Gå til innhold

Hva forventer du i neste generasjon mp3 spillere?


Anbefalte innlegg

* blåtann (bluetooth) alt er trådløst.

* større diskplass ( harddisk og minnespillere )

* mer brukervennlige systemer

* ikke så dyre spillere

* mer støtsikret ( gjelder kun harddisk spillere)

* vanntette

* mer lydteknologintergret i spilleren f.eks. : EAX, men senere kanskje: dolby digital o.s.v.

* de kan spille filmer o.s.v.

* de er ikke beskyttet av RIAA slik at de sjekker lisens på hver fil. Håper jeg aldri skjer.

* mer fokus på design, tyngde o.sv..

* kraftigere prosessorer i dem så de kan gjøre enda mer enn bare spille av mp3 og film. Kanskje være spillserver ved behov?

* nettverkskort ingegrert. ( Gigabit lan ).

 

Dette jeg kommer på i farten.

Noen bedre forslag?

 

Kjør på! :D

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil ikkje ha kamera, mobil, film og alt det der på ein mp3-spelar. Den vil eg ha til å spele musikk på. Filmar ser eg via dataen eller på DVD og mobiltelefon har eg.

 

Det eg vil sjå er:

- Bedre batterikapasitet

- Bedre kapsling og støtsikring (primært HDD baserte)

- Meir plass enn 40GB har eg faktisk ikkje noko behov for

- Mindre dimensjonar (HDD)

 

* blåtann (bluetooth) alt er trådløst.

* større diskplass ( harddisk og minnespillere )

* mer brukervennlige systemer

* ikke så dyre spillere

* mer støtsikret ( gjelder kun harddisk spillere)

* vanntette

* mer lydteknologintergret i spilleren f.eks. : EAX, men senere kanskje: dolby digital o.s.v.

* de kan spille filmer o.s.v.

* de er ikke beskyttet av RIAA slik at de sjekker lisens på hver fil. Håper jeg aldri skjer.

* mer fokus på design, tyngde o.sv..

* kraftigere prosessorer i dem så de kan gjøre enda mer enn bare spille av mp3 og film. Kanskje være spillserver ved behov?

* nettverkskort ingegrert. ( Gigabit lan ).

 

Du er klar over at Bluetooth, film, bedre cpu, LAN osv gjer ikkje spelaren billigare, men dyrare sant? Derfor vil eg ha ein spelar som er 100% dedikert til mp3. Ikkje film, bluetooth, lan eller noko anna dilldall. I staden for at dei pøser inn med nye funksjonar vil eg sjå at dei heller utviklar dei eksisterande enda meir.

Den største overføringen av filer skjer ein gang, og eg har intet behov for å ha bluetooth til det, dessutan skal den lades og da blir den ladet i samme slengen (iPod @ FireWire).

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Eg vil ikkje ha kamera, mobil, film og alt det der på ein mp3-spelar. Den vil eg ha til å spele musikk på. Filmar ser eg via dataen eller på DVD og mobiltelefon har eg.

 

Det eg vil sjå er:

- Bedre batterikapasitet

- Bedre kapsling og støtsikring (primært HDD baserte)

- Meir plass enn 40GB har eg faktisk ikkje noko behov for

- Mindre dimensjonar (HDD)

 

* blåtann (bluetooth) alt er trådløst.

* større diskplass ( harddisk og minnespillere )

* mer brukervennlige systemer

* ikke så dyre spillere

* mer støtsikret ( gjelder kun harddisk spillere)

* vanntette

* mer lydteknologintergret i spilleren f.eks. : EAX, men senere kanskje: dolby digital o.s.v.

* de kan spille filmer o.s.v.

* de er ikke beskyttet av RIAA slik at de sjekker lisens på hver fil. Håper jeg aldri skjer.

* mer fokus på design, tyngde o.sv..

* kraftigere prosessorer i dem så de kan gjøre enda mer enn bare spille av mp3 og film. Kanskje være spillserver ved behov?

* nettverkskort ingegrert. ( Gigabit lan ).

 

Du er klar over at Bluetooth, film, bedre cpu, LAN osv gjer ikkje spelaren billigare, men dyrare sant? Derfor vil eg ha ein spelar som er 100% dedikert til mp3. Ikkje film, bluetooth, lan eller noko anna dilldall. I staden for at dei pøser inn med nye funksjonar vil eg sjå at dei heller utviklar dei eksisterande enda meir.

Den største overføringen av filer skjer ein gang, og eg har intet behov for å ha bluetooth til det, dessutan skal den lades og da blir den ladet i samme slengen (iPod @ FireWire).

Flere og fler funksjoner vil bli integrert i mp3 spillerene.

Det kan man ikke unngå. Er jo spillere på markedet allerede som kan spille av film og mp3. Det er bare starten.

 

Men de må også ja seriøst utvikle den til å bli en bedre spiller innenfor musikk.

Så absolutt enig. :yes:

Lenke til kommentar
* blåtann (bluetooth) alt er trådløst.

* større diskplass ( harddisk og minnespillere )

* mer brukervennlige systemer

* ikke så dyre spillere

* mer støtsikret ( gjelder kun harddisk spillere)

* vanntette

* mer lydteknologintergret i spilleren f.eks. : EAX, men senere kanskje: dolby digital o.s.v.

* de kan spille filmer o.s.v.

* de er ikke beskyttet av RIAA slik at de sjekker lisens på hver fil. Håper jeg aldri skjer.

* mer fokus på design, tyngde o.sv..

* kraftigere prosessorer i dem så de kan gjøre enda mer enn bare spille av mp3 og film. Kanskje være spillserver ved behov?

* nettverkskort ingegrert. ( Gigabit lan ).

 

Dette jeg kommer på i farten.

Noen bedre forslag?

 

Kjør på! :D

Tror du forveksler mp3 spiller med Laptop... :green:

Lenke til kommentar

Hva jeg ønsker av neste gen MP3-spillere?

 

At den forbannade driten ikke går i stykker etter 2 mnd, og at det skal ta 3 mnd å ha den inne på service :devil: Men, det ville vel være å ønske for mye...

 

edit: spesifisering

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Samme son nå, bare at de ble produsert myyyye billigere.

At du for eksempel fikk en med i cornflakes pakken din, eller i nyeste utgave av donald :green:

Eller i 3 pakninger til 10 kr..

Da hadde nok Donald og Cornflakes steget en del i pris :)

ja, men som kalkulatoren, nå får du kalkulatorer i både donald og andre steder.

Mp3 spillere vil sikkert synke så lavt om 3-4 år... :thumbup:

Lenke til kommentar

Må si at man skal ikke avvise de tanker som UUnreal her har fremført, det er jo ingen som f.eks bare ser på hvordan mobilen fungerer som et verktøy for å kunne prate med folk på avstand. nå fungerer de nyeste som videokamera og mye mer, og folk vil ha de funksjonene til mobilen sin

Lenke til kommentar

Må si at man skal ikke avvise de tanker som UUnreal her har fremført, det er jo ingen som f.eks bare ser på hvordan mobilen fungerer som et verktøy for å kunne prate med folk på avstand. nå fungerer de nyeste som videokamera og mye mer, og folk vil ha de funksjonene til mobilen sin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...