Gå til innhold

Hvordan lage CS-film i CS 1.5 og CS 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

når eg spele cs så bruke eg fraps til å lage cs filmen.. men det blir så dårlige kvalitet å det lagger noe inni h******e.. hva er det jeg må gjør? 1spørsmål til. feks eg filmer i 40sek så tar avi fila nesten 500mb.. når eg laster ned cs filmer som er på 15min så er di bare på 200mb.. hva er det jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
når eg spele cs så bruke eg fraps til å lage cs filmen.. men det blir så dårlige kvalitet å det lagger noe inni h******e.. hva er det jeg må gjør? 1spørsmål til. feks eg filmer i 40sek så tar avi fila nesten 500mb.. når eg laster ned cs filmer som er på 15min så er di bare på 200mb.. hva er det jeg gjør galt?

6972570[/snapback]

 

Jesus.

6972681[/snapback]

 

det ga vel ikke han svaret da?! gidd post spam da!

 

 

@axi: Grunnen er at når du filmer med fraps så blir til .avi format, men når den redigeres med for eksempel Sony Vegas så lagres filmen i wmv, eller et annet lite format :)

Lenke til kommentar
Ja, men det må da for svarte være mulig å bruke ett sekund på å prøve seg bittelitt fram selv, før man begynner å poste?

6973655[/snapback]

 

eg forstår ingenting av fraps helste.. men hvorfor lagger det så mye å hvorfor får eg så dårlig kvalitet? er noob:D eg setter stor pris på hvis noen kan hjelpe meg her

Endret av axi
Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg virker litt sint, men blir bare litt frustrert. Du må finne deg en ordentlig guide, så slipper du å spørre noen som helst spørsmål. Skal du lage fragmovie? Da bruker du ikke fraps, fordi det gir dårlig kvalitet. Nå gir jeg deg en link, og det er det eneste du trenger for å finne gode tips og guider for å bli god til å lage filmer:

 

http://www.moviemakers.nu/

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg virker litt sint, men blir bare litt frustrert. Du må finne deg en ordentlig guide, så slipper du å spørre noen som helst spørsmål. Skal du lage fragmovie? Da bruker du ikke fraps, fordi det gir dårlig kvalitet. Nå gir jeg deg en link, og det er det eneste du trenger for å finne gode tips og guider for å bli god til å lage filmer:

 

http://www.moviemakers.nu/

6973769[/snapback]

 

 

inne på www.moviemakers.nu så står det at virtual dub er bra.. trudde ikke du kunne recorda med det? noen som har prøvd.. er det bra kvalitet?

 

ser di skriver en guide for nybjunnere men da må eg ta opp bilde å det tar j****** plass.. kan dere hjelpe meg. plz

Endret av axi
Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg virker litt sint, men blir bare litt frustrert. Du må finne deg en ordentlig guide, så slipper du å spørre noen som helst spørsmål. Skal du lage fragmovie? Da bruker du ikke fraps, fordi det gir dårlig kvalitet. Nå gir jeg deg en link, og det er det eneste du trenger for å finne gode tips og guider for å bli god til å lage filmer:

 

http://www.moviemakers.nu/

6973769[/snapback]

 

 

inne på www.moviemakers.nu så står det at virtual dub er bra.. trudde ikke du kunne recorda med det? noen som har prøvd.. er det bra kvalitet?

 

ser di skriver en guide for nybjunnere men da må eg ta opp bilde å det tar j****** plass.. kan dere hjelpe meg. plz

6974401[/snapback]

Virtual Dub (eller hva det nå heter) funket fint for meg da jeg en gang spilte cs.

 

Den lagde spillet om til bilder, som Vitual satt sammen til film, frame for frame.

 

Ble veldig god kvalitet.

 

Tror den lagret bilder i tar-formatet, som ja, tok mye plass!

 

Men de kan slettes etterpå, og er unødvendig for filmen i etterkant av "konverteringen" fra bilde til film.

 

Filmen i seg selv blir ikke noe stor.

 

Finnes jo programmer som kan spille av det du recordet i cs uten hjelp av cs's innebyggete versjon ofte betraktet som "playdemo".

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg virker litt sint, men blir bare litt frustrert. Du må finne deg en ordentlig guide, så slipper du å spørre noen som helst spørsmål. Skal du lage fragmovie? Da bruker du ikke fraps, fordi det gir dårlig kvalitet. Nå gir jeg deg en link, og det er det eneste du trenger for å finne gode tips og guider for å bli god til å lage filmer:

 

http://www.moviemakers.nu/

6973769[/snapback]

 

 

inne på www.moviemakers.nu så står det at virtual dub er bra.. trudde ikke du kunne recorda med det? noen som har prøvd.. er det bra kvalitet?

 

ser di skriver en guide for nybjunnere men da må eg ta opp bilde å det tar j****** plass.. kan dere hjelpe meg. plz

6974401[/snapback]

Virtual Dub (eller hva det nå heter) funket fint for meg da jeg en gang spilte cs.

 

Den lagde spillet om til bilder, som Vitual satt sammen til film, frame for frame.

 

Ble veldig god kvalitet.

 

Tror den lagret bilder i tar-formatet, som ja, tok mye plass!

 

Men de kan slettes etterpå, og er unødvendig for filmen i etterkant av "konverteringen" fra bilde til film.

 

Filmen i seg selv blir ikke noe stor.

 

Finnes jo programmer som kan spille av det du recordet i cs uten hjelp av cs's innebyggete versjon ofte betraktet som "playdemo".

6974756[/snapback]

 

ja.. eg vett det fins programmer som .dem filer.. men eg har lyst å lage en skikkelig film.. å viss eg skal holde på å ta bilder så tar det veldig me plass.. er det ikke et aent program en fraps så lager filmsnutter. elle va det heter..

Lenke til kommentar
Du får det ikke like bra hvis du skal bruke et eller annet drittprogram som recorder rett fra screen. Hvor mye plass har du? Kan man ikke stille på kvaliteten i fraps?

6976033[/snapback]

 

har 9gb ledig.. men når eg bruker 600mb på bare 40sek recording med fraps.. da blir det jo veldig mye viss eg skal ta 30bilder i sekundet?

 

har fått til kvaliteten på fraps, men det lagger noe sykt.. plutselig stopper det helt opp, så hører du skytinga 10sek før

Endret av axi
Lenke til kommentar
Du får det ikke like bra hvis du skal bruke et eller annet drittprogram som recorder rett fra screen. Hvor mye plass har du? Kan man ikke stille på kvaliteten i fraps?

6976033[/snapback]

 

har 9gb ledig.. men når eg bruker 600mb på bare 40sek recording med fraps.. da blir det jo veldig mye viss eg skal ta 30bilder i sekundet?

 

har fått til kvaliteten på fraps, men det lagger noe sykt.. plutselig stopper det helt opp, så hører du skytinga 10sek før

6976062[/snapback]

Du trenger jo ikke ta 30 bilder i sekundet da?

 

Men, setter du ned fps, får du selvfølgelig dårligere film.

 

Det tar ikke 600mb for 40 sek recording med fraps!

 

Langt ifra.

Lenke til kommentar
Du må ikke recorde med fraps mens du spiller. Bruk record "demonavn" og spill av senere for så å recorde med fraps. Man får god kvalitet med fraps, noe annet er bare tull. Eneste er gamle pc'er som sliter med å ta opp xxantall bilder i sekundet.

6976315[/snapback]

 

hvorfor lagger det så mye da? har helt ny pc med amd 3800+ 2048ram og sapphire radeon x850

Lenke til kommentar
Du må ikke recorde med fraps mens du spiller. Bruk record "demonavn" og spill av senere for så å recorde med fraps. Man får god kvalitet med fraps, noe annet er bare tull. Eneste er gamle pc'er som sliter med å ta opp xxantall bilder i sekundet.

6976315[/snapback]

 

hvorfor lagger det så mye da? har helt ny pc med amd 3800+ 2048ram og sapphire radeon x850

6976370[/snapback]

 

har satt fps på 30 åsså har eg prøvd på 60 (høgeste) men det lagger noe sykt

Endret av axi
Lenke til kommentar

De fleste har problemet med å ta opp med fraps og spille samtidig. De færreste gjør det, da må du jo også ta opp en masse drit du sikkert ikke kommer til å bruke.

 

MYE lurere å recorde til en .dem fil som er mye mindre. Denne kan du spille av senere for så å recorde de scenene du liker i fraps.

Lenke til kommentar
Du har ikke nok plass til å lage film, kjøp deg ny HD.

6977113[/snapback]

 

viss eg får headshot på lang avstand så har eg sitt noen filmer at kula går i slow motion bort te håve, så smelle det.. er det vanskeligt å jr? ke program bruker di då? he dokk en guide på koss eg jr det? takk på forhand

Lenke til kommentar

For å gjøre det må du bruke et 3D-program, det kan f. eks. være 3D Studio Max eller Maya. 3D Studio Max er det letteste av de to. Dette er ikke så lett kan jeg si, og jeg tror ikke du kommer til å få noe fint resultat uten at du er kjent med programmet fra før av. Opplegget går ut på at du lager en .avi fil hvor du følger kamera fra den vinkelen du vil ha kulen, og helt frem mot "fraggen". Deretter setter du .avi filen inn i f. eks. 3D Studio Max og setter slik at du kan se den i Background View på "arbeidsplassen", og deretter setter inn en model fra en kule som du deretter animerer etter .avi filen. Som sagt, tror ikke du får dette til noe særlig godt. Det finnes sikkert andre metoder, men det er ikke lett å få et fint resultat.

Endret av Matias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...