Gå til innhold

noen som har akvarie ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joa, akvarie er en fin og avslappende hobby det. Familien har hatt akvarie så lenge jeg kan huske. Det største var på 1000L! Det gikk lekk en natt og da var det ikke mye kult å komme inn i stua dagen etter.

 

Selv har jeg holdt på siden jeg kjøpte mitt første akvarie for godt og vel 14 år siden. Har fremdeles det samme akvariet, et Aquastabil på 160L. For tiden er det bebodd med 4 sommerfugl cichlider, guppyer, et par apistogramma dukucacis (eller hva pokker de het - en kakadue cichlide), neontetra, 3 sølvhaier og 3 algespisere hvorav den ene er som et stort stealthfly ala F117 typen.

 

Har utvendig pumpe og i bakkant av akvariet har jeg en 90cm lang slange som lager et teppe av luftbobler, store og små. Dritpent.

 

Ellers så er det fylt med diverse mangroverøtter og en annen type røtter som jeg ikke husker navnet på (men de er tofargede).

 

Vanntemp ligger på 27c og Ph rundt 7.

 

Akvariet er nydelig ja...

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar

joda, har akvarie, ett på 350l, med eheim pumpe som tar 1000l i timen :devil:

har guppy, diverse tetra-fisker, 2 store sølvhaier, noen sommerfuglfisker, 5 åler, 3 små og 2 store, det er 2 forskjellige typer, og masse mer jeg ikke kan/husker...

har også en del planter og 3 røtter, plantene vokser som ugress

 

var en stund vi hadde 5 akvarier hjemme, hadde også ett akvarie med en hummer en stund...

 

har 2 små lage-etere, hadde 3 digre før, de var vel ca 15cm hver..

hadde også en ca 40cm lang hai-malle, og 2 hai-maller på ca 25cm

har masse små fisk nå, ingen store...

Lenke til kommentar
Jeg har og akvarie. Mitt er 70 liter, og jeg har 9 fisker i det. (hadde 16 for et år siden) Litt synd at de dør som fluer...  :roll:

Det kan være mange grunner til det, for å nevne noen:

dårlig vannkvalitet

for mye mat

fisker som ikke passer i sammen

 

Jeg hadde et akvarium for et par år siden. Veldig morsom hobby, men det koster en del ;)

Men det veldig gøy og ha en fet lommebok å "shoppe" masse fisk :thumbup:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar

I min forrige leilighet hadde jeg 4akvarier..

 

400liter med vija melanurus og en stor pleco

260liter malawiakvarie

og 2 små 70litere som yngleakvarier til de 2 andre..

 

Morsom hobby, men har måtte legge den litt på hylla nå da jeg bor på en liten hybel for tiden...

Lenke til kommentar

har selv et 260 l aquastabil med panser maller og Mystus leucophasis (up side down catfish) og en liposaurcus sp. har dessuten en god del neon,kardinal og sørge tetraer en stor teleskop slørhale. ja har dessuten 2 kardinal reker som går å trakker.

 

må gleder meg litt til eg skal flytte inn i den nye leiligheten min så eg kan få akvariet inn i stua og ut av soverommet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...