Gå til innhold

Dette ser lovende ut for 6800GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter litt nå.. Sapphire Radoen x800pro koster jo bare 3400 på komplett, mens Albatron 6800GT koster en tusenlapp mer. Jeg har lyst til å vente til 6800GT kommer ut, før jeg kjøper nytt skjermkort. Men jeg er redd at ati fjerner (eller ødelegger) de siste 4 pipelinesene senere, slik at man ikke kan modde. (JA, jeg vet at det er mange som ikke kan moddes)

 

Noen tips eller, bør jeg vente, eller ikke?

 

Edit: en leif

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar

Begge kortene er jo veldig gode kort...tviler på at du vil bli skuffet -spyder-.

 

Personlig kjøper jeg x800 pro pga pris og at Valve sier ATI kortene vil kjøre bedre enn nVidia på HL2.

 

Har veldig seriøst tenkt på 6800 men ble x800pro denne gangen. Kansje det neste kortet jeg kjøper blir et nVidia kort...hvem vet :yes:

 

forresten, jeg gidder ikke å vente, er jo opp til deg om du gidder det...

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor dere driver og stresser slik med dette, om å bestemme seg for hvilket, når ingen av kortene har kommet ut enda! :wallbash: Om kortene klokker bra eller ikke er for det første avhengig av produsenten og hva slags komponenter de gidder å smelle på kortet, (f.eks RAM og KJØLING osv for dere som har hørt om slikt) og for det andre varierer det fra kort til kort av samme modell. Angående prisen vil jeg minne dere på noe.. KORTENE ER IKKE I BUTIKKENE ENDA.. Dermed vet vi ikke sikkert hva prisene egentlig kommer til å stabilisere seg på. Dessuten er det vel ikke dumt å vente til topp-modellene kommer.. som ifølge siste nytt fra nyhetsslavene på vårt alles favoritt-datanettsted, kommer omtrent samtidig, eller noen få dager etter, de kortene dere driver og pjatter om..

 

Mitt råd er: sitt ned, hold kjeft, og vent før dere bestemmer dere for noe som helst.

Endret av troløs
Lenke til kommentar
basert på mange tester og dette vet du MistaPi,

så mange tester har du sett

 

de klarte jo og klokke 6800 gt til 425 mhz,men siden det ikke

er ati-kort snakker man ikke om slik  ;)

Jeg har sett kun 5 omtaler der GF6800GT er blitt testet og av dem er det kun firingsquad som har overklokket kortet. Dette er mildt sagt et ganske tynnt grunnlag å trekke en konklusjon fra.

Hvis du vet om mange tester som viser at GF6800GT lett kan klokkes opp til Ultra hastighet så vennligst opplys meg. Jeg har liten tro på at GF6800Ultra har en dual slot kjøleløsning og 2 molex kontakter bare for pynt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Synes det er helt teit at dere allerede nå kårer GT bedre enn X800PRO da X800PRO gjør det bedre i spill som FarCry, noe som representerer neste generasjon med spill. 3DMARK03 er ikke alt her i verden. Dersom man utelukker denne reviewen og tar en titt på Xbitlabs sin så ser man at X800PRO yter bedre enn GT i FarCry HL2 o.s.v.

 

Jeg sier ikke at X800PRO er bedre men ber dere ikke trekke for raske konklusjoner.

HALLO!

 

Her du lest testen på anandtech!?

 

GT vinner 2 og Pro vinner to av de Farcry testene... GT VINNER DE TO HVOR AA OG AF er satt på det er kanskje viktigere?

Lenke til kommentar
Synes det er helt teit at dere allerede nå kårer GT bedre enn X800PRO da X800PRO gjør det bedre i spill som FarCry, noe som representerer neste generasjon med spill. 3DMARK03 er ikke alt her i verden. Dersom man utelukker denne reviewen og tar en titt på Xbitlabs sin så ser man at X800PRO yter bedre enn GT i FarCry HL2 o.s.v.

 

Jeg sier ikke at X800PRO er bedre men ber dere ikke trekke for raske konklusjoner.

HALLO!

 

Her du lest testen på anandtech!?

 

GT vinner 2 og Pro vinner to av de Farcry testene... GT VINNER DE TO HVOR AA OG AF er satt på det er kanskje viktigere?

Her kjører vel og merke Farcry med NV3x path med low precision shadere på GF6800.

Lenke til kommentar
basert på mange tester og dette vet du MistaPi,

så mange tester har du sett

 

de klarte jo og klokke 6800 gt til 425 mhz,men siden det ikke

er ati-kort snakker man ikke om slik  ;)

Jeg har sett kun 5 omtaler der GF6800GT er blitt testet og av dem er det kun firingsquad som har overklokket kortet. Dette er mildt sagt et ganske tynnt grunnlag å trekke en konklusjon fra.

Hvis du vet om mange tester som viser at GF6800GT lett kan klokkes opp til Ultra hastighet så vennligst opplys meg. Jeg har liten tro på at GF6800Ultra har en dual slot kjøleløsning og 2 molex kontakter bare for pynt.

Nå er det vel flere retail utgaver av 6800U som kommer som singleslot løsning. Mener Asus er en av produsentene som vil komme med dette.

Det vil også komme GT kort med to molex kontakter...

Men jeg tror flere GT kort vil være "herpa" ultra kort, der de ikke klarer ultra core frekvensen. Noe lignende x800 pipelines.

Lenke til kommentar
Synes det er helt teit at dere allerede nå kårer GT bedre enn X800PRO da X800PRO gjør det bedre i spill som FarCry, noe som representerer neste generasjon med spill. 3DMARK03 er ikke alt her i verden. Dersom man utelukker denne reviewen og tar en titt på Xbitlabs sin så ser man at X800PRO yter bedre enn GT i FarCry HL2 o.s.v.

 

Jeg sier ikke at X800PRO er bedre men ber dere ikke trekke for raske konklusjoner.

HALLO!

 

Her du lest testen på anandtech!?

 

GT vinner 2 og Pro vinner to av de Farcry testene... GT VINNER DE TO HVOR AA OG AF er satt på det er kanskje viktigere?

Her kjører vel og merke Farcry med NV3x path med low precision shadere på GF6800.

;)

Lenke til kommentar
Begge kortene er jo veldig gode kort...tviler på at du vil bli skuffet -spyder-.

 

Personlig kjøper jeg x800 pro pga pris og at Valve sier ATI kortene vil kjøre bedre enn nVidia på HL2.

 

Har veldig seriøst tenkt på 6800 men ble x800pro denne gangen. Kansje det neste kortet jeg kjøper blir et nVidia kort...hvem vet :yes:

 

forresten, jeg gidder ikke å vente, er jo opp til deg om du gidder det...

Half-life2, BETA:

http://www.ixbt.com/video/itogi-video/0504...2-wxp-1024.html

http://www.ixbt.com/video/itogi-video/0504...2-wxp-1280.html

http://www.ixbt.com/video/itogi-video/0504...2-wxp-1600.html

Tror nok her er brukt referansekort og betadrivere.

 

Sjekk ut hvordan AMD CPU`ene utnytter de nye kortene bedre !

Lenke til kommentar

Dette er en tidlig alpha versjon og ikke beta. Ifølge Gabe selv vil X800 kjøre HL2 40% raskere enn noen andre neste generasjons kort. Det at HL2 vil støtte 3Dc kan være noe av forklaringen til det.

Lenke til kommentar

Dette er en tidlig alpha versjon og ikke beta. Ifølge Gabe selv vil X800 kjøre HL2 40% raskere enn noen andre neste generasjons kort. Det at HL2 vil støtte 3Dc kan være noe av forklaringen til det.

Det står beta i testene :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...