Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Tviler på at han første i det hele tatt er Ferry. Han kan da bedre enn det!

Ikke diss den da, jeg digger den. Nydelig melodi.

 

De tre siste har ikke noe med sjangeren å gjøre...

 

 

Eh.. Selvfølgelig har det noe med sjangeren å gjøre. Hva ellers vil du kalle dette? Dødsmetall? Låtene promoteres som trance og det holder for meg.

Har tråden blitt kuppet av bedrevitere? Er vel helst litt mer enn din private, smale definisjon som omfatter sjangeren.

Problemet er vel at enkelte av de låtene du hadde listet opp passer bedre under dancetråden og ikke trancetråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musikken er kategorisert som trance på myspace etc. Instrumentbruken er vel typisk trance (monoton rytme, synthbruken etc.). Dance har vel dessuten mer vokal og låter generelt mer kommersielt.

 

Rock og metal er ikke det samme, selv om instrumentbruken og basis-formelen er lik?

 

Men dere mener vel at den "ekte" trancen er skikkelig sære greier som ingen andre enn de tøffeste i undergrunnen liker?

:new_woot:

Lenke til kommentar
Du kan da ikke i fullt alvor mene at Dj Yim er i samme sjanger som Vengaboys og Dj Bobo (dance)? Jeg nekter å være med på den.

Mixene hans kalles "evolution of hardTRANCE". Dette blir for dumt, mann.

 

Du kan kalle bæsj hva du vil, det er fortsatt bæsj...

 

 

 

Over til noe annet:

Fantastisk festlig på fredag! Musikken var bra, og stemninga knall! Må le litt når jeg tenker på han store som ga alle en klem på slutten!

Lenke til kommentar
Du kan da ikke i fullt alvor mene at Dj Yim er i samme sjanger som Vengaboys og Dj Bobo (dance)? Jeg nekter å være med på den.

Mixene hans kalles "evolution of hardTRANCE". Dette blir for dumt, mann.

Er do domm eller?

Det er helt klart techno sammen med Cascada og DJ Sammy!

 

Du kan være glad for at du traff korrekt på EDM :thumbsup: !

Lenke til kommentar
Du kan da ikke i fullt alvor mene at Dj Yim er i samme sjanger som Vengaboys og Dj Bobo (dance)? Jeg nekter å være med på den.

Mixene hans kalles "evolution of hardTRANCE". Dette blir for dumt, mann.

Er do domm eller?

Det er helt klart techno sammen med Cascada og DJ Sammy!

 

Du kan være glad for at du traff korrekt på EDM :thumbsup: !

 

Det er ikke techno heller :thumbdown: Vær så snill og lær dere litt sjangre før dere påstår ting. Wikipedia is your friend! Cascada og DJ Sammy er euro dance.

 

Hørte litt på han dj yim duden. Låtene han spiller vil jeg lett klassifisere som hard trance (selv om han har overpitcha det noe sykt).

 

Uansett hører ingen av delen hjemme i denne tråden.

 

Må si jeg er rimelig dritt lei folk som kommer inn og sier dj samme yammy og cammyframmytammy er trance, DET ER IKKE TRANCE!

 

Hvis dere skal diskutere trance, så vil jeg i det aller minste høre navn som (tar det helt overfladisk nå): Tiesto, Ferry, Above & Beyond, Armin Van Buuren og artister som lager lignende musikk. Cascada, DJ Yim og alle de andre greiene hører ikke hjemme her!

Lenke til kommentar
ThomasR det :) Morsom fyr :D Jævli morsomt da han løfta meg med den ene armen og dama med den andre armen haha :p

Thomas er en genial mann! :)

 

Du kan da ikke i fullt alvor mene at Dj Yim er i samme sjanger som Vengaboys og Dj Bobo (dance)? Jeg nekter å være med på den.

Mixene hans kalles "evolution of hardTRANCE". Dette blir for dumt, mann.

Er do domm eller?

Det er helt klart techno sammen med Cascada og DJ Sammy!

 

Du kan være glad for at du traff korrekt på EDM :thumbsup: !

 

Det er ikke techno heller :thumbdown: Vær så snill og lær dere litt sjangre før dere påstår ting. Wikipedia is your friend! Cascada og DJ Sammy er euro dance.

 

Det ligger nok en meget stor mengde ironi over innlegget til Chokke, men ironi er en kunst å få til over nett.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Det ligger nok en meget stor mengde ironi over innlegget til Chokke, men ironi er en kunst å få til over nett.

Jeg syntes det var vellykket :( . Jeg forsto i det minste ironien.

 

Skal dog ikke skryte på meg noen sensasjonelle sjangerplasseringsferdigheter, men har en nogen lunde feeling på plassering av ihvertfall trance, house og "resten" :wee: .

 

Kan anbefale Havana sin remix av Vincent de Moor - Fly Away (igjen) :yes: .

 

Og Dark ville vise meg meldinger på fredag, ikke at jeg skjønte så mye av det :roll: ..

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Du kan da ikke i fullt alvor mene at Dj Yim er i samme sjanger som Vengaboys og Dj Bobo (dance)? Jeg nekter å være med på den.

Mixene hans kalles "evolution of hardTRANCE". Dette blir for dumt, mann.

Du kan da ikke for alvor mene at Dj Yim og DJ Mangoo hører hjemme blandt karer som Armin og Above & Beyond? I så fall er du ganske dust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...