Gå til innhold

Samling av Vannblokk-design (update 28mai)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
legger ut .skp fila her (sletter den innen kort tid pga plassen)

 

 

bare sånn at det er sagt, jeg lagde den med hensyn til designet, ikke at målene på den er riktige. så det kan være at den er litt liten :) men det ser du selv.

Diablito2k: Jeg får ikke åpnet fila i SmartSketh. Må åpne den der for og få den over i CNC-maskina.

 

Kan du save den som en av disse fil typene:

.igr .dxf .dwg .pid .spe .dgn .cel

 

Vet ikke hva de alle er, men det er de typene som SmartSketh åpner.

 

Hadde vært knall og fått laget en prøve i CNC-Maskina.

Lenke til kommentar
.dwg utgaven

 

satan å heldig du er med å ha tilgang til en cnc maskin... *misunnelig*

Takk for .dwg fila, men når jeg åpner den i SmartSketch er det bare et tomt ark??

Ingen ting er på arket??

 

Kanskje du har mulighet for og sjekke savinga eller save den i en ennen fil type??

 

Nå har jeg ikke direkte tilgang til en CNC maskin, men jobber der de har en og kjenner han som kjører CNC maskina. Så hender det at vi er der på kvelden og lager noen private ting..

 

 

mistabeen: jeg bor dessverre ikke i Oslo

Endret av bluesman
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Får legge inn noen av mine noobie blokker  :blush:

Er hverken flink i vannkjøling eller sketchup, men jeg har det gøy og det er vel like greit  :whistle:

Tull, det einaste som er noob med disse blokkene er at du har lagra bildene i JPEG- formatet istadenfor PNG eller GIF. :)

 

Den siste var jo ein god ide. Er planen at innløpene er dei to hola som står på skrått og utløpa på sidene? I så fall vil dei to innløpa jobbe mot kvarandre. Eg har eit forslag:

  • Kutt ut dei to (retur)nipplane på sidene
  • Lag ei innsnevring i plexilokket over ribbene
  • Bruke dei to igjenverande nipplane som inn og ut

Fordelen med dette er at då vil vannet bevege seg fortare. Årsaken til det er at tverrsnittsarealet blir mindre, v1 * A1 = v2 * A2. I tillegg går vatnet i ein sving då må vatnet i yttersvingen bevega seg raskare enn ellers.

 

Då unngår du det som kanskje kan vere problemet med WW, RBX, TDX osv. Eg har ein hypotese som seier at vatnet står rimelig stille i midten, rett under innløpet. Det er muligens ikkje eit stort problem om ein brukar ei smal dyse slik som dette.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

hvor stor forskjell er det på jpeg og png/gif ?

kan ta å fikse tipsene dine, så kan vi se hvordan det blir :)

 

eneste jeg ikke skjønte var:

 

Lag ei innsnevring i plexilokket over ribbene

 

sånn at vannkammeret blir mindre ? sånn at vannet går rett ut igjen og ikke inn rundt ribben ?

Endret av kverna
Lenke til kommentar

JPG er best til bilder tatt med fotokamera

 

PNG/GIF egner seg til få farger innanfor eit område, screenshots osv. Det blir ikkje "kornete", eg rekne med at JPG bruker ein slags "gjennomsnittsverdi" for eit område, i motsetning til PNG/GIF.

 

sånn at vannkammeret blir mindre ? sånn at vannet går rett ut igjen og ikke inn rundt ribben ?

 

Nææj, slik at plexienlokket går (nesten) heilt ned til ribbene, då vil alt vatnet vere i kontakt med ribbene. Om det er for stor avstand mellom ribbene og lokket vil mesteparten av vatnet gå over ribbene. I bunnen er motstanden størst og der vil det vere minst utskifting av vann. Derfor er det best å tvinge vatnet til å gå nede i ribbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...