Gå til innhold

En turbinkjøler til Prescott


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
HE HE, dette var morro, her driter flere på Intel og så var den til amd :lol::lol::lol:

akkurat hva jeg har nevnt tidligere, alt er så gale bare Intel blir nevnt, men det blir stille når det gjelder amd.

Dette må vel vere et klassisk eksempel på det. :p

Dette er ikke en kritikk av amd, men heller et hint til de mest hårdnakede fansene .

Selv har jeg faktisk bare amd maskiner nå for tiden .

cut the crap..

ingen har vel foreløpig brukt spes mange ord om prescott i denne tråden, diskusjonen har vel stort sett handlet om størrelsen på kjøleren osv.

ingen har slakta intel i denne tråden, det har ikke engang vært noen labre forsøk på det.

Lenke til kommentar

Dette er altså så typisk INQ som det kan bli. Ikke det at de ikke har teften, men halvparten av opplysningene de presanterer er som oftest delvis feil eller svært unøyaktige. Som om ikke det var nok så bruker de typisk det elendige faktagrunlaget til å slenge dritt i tide og utide. Kan jo være festlig, men jeg har bare ett ord:

 

salt salt salt, helseskadelige mengder salt!

Lenke til kommentar

Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Lenke til kommentar
Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Tenker du på den til 3M (som de brukte til å puste i på "The Abyss")?

Lenke til kommentar
*knick knack kommer til å leve mye lengre pga denne saken* :laugh:

 

Er det der boxed kjøleren til 90nm A64? Håper ikke det. Ser ut som en i overkant kreativ designer har tatt av fullstendig. (bokstavelig talt) Men prinsippet er jo ikke veldig ulikt Mist Frostbite kjølerne. Bare annen type heatpipe og masse plastskrot rundt om kring. Klart om en fyrer opp den vifta til 5k rpm så må du løpe fort for henge med i frag festen. Ny type action quake? :wee:

Den vifta passer jo bra sammen med WinXP-slagordet; "Where do you want to go today...."

 

... Bare å fyre opp maskina og hoppe på (helst før Post-screen, ellers er hovedkortet et par kvartaler lengere nede) :D

Lenke til kommentar
Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Har ikke noen lagd et prosjekt med akkurat det på overklokking.no?

 

 

EDIT: WEEEEEEEEE! Innlegg #100!!!

 

EDIT #2: Så hadde de lagd et sånt prosjekt da: http://www.overklokking.no/prosjekter/3m_u...ling/index.html

Endret av l_samu
Lenke til kommentar
HE HE, dette var morro, her driter flere på Intel og så var den til amd  :lol:  :lol:  :lol:

akkurat hva jeg har nevnt tidligere, alt er så gale bare Intel blir nevnt, men det blir stille  når det gjelder amd.

Dette må vel vere et klassisk eksempel på det. :p

Hva skulle det bety? Grunne til at flere fnyste var jo at prescott virkelig hadde trengt en slik, og det dermed er nærliggende å tro at produsenter sender ut slike produkter til mainstream markedet. Og da hadde det virkelig vært gale. Nå som vi har funnet ut at det er en amd kjøler til EKSTREM OVERKLOKKING, blir jo saken en helt annen, og dermed stille... Alle vet jo at A64 produserer langt mindre varme. Blir akkurat som om alle skulle tatt kritikk dersom det tilsynelatende hadde blitt levert vannkjøling med intel prosessorer, og når vi fant ut at det var et helt ordinært entusiast sett til a64, skulle man sagt "typisk" bare fordi man ikke klager på amd, selv om det ikke er grunn til det fordi det viste seg at kjøleren var beregnet på et helt annet marked, entusiastmarkedet...

Satt og venta på deg ja :D:D

Ytterlig kommentar overflødig . :roll:

og hva skal det hovne pisspreiket der bety da? typisk DEG, og JEG hadde egentlig ikke trengt å kommentere, sier nå heller jeg. hvis du ikke har noe fornuftig motargument kan du holde deg for god til å håne slik som det der :thumbdown: . men neida. igjen har den store superfornuftige snekker'n rett og alle må være enig, eller hva? :roll:

 

edit: les forøvrig det ThomasM sier...

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Tenker du på den til 3M (som de brukte til å puste i på "The Abyss")?

Hmm, vet ikke om det kan brukes til å puste i, men ja tror vi tenker på samme produktet. ok.no hadde en sak om det.

 

Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Tenker du på den til 3M (som de brukte til å puste i på "The Abyss")?

Hmm, vet ikke om det kan brukes til å puste i, men ja tror vi tenker på samme produktet. ok.no hadde en sak om det.

 

Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

Off Topic: Jo det er den man kan puste i... Den blir så mettet med oksygen at dette ikke er noe problem. Særlig behagelig kan det jo ikke være da... hehe

men det går an.

Den koster forresten ca 180 euro pr kilo...

Endret av l_samu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Litt av en vifte det der ja, blir morsomt å se amdfolk kommer med bemerkninger til intelfolk anngående behov for vifte, akkurat som intelfolket gjorde for et par år siden med amdfolket.

 

Skulle heller hatt sånn væske som man dyppet hele maskinen ned i, problemet er vel at det er så jævlig dyrt.

Tenker du på den til 3M (som de brukte til å puste i på "The Abyss")?

Hmm, vet ikke om det kan brukes til å puste i, men ja tror vi tenker på samme produktet. ok.no hadde en sak om det.

 

Problemet som jeg ser det, er at vannkjøling ikke er sikkert nok. Folk kan si at de aldri har hatt problemer, men alle kan være uheldige og så skjer det noe. Inntil det skjer, så vil ikke vannkjøling være annet enn for de spesielt interesserte.

for å si det på den måten, vannkjøling er ikke for de med stramt budsjett, for en del så hadde det nok blitt billigere å punge ut 6000 for prometeia istedenfor å investere i vannkjøling for så å måtte investere i nytt hw pga lekkasje.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor enkelte alltid tror stort er ensbetydende med bråkete. For meg er det ihvertfall noe annerledes. Ser jeg en stor kjøleribbe, tenker jeg meg straks to muligheter. Ett alternativ med stille vifte, og en med bråkete. Sjelden jeg har sett en stor kjøleribbe levert KUN med støyende vifte ihvertfall. Små ribber ala coolermaster standardvifter leveres alltid med støyende vifte for å kompensere for den små overflaten. Store ribber kan levres med stille vifter og prestere like bra eller ofte bedre enn slike pga større overflate.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Den kjølern har sikkert et lydnivå på 100 db+  :thumbdown:

 

hvorfor skulle den ha det?

Stort er ikke ensbetydende med bråk.

 

Tar du en 120 mm vifte og sammenligner med en 80 mm vifte, og skrur begge på fullt, flytter 120 mm viften mest, setter du begge på min. så flytter ennå 120 mm vifta mest luft.. og 120 mm viften bråker minst i begge tilfellene

Setter du 80 mm på fullt å 120 mm vifta på 50 % flytter de omenrent like mye luft..

 

Så jeg vill tro at den kjøleren der er stille, bare du ikke kjører den på fullt

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...