Gå til innhold

Tøft eller teit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja en vidreføring fra gamle dager da de tok skalper som trofe  :roll:

jepp det var faktisk den hvite mann som begynte med det.

Faktisk meksikanerene som begynte med det. Ble videreført av de hvite å indianerene. Helt tragisk, men ser ikke noe galt i at han har beholdt Saddams pistol...

 

 

 

Edit.

 

Tok hvis feil. Indianerene skalperte lenge før det kom hvite til USA

 

http://college.hmco.com/history/readerscom...calpsandsca.htm

 

Ett lite uttak

 

"Two kinds of skulls from precontact sites east and west of the Mississippi, from as early as 2500 to 500 b.c. right up to contact, provide evidence of scalping"

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Skal ikke krangle på det,men om det ikke var den hvite mann som startet med dette så er div hisoriebøker feil.

Men uansett er det teit at usa`s president begynner å samle trofeer, blir like dumt som da jeg så Saddam med gever på balkongen , der han stod og skjøt i luften og lo .

Lenke til kommentar
Skal ikke krangle på det,men om det ikke var den hvite mann som startet med dette så er div hisoriebøker feil.

Men uansett er det teit at usa`s president begynner å samle trofeer, blir like dumt som da jeg så Saddam med gever på balkongen , der han stod og skjøt i luften og lo .

Problemet er at historiebøkene som blir brukt på skolene er alt for gamle. blir ikke akkurat ofte oppdatert. Men ja, de hvite tok også skalper. Når det kommer til at Bush har Saddam sin pistol som trofe, så ser jeg faktisk ikke problemet i det. Det som er problemet, er at uansett hva den mannen gjør, har gjort eller kommer til å gjøre så kommer dere til å være negativ til det. Men men, da har vi ihvertfall noe å diskutere :) Vil bare si en ting. Er Kjell Magne noe bedre???

Lenke til kommentar

Kjell Magne har ihvertfall ikke en skåre med høyrefascister i ryggen....eller...ikke så krigshissige høyrefascister ihvertfall :p

Kjell Magne-bamsen går ihvertfall ikke til krig annenhver måned, og kjører ikke Norge HELT i grøfta. Selv om vi er godt på vei.

Kjell Magne kan vi også bytte ut, med en/ei som ikke er HELT lik (se: USA's valg).

Lenke til kommentar
Kjell Magne har ihvertfall ikke en skåre med høyrefascister i ryggen....eller...ikke så krigshissige høyrefascister ihvertfall :p

Kjell Magne-bamsen går ihvertfall ikke til krig annenhver måned, og kjører ikke Norge HELT i grøfta. Selv om vi er godt på vei.

Kjell Magne kan vi også bytte ut, med en/ei som ikke er HELT lik (se: USA's valg).

Kjell Magne er verdens mest PR kåte mann. Hvis han hadde kommet i avisa for å suge kuken til Bush hadde han gjort det. Å nei, han er ikke bedre. Han er det stikk motsatte, å det er ikke noe bra ting. Mannen eier faen ikke ryggrad. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt for å få han vekk ved neste valg.....

 

Må da kunne finnes en mellomting. En med ryggrad, men som ikke vil krige med alle ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Det som er problemet, er at uansett hva den mannen gjør, har gjort eller kommer til å gjøre så kommer dere til å være negativ til det. Men men, da har vi ihvertfall noe å diskutere :)

Personlig kan jeg hvertfall komme på én bra ting mannen har gjort :) Han lovet instant skattelette før valget og det var noe han faktisk også holdt. Etter valget fikk folk tilsendt sjekker i posten med tilbakebetaling av det lovte beløp. Helt supert. Ikke som det råtne valgflesket her til lands hvor de lover skattelette, men som etter valget blir til "muligens neste år" og så faller helt bort.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Skal ikke krangle på det,men om det ikke var den hvite mann som startet med dette så er div hisoriebøker feil.

Men uansett er det teit at usa`s president begynner å samle trofeer, blir like dumt som da jeg så Saddam med gever på balkongen , der han stod og skjøt i luften og lo .

Problemet er at historiebøkene som blir brukt på skolene er alt for gamle. blir ikke akkurat ofte oppdatert. Men ja, de hvite tok også skalper. Når det kommer til at Bush har Saddam sin pistol som trofe, så ser jeg faktisk ikke problemet i det. Det som er problemet, er at uansett hva den mannen gjør, har gjort eller kommer til å gjøre så kommer dere til å være negativ til det. Men men, da har vi ihvertfall noe å diskutere :) Vil bare si en ting. Er Kjell Magne noe bedre???

Nei, jeg hadde ikke noe spes mot Bush,før innvasjonen i Irak, der mener jeg han handlet ulovlig og trosset verdenssamfunnet, noe som er skremmende og viser at har en nasjon makt/våpen nok gjør de akkurat det som passer dem, bare sjefen er gal nok .

"Bondevik " hvem er det :) Er det han som springer rundt på stortinget og roper heia Molde :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...