Gå til innhold

Er Nerd bra?


Anbefalte innlegg

yeaaaaaah: det kan du ikke vite desverre, men du kan jo spørre deg selv hvorfor

jeg skulle late som?

Det finnes sikkert tusen grunner til at folk skulle late som. Noen liker jo å lure folk, ikke at jeg sier at dere gjør det. Men personlig tror jeg at hvis noen fra nrk kom hit, ville de nok ha bevist at de virkelig jobbet for nrk. Det er jo ikke vannskeligere enn at du på nerd sin hjemmeside skriver:

 

På gamer.no sitt forum svarer jeg på mange spørsmål anngående nerd under navnet smal hans.

 

Hehe, så det er vel ikke så rart at jeg tviler litt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
send en mail til [email protected] så skal jeg sende den tilbake..så skal du få se du din ikke troende ;)

Neida, slapp av jeg tror deg. Men du må jo inrømme at det er veldig lett å være en annen i den virituelle verdenen. En gang chattet jeg med hun som spiller Hermine i Harry Potter. :yes:

 

EDIT:

 

joda forstår at du tviler ;)

Det hadde jo vært STORT om en grafiker/tekniker/spillanmelder/chatvert fra nrk hadde tittet innom gamer.no`s forum ;)

 

Jeg sier kun at det er rart at dere gir ut så mye informasjon om nerd. Uten å virkelig bevise at dere virkelig jobber der.

 

EDIT 2:

 

(red)

Jeg kan forresten godt nevne at jeg pleier å være innom gamer.no`s forum på chatten på nrk2 på søndag.

(/red)

 

Som jeg sa, nå tror jeg på deg, siden ingen andre på forumet har reagert. :hmm:

Endret av yeaaaaaah
Lenke til kommentar

joda forstår at du tviler ;)

Det hadde jo vært STORT om en grafiker/tekniker/spillanmelder/chatvert fra nrk hadde tittet innom gamer.no`s forum ;)

 

(red)

Jeg kan forresten godt nevne at jeg pleier å være innom gamer.no`s forum på chatten på nrk2 på søndag.

(/red)

Endret av SmalHans @ NRK
Lenke til kommentar

SmalHans... Er det ikke du som er sånn "moderator" (aner ikke hva du egentlig gjør) som skriver ditt og datt med gul skrift på "NERD-chatten"?

 

Anyway: Det med NRK, Nordnytt, what ever de som gir midler heter var ikke poenget mitt, bare så du vet det. Poenget var at man skal da ha en programleder med litt peiling i allefall. Bare fordi hun har vert med på Slang, betyr ikke at hun er egnet som programleder for et spillprogram... :roll:

 

Ellers må jeg si at disse demoene kunne man vert foruten, og dere kunne prøvd andre spill enn "Rally Sport Challenge" og "Trackmania". CS er ikke "et must", så hvis dere endelig skal vise litt FPS-multiplayer, så vis litt BF og kanskje noen mere ukjente multiplayer titler. ;)

Lenke til kommentar

Forresten Heales:

Alle som er med i Nerd, bortsett fra programlederne, har lang erfaring fra tv.

Jeg har jobbet her i snart 8 år, og Trygve som er tekniker/produsent har vel jobbet her over 25 år.

Jeg tror faktisk jeg er en av dem som har vært med på flest antall timer med direkte sendinger på tv hvis du tar hvor lenge man har jobbet her med i betrakningen.

Lenke til kommentar

Synst nerd er god underhaldning eg.

gode omtaler og likte godt rapportasja frå E3. Er liksom ikkje so altfor ofte vi får "tvsending"/levandebilder frå E3.

 

Folk må få lov å vere kritiske men må no vere grenser for kor pirkete folk skal vere.. ærligtalt..

Då eg meina med å vere pirkete er vel då dei nemne ting som ikkje nerd kan forbetre seg i, i forhold til økonomi osv.

 

Men det er MI meining.

 

Edit: fiksa på ein feil.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Forresten Heales:

Alle som er med i Nerd, bortsett fra programlederne, har lang erfaring fra tv.

Jeg har jobbet her i snart 8 år, og Trygve som er tekniker/produsent har vel jobbet her over 25 år.

Jeg tror faktisk jeg er en av dem som har vært med på flest antall timer med direkte sendinger på tv hvis du tar hvor lenge man har jobbet her med i betrakningen.

Hmmm...rent bortsett fra klare svakheter ved konseptet er det jo nettopp programlederne som er problemet.

 

På generelt grunnlag er det liten tvil om at NRK på den rent tekniske siden sitter på helt unik kompetanse i norsk TV-sammenheng. Nå aner ikke jeg hvadere har adgang til av dette, men hvis vi deler det tekniske opp i flere biter så er det rent TV-teknisk faglige helt ok. Dog svikter det på det spilltekniske både her og der...blant annet fordi dere i mine øyne angriper multiplayer opplegget helt feil.

 

Som TV-titter forventer jeg selvsagt at de som viser seg på TV egner seg, og der kan med hånden på hjertet ikke påstå at NERD scorer høyt.

 

Flere kommentarer i andre av postingene dine så det ikke blir helt kaos her

Lenke til kommentar

Er egentlig overrasket over hvor mye tilbakemeldinger vi har fått her alene.

Vi har i følge målingene bare 10 000 seere, noe som virker lite ettersom vi tar inn en hel del sms`er og en masse tilbakemeldinger via e-post og foruminnlegg rundtomkring.

Jeg ble faktisk overrasket når det var en nyhet her at vi skulle starte med spill sendinger.

 

Og vi prøver så godt vi kan å lage god underholdning for spillintereserte, og samtidig frelse noen som absolutt ikke er intereserte i spill. Det er ikke alt vi kan forbedre, men vi prøver som sagt så godt vi kan.

 

Jeg er sikker på at hvis tv2 satser på et spillprogram så kan de få det mye bedre til enn oss pga større budsjett, og de større spill/teknologi produsentene kan sponse programmene. Jeg vil dog ta anmeldelsene fra en sponset TV kanal med en litt større klype salt en anmeldelsene fra en kilde som ikke er sponset.

 

Og hvis vi får flere sendinger til høsten med et litt større budsjett så skal vi iallefall få et bedre resultat.

Jeg kommer i så fall til å kreve å få vårt eget rom slik at vi slipper å koble om all teknikken før og etter hver eneste sending, da dette tar en stor del av tiden som kunne vært brukt til prøving og planlegging.

Desverre har ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt ang. slike ting.

 

Håpet mitt er at vi en dag kan kjøre en "irc" ramme rundt skinnet istedefor sms.

 

Jeg for min del ser fram til høsten, fordi da kommer det mye tv for oss spill intereserte, forhåpentligvis

Lenke til kommentar
Heales:

Dette programmet går på nrk2, ergo er det ikke mulig å hente inn penger på kommerse og alternative ressurser.

Det har vi faktisk ikke lov til, på noen som helst måte.

Dessuten er det virkelig ikke bra å bli kjøpt og betalt av spillprodusentene som vi skal anmelde spillene for, rent journalistisk er det ikke bra for anmeldelsene.

 

Ingen kan komme å si at dem ikke ville blitt påvirket om f.eks EA hadde spandert

flerretters middag, drikke og underholdning en hel kveld for dem, og i tillegg

hadde stått for en større del av lønna, via sponsing av programmet.

 

Andre løsninger for å avikle sendingen er ikke mulig desverre,

det har blitt vurdert av flere teknikere og med bare EN kombinert tekniker og produsent på hver sending er det ikke mulig å gjøre dette på noen annen måte.

Og som jeg sa tidligere, vi har ikke mulighet til å forhåndsprodusere mer enn

vi allerede gjør.

 

Du må gjerne kritisere Nerd så mye du vil, men du må tåle at du får noen meldinger tilbake.

Du trenger ikke å fortelle meg at multiplayer er mer enn cs forresten,

jeg spiller faktisk alt annet enn nettop cs.

 

Mr. Jenssen: Dette programmet blir ikke laget av Nordnytt, og nordnytts midler har ingenting med programmet å gjøre. Vi får bare låne Nordnytt studio og nordnytt regikontroll hver søndag til å avvikle våre sendinger.

 

yeaaaaaah: det kan du ikke vite desverre, men du kan jo spørre deg selv hvorfor

jeg skulle late som?

He he. Joda, alt er mulig så lenge man tolker reglene "riktig".

 

Det er for det første ikke snakk om penger, like lite som det er snakk om å selge sin journalistiske integritet - den skal dere selvsagt ha i behold uinnskrenket.

 

Nå er heller ikke middag med EA noe vi egentlig unner våre værste fiender så det er det også ingen stor fare for skal skje. Vanlig bransjesmøring er uansett ikke det jeg tenker på. Og selvsagt, i TV2 ville det naturlig nok vært mye lettere å gjøre ting overkommerst, men det er faktisk å hente inn litt bistand her og der uten at man bryter reglene.

 

Når det gjelder CS-meldingen så var den kun ment positivt. Hovedpoenget med et program som NERD når det gjelder multiplayer må i mine øyne være å øke interessen rundt nettopp dette. Dette kan skje på en rekke forskjellige vis - og hittil har dere knapt vært innom alle mulighetene.

 

Jeg kjenner heller ikke forholdene i Tromsø, men med basis av de miljøene som holder til i Oslo tror jeg ikke det skulle være vanskelig å fremskaffe en god del mer kameratid her nede - som et supplement til det dere har der oppe - og det ville jo kun bety et bedre program for alle.

 

Det er først og fremst konseptet man velger som legger føringene for hvordan, og i hvilken grad dere på en naturlig måte kan dra veksel på andre ressurser enn kun deres egne. Reglene i NRK er meget strenge - og til tross for dette lages det masse TV hver eneste uke i begge NRK-kanalene hvor eksterne på en eller annen måter er involvert.

 

Journalistisk integritet i behold? Ja så klart, så klart.

 

Kreative innspill for å lage et bedre program innenfor de tynne budsjettene dere har fått? Ja det er også mulig hvis man bruker tid på det.

 

Det som dere uansett skal ha skryt for er jo at dere fikk ut denne berømte fingeren og faktisk tok tak i et spillprogram.

 

Nettopp derfor synes jeg det er trist at dere gjør en del store feil med valg av programledere og selve konseptet - alt etter min oppfatning selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt sansen for dette programmet...og jeg tror programlederne og resten som er med har "skylden" i det...innholdet er greit nok, men kunne tenkt meg mer spillinfo og kanskje mer om de bak spillene, som utviklere etc....online-spillingen synes jeg ble litt kjedelig, kanskje er strategispill løsningen på det? om det er mulig å gjennomføre da...synes programmet har mye forbedringspotensiale...

 

Nå har jeg ikke sett de siste programmene så kanskje det er endret på noe, hva vet vel jeg ;)

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Håpet mitt er at vi en dag kan kjøre en "irc" ramme rundt skinnet istedefor sms.

Det er jo en stor fordel!

Det er nok mye vannskeligere å sette opp sånn derre sms greie enne irc. Jeg tviler på at det vil komme, og det er jo veldig lett å skjønne hvorfor.

 

money-stack.jpg

Endret av Atomet
Lenke til kommentar

Må ærlig inrømme at jeg ikke liker NERD, men jeg skal gi det en sjangse. Jeg kan ramse opp hva jeg syntes kan forbredes:

 

-Bytte hoved programmleder, hun som sitter der i dag har ikke peiling bytt inn med en av gutta de virker som kan sakene sine.

 

-Mindre online spilling på konsol med amatører. Få heller inn slutt spill i compoer med populære spill (cs, bf, sc osv.)

 

-Ha gjerne guider/forklareinger på hva ting er , som da dere forklarte hva demo var.

 

-Ta bort langtekkelige demoer og online spilling(se punkt ovenfor).

 

-Få mer intervjuer av spillutviklere/spillere.

 

-Ikke la folk drive egenreklame på programmet dere som han karen som jobba i spill butikk. Han skrøyt jo av alle spilla han snakket om.

 

-Gjerne guider, som hvordan sett opp nettverk, hvordan bygge din egen pc osv.

Lenke til kommentar
Heales: Ja, det er ikke alle som må kopiere ideene sine fra andre tv-kanaler,

og vente å se hva som fungerer bra og hva som ikke fungerer...

Akkurat denne skjønte jeg ikke helt hva du mente. Hvem kopierer hvem?

At når noen lager et program med samme konsept, så ser de på tidligere programmer og ser hva de gjorde bra/feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...