Gå til innhold

Er Nerd bra?


Anbefalte innlegg

Heales: Ja, det er ikke alle som må kopiere ideene sine fra andre tv-kanaler,

og vente å se hva som fungerer bra og hva som ikke fungerer...

Akkurat denne skjønte jeg ikke helt hva du mente. Hvem kopierer hvem?

At når noen lager et program med samme konsept, så ser de på tidligere programmer og ser hva de gjorde bra/feil...

Jo det skjønner jeg, men hvem siktes det i såfall til her?

 

Hvem skal lissom ha rappet fra hvem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere gjør opptak av det dere skal spille dvs demoer ol. på forhånd og kjører det mens dere kommenterer så får dere mer kontroll over det. Nøyaktig hvordan dere gjør det er avhengig av ressursene selvfølgelig. Det finnes program som Fraps (må kjøpes) for å ta opp alt som skjer på skjermen, eller bare plugge i videospilleren og ta opp på kassett.

Lenke til kommentar
Har på følelsen at den største feilen her er at folka får for lite tid. Tror mye av problemene kunne vært unngått dersom man hadde hatt mer tid til å planlegge og sette opp sendingen på. Resten ville nok ha kommet av seg selv når dem ble litt varmere i trøya ;)

:yes:

 

(Og hvis de sparker Maria)

Maria Larsen ja... huff! Hun passer til Slang på TVtromsø, og det er det eneste... :mad:

 

Killerzevs: Hvordan går det an at du ikke har NRK2? Bor du langt inne i gokkland, eller? :green::laugh:

Lenke til kommentar

Nerd er for så vidt greit nok i sin helhet, men jeg ser utrolig mye mer lyst på TV2 sitt prosjekt "Gameplay" som angivelig skal komme på skjermen snart. Satser på at de får inn Frode Alnæs fra Sone2 (er det ikke det han heter?) som programleder så blir det riktig bra. :yes:

 

Nerd er rotete og dårlig planlagt, i tillegg til at LespeMaria er fantastisk irriterende å høre på.

Lenke til kommentar

Jeg synes nerd er et ok program. Det er bra at det blir "satsa" på sånn slags TV. Selv om det er litt amatørmessig og ikke helt for hardcore, så er programmet ok. Programmet kommer seg program for program og er desidert bedre enn hva som blir vist på de andre kannalene i den tidsperioden (f.eks Storfolk og småfolk (t) NRK1, Sommer ved Loire (t) TV2, Hendene fulle TVN, Robin Hood på nye eventyr TV3). Jeg synes at alle bør støtte nerd ved å se på det en søndags morgen for å vise sjefene i nrk at dette er noe nordmenn liker og dette vil vi ha mer av, bare gi dem mer penger, og lag det litt bedre. Programmet kan være litt irriterende til tider, og litt for mye unødvendig prat og dødtid, men det kommer seg. Nerd blir spesielt bra å se på i bakrus fra lørdan, hvis du står opp tidsnok ;) .

Lenke til kommentar

ok jeg synes noen går for langt med å bruke ett felles ord ! nordland ! kan vel ikke noe for at det sitter en kjerring på TV å slavser mens hun prøver å snakke. og kommer sjøl fra nordland ! hvor kommer du fra ? skal dra fram alt negativt om en landsdel ! hva er så galt med nordland for dere der nede i sør vest og hvor enn dere er !

 

forbanna ******** :mad::mad:

Lenke til kommentar
ok jeg synes noen går for langt med å bruke ett felles ord ! nordland ! kan vel ikke noe for at det sitter en kjerring på TV å slavser mens hun prøver å snakke. og kommer sjøl fra nordland ! hvor kommer du fra ? skal dra fram alt negativt om en landsdel ! hva er så galt med nordland for dere der nede i sør vest og hvor enn dere er !

 

forbanna ******** :mad::mad:

Forbanna hva da?

Lenke til kommentar
Har sett et program på svensk TV4+: Gameplay. Det var ganske allright...

 

Enig, det er god knall igrunn. Karismatisk programleder det er interessant å høre på, som tydelig har vært innom det meste og ikke er en så ung som Maria. (sikkert ti år eldre) Ikke så mye fokus på å vise selve spillingen, og da ihvertfall ikke live, ser heller ikke poenget med dette når ferdig-innspilt er så mye bedre og tryggere.

 

Ti-på-topplistene er ofte morsomme (litt inspirert av Letterman kanskje? men kult fordet)

 

Som vanlig er svenskene bedre på TV (det gjelder forsåvidt all slags tv etter min mening) Har sett mange dødsbra svenske storfilmer og serier, men de norske som har fått så bra kritikk (ta feks Villmark og Buddy) fåt jeg bare en flau smak i munnen av. Hva er det med norske skuespillere egentlig???

 

Takk mor for mitt svenske pass... lol

Lenke til kommentar

jeg tror ikke det er særlig motiverende for de som er innvolvert i å lage programmet å lese det som blir sagt her. syntes "gamer-norge" burde være fornøyd med et eget spill program i det hele tatt....nerd redaksjonen skal ha masse ros for at de sjerpå seg såpass i løpet av få sendinger. tror ikke programmet som kommer på tv2 blir så veldig mye bedre...men de har sikkert et større budsjett, så vi får vente og se...stå på nrk!

Lenke til kommentar
jeg tror ikke det er særlig motiverende for de som er innvolvert i å lage programmet å lese det som blir sagt her. syntes "gamer-norge" burde være fornøyd med et eget spill program i det hele tatt....nerd redaksjonen skal ha masse ros for at de sjerpå seg såpass i løpet av få sendinger. tror ikke programmet som kommer på tv2 blir så veldig mye bedre...men de har sikkert et større budsjett, så vi får vente og se...stå på nrk!

Det er heller ikke spesielt motiverende å se på et program som NERD. Det er egentlig utrolig at det er mulig å lage et spillprogram som spillinteresserte ikke finner interessant i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Må slenge meg på bølgen av drittkasterene. Så på det litt mer på søndag, og drar konklusjonen at. Nerd er faktisk dårlig. Programlederen var dårlig, og synes de andre ikke egnet seg spesielt på TV heller. Det quake done quick greiene var jo helt latterlig, og tok altfor mye tid. Hva er vitsen med å se det utenifra, i stedet for førsteperson? Meningen forsvinner jo da...

 

Er dessuten utrolig irriterende med programmer som ikke går over hele skjermen, men i en lite rute i hjørnet, fordi vi skal lese alle de uinteressante meldingene rare folk sender inn.

Lenke til kommentar

*Kjenner jeg har sagt nok om Nerd i den forrige lange tråden*

 

..Greit program. Men pga. liten tid før hvert program så virker det litt (for) hobbyaktig ut. Maria er søt hun, men den lespinga er ikke alltid like lett å fortrenge.

 

Fortsatt stort utviklingspotensiale! :)

Lenke til kommentar

Kritikk må de tåle, og det å kosesnakke for å gi de bedre selvtillitt er ikke akkurat konstruktivt vel? Det er vi som er "kundene", og hvis de vil ha bedre seertall må de levere varene.

 

Programledere er en viktig og STOR del av programmet. Jeg håper Tv2 har tatt dette på alvor, for jeg tviler på at Nrk2 vil forandre noe særlig på sin side, særlig med tanke på budsjettet. Man får det man betaler for.

 

Og jeg har aldri skjønt det med SMS på tvskjermen... Vi betaler tv-lisens på nesten 2000,- året, hvem søren gidder å bruke mer enn dette for å få sin anonyme melding på skjermen? Føler folk at de er kjendis eller? Hvorfor gidder de å spørre om ditt og datt, feks release-datoer, når det går kjappere å søke på nettet og billigere er det oxo, for internett har de fleste uansett.

 

Forresten den mannlige co-hoster'n virker sleskete, er enig. (ikke bare utseendet, men the whole package) Sorry, det er kanskje ikke så pent å si, men hvorfor i all verden sette slike folk foran skjermen, i et (i utgangspunktet) ungdomsprogram, det publikummet som er det mest kravstore!?!

Lenke til kommentar
Dessuten er det virkelig ikke bra å bli kjøpt og betalt av spillprodusentene som vi skal anmelde spillene for, rent journalistisk er det ikke bra for anmeldelsene.

Det er interessant. Mener du at anmeldelsene i hvert eneste spillblad i verden, og forsåvidt også www.gamer.no ikke er til å stole på, da spilldistributørene står for så og si all annonseringen i bladene/nettstedene, som igjen holder liv i mediene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...