Gå til innhold

En turbinkjøler til Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HE HE, dette var morro, her driter flere på Intel og så var den til amd  :lol:  :lol:  :lol:

akkurat hva jeg har nevnt tidligere, alt er så gale bare Intel blir nevnt, men det blir stille  når det gjelder amd.

Dette må vel vere et klassisk eksempel på det. :p

Hva skulle det bety? Grunne til at flere fnyste var jo at prescott virkelig hadde trengt en slik, og det dermed er nærliggende å tro at produsenter sender ut slike produkter til mainstream markedet. Og da hadde det virkelig vært gale. Nå som vi har funnet ut at det er en amd kjøler til EKSTREM OVERKLOKKING, blir jo saken en helt annen, og dermed stille... Alle vet jo at A64 produserer langt mindre varme. Blir akkurat som om alle skulle tatt kritikk dersom det tilsynelatende hadde blitt levert vannkjøling med intel prosessorer, og når vi fant ut at det var et helt ordinært entusiast sett til a64, skulle man sagt "typisk" bare fordi man ikke klager på amd, selv om det ikke er grunn til det fordi det viste seg at kjøleren var beregnet på et helt annet marked, entusiastmarkedet...

Satt og venta på deg ja :D:D

Ytterlig kommentar overflødig . :roll:

og hva skal det hovne pisspreiket der bety da? typisk DEG, og JEG hadde egentlig ikke trengt å kommentere, sier nå heller jeg. hvis du ikke har noe fornuftig motargument kan du holde deg for god til å håne slik som det der :thumbdown: . men neida. igjen har den store superfornuftige snekker'n rett og alle må være enig, eller hva? :roll:

 

edit: les forøvrig det ThomasM sier...

Nå vil jeg unngå at denne tråden også ble ødelagt av krangel, det jeg skrev var et "humoristisk" hint , dessuten var det en som kommenterte dette i svaret før mitt , men det overså du glatt , årsaken vet alle som har fulgt litt med på forumet.

At ikke jeg vil diskutere med deg vet du utmerket godt hvorfor, det er bare å se i tidligere tråder der du kun er ute etter bråk .

Dette var et siste svar til deg fra min side, uansett hva du måtte komme med .

Lenke til kommentar
Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

Det er det vel ikke... Gainward har jo CoolFX på enkelte av sine skjermkort. Det koster riktignok en del ekstra, men jeg tror ikke de ville ha utstyrt sine egne produkter med vannkjøling dersom det var en konstant overhengende fare for at det skulle bli en lekkasje. Uhell kan skje med vifteløsninger også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

Det er det vel ikke... Gainward har jo CoolFX på enkelte av sine skjermkort. Det koster riktignok en del ekstra, men jeg tror ikke de ville ha utstyrt sine egne produkter med vannkjøling dersom det var en konstant overhengende fare for at det skulle bli en lekkasje. Uhell kan skje med vifteløsninger også.

der quotet du ikke akkurat meg da :)

jeg snakker om vannkjølingsbyggesett som man selv har montert, og da er det større sjans for at noe skal gå galt (alt etter erfaring selvsagt).

Lenke til kommentar
Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

Det er det vel ikke... Gainward har jo CoolFX på enkelte av sine skjermkort. Det koster riktignok en del ekstra, men jeg tror ikke de ville ha utstyrt sine egne produkter med vannkjøling dersom det var en konstant overhengende fare for at det skulle bli en lekkasje. Uhell kan skje med vifteløsninger også.

der quotet du ikke akkurat meg da :)

jeg snakker om vannkjølingsbyggesett som man selv har montert, og da er det større sjans for at noe skal gå galt (alt etter erfaring selvsagt).

Det er sant. Selv har jeg observert at vannkjøling og andre former for "ekstremkjøling" blir mer og mer vanlig. Da jeg begynte å virkelig interessere meg for data, var vannkjøling galskap i mine øyne. (Dette var for rett over 3 år siden). Nå har jeg hatt vannkjøling i snart ett år, og har bare positive erfaringer. Jeg er jo klar over at det er en viss overhengende fare, men det er ikke noe jeg tenker på når jeg lar maskina stå på over natta/når jeg drar ut. Skal ikke se bort ifra at enkelte produsenter vil anbefale væskekjøling om noen år, sett at utviklingen fortsetter denne veien. Tar man visse forhåndsregler før man setter i gang, skal det vel ikke være noe i veien for at vannkjølinga kan holde lenge. Det er viktig å se etter algevekst i slangene, samt å etterfylle vann en gang i ny og ne, på samme måte som man må sjekke støv i viftene i en liftkjølt maskin. Tar du en titt på zerofanzone kan du jo se mulighetene. Kisen har ingen vifter i maskina si, og han har laget absolutt alt selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er sant. Selv har jeg observert at vannkjøling og andre former for "ekstremkjøling" blir mer og mer vanlig. Da jeg begynte å virkelig interessere meg for data, var vannkjøling galskap i mine øyne. (Dette var for rett over 3 år siden). Nå har jeg hatt vannkjøling i snart ett år, og har bare positive erfaringer. Jeg er jo klar over at det er en viss overhengende fare, men det er ikke noe jeg tenker på når jeg lar maskina stå på over natta/når jeg drar ut. Skal ikke se bort ifra at enkelte produsenter vil anbefale væskekjøling om noen år, sett at utviklingen fortsetter denne veien. Tar man visse forhåndsregler før man setter i gang, skal det vel ikke være noe i veien for at vannkjølinga kan holde lenge. Det er viktig å se etter algevekst i slangene, samt å etterfylle vann en gang i ny og ne, på samme måte som man må sjekke støv i viftene i en liftkjølt maskin. Tar du en titt på zerofanzone kan du jo se mulighetene. Kisen har ingen vifter i maskina si, og han har laget absolutt alt selv.

selvsagt, tar man alt av forhåndsregler så skal man være temmelig uheldig for at noe skal gå galt. men til gjengjeld så er det vanskelig å si om flertallet er så utrolig påpassende rundt det med skikkelige forhåndsregler, så egentlig synes jeg uttalelsen min passer ganske godt, hvis man har et stramt budsjett, så vil jeg ikke anbefale vannkjøling.

 

##Fjerne litt quote##

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Nå vil jeg unngå at denne tråden også ble ødelagt av krangel, det jeg skrev var et "humoristisk" hint , dessuten var det en som kommenterte dette i svaret før mitt , men det overså du glatt , årsaken vet alle som har fulgt litt med på forumet.

At ikke jeg vil diskutere med deg vet du utmerket godt hvorfor, det er bare å se i tidligere tråder der du kun er ute etter bråk .

Dette var  et siste svar til deg fra min side, uansett hva du måtte komme med .

Du så virkelig ikke forskjellen mellom de innleggene? Du går langt lengre i dine antydninger, du konkluderer. Andre enn jeg som ikke så "humoren" i akkurat det der? Du må visst begynne å understreke humoren din litt tydeligere. Du kan ikke kommentere utsagn alle skjønner at du legger mening i (du har vært "morsom" ganske mange ganger før med intel og amd, helt tilfeldig?), kamfulere de som humoristisk ment bare for å kunne påkalle deg uangripelighet i ettertid (uten at man bråker, personhetser og kverulerer da seff). Forøvrig bør du sette inn etpar ord i signaturen din om at man ikke må svare hvis man er FOR uenig i det du sier, da er man nemlig kun ute etter bråk, og personhetser. Snekker'n vet alt, hvis du "bråker" så blir det faktisk bråk (men da bør du stoppe, der er nemlig bare du som får warn, ikke snekker'n, han er på godfot med ok.no gjengen). Bråker du mye, så blir det virkelig bråk, for da personhetser du. Tror virkelig du kunne trengt en innføring i ordets betydning. Så lenge jeg argumenterer mot dine meninger, er det helt realt. Kalles personer som angriper Carl I. Hagen's MENINGER (eller ta en annen politiker, formannen i favorittpartiet ditt og sett inn her) gjentatte ganger for personhetser så lenge det er saklig argumentasjon mot sakene han legger fram? NEI. Er det personhets hver gang noen kaller Hagen en rasist når han sier at muslimer bør kunne norsk når de flytter til Norge? JA, DA er det sannsynligvis personhets. Det er USAKLIG og går direkte på personen, ikke meningen han ytrer.

 

##Fjernet litt av den oversize quoten##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
*masse rart*

Naturligvis er jo vannkjøling vesentlig dyrere enn en vifteløsning, det sier seg mer eller mindre selv. Det er jo flere komponeter i et vannkjølingssystem. Jeg mener de ekstra kronene kan være verdt det, men det er min mening. Du er av en annen oppfatning, det respekterer jeg helt og holdent, dog jeg står også fast på min mening om at vannkjøling blir mer og mer utbredt, det er ikke lenger bare for entusiaster, målgruppen har blitt bredere.

Lenke til kommentar

Herregud, nå gir jeg Insomniac og Snekkern en advarsel for dette pisset her. take it elsewhere. Jeg, og resten av forumet, er møkk lei disse utsagnenene og kranglene dere mellom som bare på liv og død SKAL ødelegge tråder. Den ene kommer med et utsagn han VET at det vil bli krangel av og den andre tar det selfølgelig opp og blåser det opp til det flyr langt over hodene dems. Holder dere ikke opp nå snart blir det utestengelse. Dette her kan dere ta i PMs eller sende saken inn for forumstyret med fulle argumenter og be dem avgjøre tvisten for dere, hva enn den handler om.

Lenke til kommentar
Hehe, nå må dere tenke litt og da,(dere som sier 3 minneslotter på i845 og i848)

Støtter disse prescott sa dere?

Ja.

 

- Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.6GHz+

- Intel Hyper-Threading Technology ready

- New power design supports Intel next generation Prescott CPU!

 

Ikke bare tre men også to

p4p800s-se_l.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...