Gå til innhold

Hvordan lage CS-film i CS 1.5 og CS 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har et problem jeg...

 

Jeg har recorda movien med fraps, sånn at den er .avi fil.. Når jeg ser den i mediaplayer og winamp blir det lynskarp og topp kvalitet. Så legger jeg den til et prosjekt i Windows Movie Maker 2.1, og det blir ELENDIG kvalitet på filmen? Hvorfor? Hvorfor forverres kvaliteten når jeg legger den til i Movie Maker sånn at den blir klar til redigering? (Legger den på tidslinjen, altså...)

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, må bare spørre igjen...

 

Jeg har fulgt guiden, som for øvrig er knallbra, og har fått til videosnutter med perfekt kvalitet tatt opp i Fraps. Problemet oppstår i Windows Movie Maker. Jeg importerer filmene dit, legger de inn i selve filmprosjektet (tidslinjen), spiller av filmen jeg har laget, og kvaliteten blir ELENDIG! Hvorfor? Hvorfor blir kvaliteten så mye dårligere på filmen når man legger den på tidslinjen i Windows Movie Maker? Andre som har samme problem?

 

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar

Jo, du skjønner, med Windows Movie Maker kan du sannsynligvis ikke velge codec eller format.

Men, hvis du skaffer deg et mer "avansert" redigeringsprogram kan du velge codec og format.

Sony Video Vegas 6.0c er nok det beste, men siden det ikke er lov med piratkopiering her, så legger jeg ikke ut en link.

 

Jeg har lagret mine filmer i *.wmv med den høyeste bitraten, da får du god kvalitet. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jo, du skjønner, med Windows Movie Maker kan du sannsynligvis ikke velge codec eller format.

Men, hvis du skaffer deg et mer "avansert" redigeringsprogram kan du velge codec og format.

Sony Video Vegas 6.0c er nok det beste, men siden det ikke er lov med piratkopiering her, så legger jeg ikke ut en link.

 

Jeg har lagret mine filmer i *.wmv med den høyeste bitraten, da får du god kvalitet. :)

Lykke til!

5667864[/snapback]

 

Kan du utdype litt mer, er ikke så god til dette. Hva er codec? Og, har det noe med hvilket format det er i (.avi,.wmw osv.) ? Tror jeg har et problem, det er at filmsnuttene er i .avi og at i filmen man lager i WMM blir det jo .wmw automatisk.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Codec vet jeg ikke helt hva står for, men 'divx', 'xvid' og 'cvid' er codecer.

Man kan også lagre uten codec, 'uncompressed', men da blir filmen veldig stor.

 

Formater er for eksempel *.avi, *wmv og lignende. Og det du sier er riktig, Windows Movie Maker er et drittprogram fordi det lagrer automatisk i Windows' sitt eget format, *.wmv.

 

Som sagt, istedenfor å sette sammen alle klippene i Windows Movie Maker, skaff deg Sony Video Vegas 6.0c og lag filmen der. Da kan du velge alle slags codecer og formater.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...