Gå til innhold

aldersgrense på spill


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid spillt voldelige spill , helt siden jeg var 10 år.

Og jeg blir ikke gal eller voldelig av dette...

 

Men personer er forskjellige , noen blir påvirka andre ikke. Så jeg synes det er bra med aldersgrenser til spill. Men ikke bare pågrunn av vold , men vansklighetsgrad. :wee:

Om spill skulle blitt rangert etter vanskelighetsgrad burde de vanskeligste spillene hatt 10-12 års aldersgrense.

Jeg har iallefall ikke like god tid til å spille nå som jeg hadde for 10-12 år siden, og når man ikke spiller aktivt, så faller også nivået en hel del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldersgrensing er helt greit for meg, bare jeg får kjøpe de spilla jeg vil ha :green:

 

Uansett; Jeg var selv i den samme butikken for å kjøpe det, men Elkjøp hadde det som vanlig "ikke inne", selv om at det stod at de hadde det til 399,- i reklamekatalogen. Det hadde heller ikke gått 3 dager, så varegarantien (da mener jeg den med at de skal ha ting på lager) hadde ikke gått ut. Jeg tenkte huff, og dro til Free Record Shop

like i nærheten og kjøpte det for 449,- ;)

 

Jeg fikk ikke høre noe om aldersgrense, men det kommer vel an på hvem som ekspederer hvem. Noen "kassafolk" er det jeg kaller "studenter med en trang til å ikke gjøre noe som er 'ulovlig', og som sikkert har hatt en kristen oppvekst med strenge foreldre". De har vel bare sittet inne hele oppveksten, og vet ikke hva en normal ungdom/barn føler og tenker. UFF. :thumbdown:

 

Ps. mr. Bjerre: -6km- I don't think so... 4 is more like it!

- 15 år... om litt over en måned ja...! he he he :green:

Lenke til kommentar

Om spill skulle blitt rangert etter vanskelighetsgrad burde de vanskeligste spillene hatt 10-12 års aldersgrense.

Jeg har iallefall ikke like god tid til å spille nå som jeg hadde for 10-12 år siden, og når man ikke spiller aktivt, så faller også nivået en hel del.

 

Når jeg tenker meg om er jeg helt enig med deg. :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

BUSTED, din... la meg se... 10-åring! HA HA HA! :devil:

Neida, bare kødda. Gidder ikke å skrive noe ordentlig nå. :green:

 

Ps. Skal du på jonathankrane (det er det han heter her) LANet??? Vi blir vel alle å spille battlefield, ettersom han Torvjørn nå kan kjøre det... :D

 

EDIT: Torvjørn... ha ha... egentlig Torbjørn/T-Bear/Torris

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar

Offtopic: Vet ikke jeg, Bjerre... Det er desverre naturlig nok han jonatooth som bestemmer... Vi blir vel en uansett seks stk. +, og switchkapasiteten er jo 12 stk. Du kan jo sikkert bare høre med jonamannen sjøl, han er jo en grei kar. Hvis ikke er det jo uansett plass i tårnet... ;)

 

:blush: Uansett logger jeg ut nå... Spiste fiskesuppe, så doen er nok neste stopp.. :green:

Lenke til kommentar

Når det gjelder aldergrense på spill så mener jeg det er absolutt nødvendig. Noen spill er ikke beregnet på barn, og da er det greit at foreldrene selv kan vurdere om man skal kjøpe spillet eller ei. Man kan argumentere så mye man vil om at man ikke blir påvirket, men det kommer alt ann på personen som spiller. Trådstarter blir sikkert ikke påvirket av slike spill, men det er godt mulig andre kan bli det. Dette er uansett ikke noe en kan bedømme selv.

Jeg har selv en 7-åring som har veldig lyst til å spille Far Cry, og mener selv han er veldig voksen :green:

Med andre ord så synes jeg det er bedre at foreldrene bedømmer hva som er best, selv om det ikke alltid faller helt i smak.

Lenke til kommentar
Med andre ord så synes jeg det er bedre at foreldrene bedømmer hva som er best, selv om det ikke alltid faller helt i smak.

Helt sant. De fleste foreldre (men uheldigvis ikke alle) er vel flinkere

til å bedømme hva barnet er i stand til å tåle en barnet selv ;) .

Lenke til kommentar
[quote name='MrVilla' date='02/06/2004 : 13:16'] Med andre ord så synes jeg det er bedre at foreldrene bedømmer hva som er best, selv om det ikke alltid faller helt i smak. [/quote]
Vel... det spørs jo helt hvem foreldrene er da... En 15-åring fra en hyperkristen famile ville sikkert ikke en gang fått lov til å spille Prince of Persia... "Det er saa grufult og voldelig, maatte gud bevare oss alle! " ville sikkert en sånn forelder sagt om PoP. :green:
Lenke til kommentar
Aldersgrenser kan være lurt på enkelte titler(GTA, state of emergency), men å nekte en 15 åring å kjøpe BFvietnam er helt idiotisk. Det er noe annet hvis en unge på 10 år hadde kommet. I denne saken står jeg på din side mr. Bjerre.

Apropo BF:V. Er 16, men ser ikke slik ut... :blush: Løp som en gal til butikken første dag for å kjøpe spillet, legger det på disken og får sjokk da dama bak disken sier: "er du 16 da?" "Ja", svarer jo jeg, litt fornærmet, men uten dårlig selvtillit for løgn som det ofte gikk i før ;) . Men hu nekta plent, og ba meg vise legitimasjon. Jeg hadde ikke bankkort eller noe på meg, skulle liksom betale i cash, og det endte med at jeg måtte vente et par dager, for å ha mora mi med i butikken. Dama ble passe flau, så da var vi skulls tenkte jeg ;)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Aldersgrensene bør være som de er, det eneste den hindrer er at barn ikke kan kjøpe voldsfilmer og spill uten tillatelse ifra foreldre.

Hmm, da bør man kanskje ha aldersgrense på godteri òg, da?

 

Uansett, når loven er gal kan man bryte den. Det sier nå jeg. Jeg lar meg ikke styre av et demokrati hvor kristne og andre egoister har stemmerett... Hehe. :innocent:

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
Aldersgrenser kan være lurt på enkelte titler(GTA, state of emergency), men å nekte en 15 åring å kjøpe BFvietnam er helt idiotisk. Det er noe annet hvis en unge på 10 år hadde kommet. I denne saken står jeg på din side mr. Bjerre.

Jeg helt enig med deg:) Jeg kjøpte GTA:VC når jeg var 13 år tror jeg og de solgte den til meg uten å spørre noe....det var hos Elkjøp....

Lenke til kommentar
aldersgrenser er bare i veien får mange folk. men ikke får meg. hehe. er 15 år her (snart) men aldersgrenser har aldri jeg brydd meg om. har gjennom hele livet mitt sett/spilt det jeg nesten ville. men mange aldersgrenser på 16 - 18 år er bare  unødvendig

Jaudå, vi var alle vaksne når vi var 14. :roll:

 

Nokon aldersgrenser er heilt klart satt for høgt. Andre er satt for lågt. Men so er det jo slik med grenser at ein stad må dei gå. Skulle eigentleg ønske at fleire av dei som stod i butikk tok meir ansvar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...