Gå til innhold

Hvordan lage CS-film i CS 1.5 og CS 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

her er forklaring på noen av programmene... det står på engelsk men.. dere kan vel det :p

 

Video Mach. It is a very easy program to use.

Once you have downloaded it, load Video Mach up. Go to "File" "Open". Select all of bitmaps

(from first to last) and click open. If none of them get imported, try selecting less at one time.

Once you have all of the bitmaps imported, you can go through and delete and move all the

scenes you want.

Now that you have all of the bitmaps in the order you want, click on the little disk icon above

the middle box. First Create an output name, and select avi in the dropdown box (it might do

that automatically though). Then click on the video tab. Find the Frame Rate box, and unselect

"automatic", then unselect "keep original duration". I suggest using 15 fps (standard avi format).

Now go to "Format Options". Video Mach already has some compression, but if you want to

cut the file size in half, you can use DivX encoding. You'll want to use The "High-motion" encoding.

In order for you to do this, and for you and others to view it, you will need the "DivX Codec",

which you can find at www.divx.com. Click OK to save the changes. Now click on the lighting

bolt above the second box, it will start to create the movie. Once that is done you have a playable

avi movie.

 

 

Virtual Dub:

 

Because there's no sound in the avi, I would suggest using a program called Virtual Dub.With this

freeware you're able to open your previously saved avi and mix in a wav file (if you desire to use

an mp3 you must first convert it into wav format first). When you've opened the video, select

"Audio" and choose "WAV Audio" to locate your file. Now select "Video" "Compression" and be

sure that it is on DIVX Fast Motion (if you previously chose that in Video Mach).

Now simply go to "File" "Save As AVI" and you're done.

Lenke til kommentar

har en måte å løse den store plassen det tar å lagre filmen.. her kan u få 50mb til å bli 1mb..

 

etter du har lagd en film, tar du den inn i videomach.

gå inn på disket ikonet midt på skjermen, så velger du avi.

så trykker du på

 

så codec settings på fanekortet video.

 

så velger du DivX.

 

da tar den MYE mindre plass, og det blir litt dårligere kvalitet...

håper dere får det til :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
gadd ikke å lese gjennom alt her, så det kan hende dette er sagt før.. men hvis jeg skal lage film, så kobler jeg pcen til tven og tven til videokameraet mitt. har ikke brukt det på cs, men på Joint ops. er resultatet knallgodt. Etter at du har filmet redigerer du bare i et redigeringsprog. på pcen(adobe premiere, avid eller pinnacle ol. hvis det er det du har for hånden..) thumbup.gif thumbup.gif

hvordan gjør du dette??? :blush:

Lenke til kommentar
aLLi[-' date=30/06/2005 : 01:01] greit nok det men jeg finner ikke vor i guiden du har skrevet hvordan jeg jør dete.. :blush:

Altså:

Når du spiller CS, så tar du opp en .dem fil ved å skrive "record demonavn" i console.

.dem filen kan IKKE konverteres til .avi eller film som kan spilles av i Mediaplayer uten å ha vært til "behandling" i CS.

 

To måter:

Last ned FRAPS 1.9D fra www.fraps.com

Start opp fraps og velg 30 fps og sjekk at "hotkey" og F9.

Start CS -> Skriv "viewdemo demonavn" i console. Når du har kommet til et punkt i filmen din i CS som du gjerne vil ha til .avi så trykker du på F9, og på F9 en gang til når du er ferdig. Da er snutten blitt lagret som .avi i fraps installasjonsmappe.

 

Du kan også lage 1000-vis av .bmp bilder og konvertere til .avi med et program, men det vil ikke jeg anbefale til "noobs" pga det er så mye slit. (Min mening)

Er ikke helt sikker på hvordan du gjør det, men det står i guiden. (noe med startmovie 30 og endmovie elns)

 

Til slutt: Fraps 1.9D er en GAMMEL versjon som egentlig er forferdelig dårlig. Jeg har fullversjonen og den er mye bedre. Du får med lyd, bedre oppløsning og en tanke bedre "kompresjon" av "raw" .avi fila di. (Det er jo ikke raw når det er komprimert)

 

Mulig jeg har svart på feil spørsmål men det får så være...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Last ned FRAPS 1.9D fra www.fraps.com

Start opp fraps og velg 30 fps og sjekk at "hotkey" og F9.

Start CS -> Skriv "viewdemo demonavn" i console. Når du har kommet til et punkt i filmen din i CS som du gjerne vil ha til .avi så trykker du på F9, og på F9 en gang til når du er ferdig. Da er snutten blitt lagret som .avi i fraps installasjonsmappe.

Men, FRAPS 1,9D ligger ikke på hjemme siden men det ligger en ny versjon der nemlig: 2.6.1 :cry: og når jeg trykker F9 tar den bare opp noen få sekunder :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...