Gå til innhold

temp måler....


Itw

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt Lian Li LCD termometer, Aluminium, Sort og var lykkelig over att nå skulle jeg smekke en måler inn under cpu'en min, men til min store skuffelse så var ledningene til målern så tykke att jeg kan ikke legge de mellom pinnene til cpuen...

Noen som har ett godt løsnings forslag, eller en annen plass jeg kan sette den for og få en mest mulig sann temp på cpu?

Hvordan montere temp måler på skjermkortet? hvor skal man plasere målenr på skjermkortet?

Venter spent....

P.s er ikke sikker om dette er rette plassen og poste men men....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et sted du kan plassere cpu måleren er på kjøleribba (hvis ikke du har vannkjølign). sett den helt nede ett sted, blir ikke helt nøyaktig men temmelig close hvis du setter den på rett sted.

 

Måleren på skjermortet kan du sette på baksiden, der du ser gpu en ligger rett på andre siden av kortet.

 

(kanskje noen litt rare syntaxer, men, men..)

Lenke til kommentar
hmm ingen vet hva termisk lim er....

Men fikk tips om limpistol da... noen meniger om det?

Tror dere skjermkortet tar skade av limpistolen "limet"

Ville være rart om limet fra en lim pistol ikke blir mykt igjen når det blir varmet opp. Tviler på at det er noe god ide. Få tak i noe termisk lim du...

Lenke til kommentar
Kan man ikke legge Måleren under CPU...

Problemmet hans var jo at det var en tykk ledning og ikke 2 tynne. Tror ikke det er å anbefalle å legge en 1,5mm ledning imellom socket og cpu.

 

 

Har samme problem og regner nesten med at jeg aldri kommer til å få den nærme nok kjærnen til å få riktig temp. Har amd64 og rbx vannblokk så litt av ihs`en stikker ut, men allerede der ute har tempen falt 5grader.

 

Hvis noen finner en løsning på det vil jeg gjerne få høre om det! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...