våkna av bråk i natt, min GTX280 låg å slura på 105-106 grader, så jeg droppa de 8k i natt :)

 

Skal si laget genererer bra med PPD iforhold til andre store bidragsytere i toppsjiktet. Men det skal så sies at vi har flere som produserer godt over 500k daglig.

 

Når det gjelder oss nye (Filter:new_only) er det en 20stk som genererer mellom 10-20k PPD. Det blir en liten bekk av det også.

 

Jeg produserer under navnet: crawlers

Ha en fin dag

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...