Gå til innhold

Metal Gear Solid


Anbefalte innlegg

MGS har jeg hørt er veldig bra, siden jeg prøvde demo i 1999, til i dag 2004.

Jeg har GC og PS2. Må bare si at søstra mi digger MGS,pågrunn av musikken

Jeg har bare prøvd demo i 1999, hvordan er de nye spilla da mener jeg

 

Metal Gear Solid Twin Snakes(GC)

Metal Gear Solid 2 Sons of Libery(PS2)

Metal Gear Solid Substance(PS2)

Metal Gear Solid 3 Snake Eater(PS2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er bra. MGS:TTS er en remake av nummer 1, med alle de nye gameplay tingene fra nummer 2, og helt nye og kongekule cut-scenes. Det er den beste måten å bli kjent med spillserien på.

MGS2:Substance er en utvidet versjon av MGS2 med skating og VR missions. Mange synes at historien i MGS2 ikke er like bra som 1'eren, men det er superbra alikevel.

MGS3 har ikke kommet ennå.

Lenke til kommentar

Det er vel ganske klart at MGS2 har bedre grafikk enn MGS1.

Nå har ikke jeg prøvd GC-versjonen av 1'ern, men den kom senere enn MGS2, så jeg vil tippe den har best grafikk.

Selvsagt vil MGS3 overgå de tre andre spillene når det kommer.

Når det gjelder det andre du spør etter så kan ikke jeg uttale meg noe om Twin Snakes, men jeg kan si om de to andre MGS-spillene.

Lettest....vel ingen av dem er lette, men jeg synes likevel at Sons of Liberty er litt lettere enn MGS1. Mulig det er fordi jeg var mye yngre når jeg spilte 1'ern. Vet ikke...

På gameplay er Metal Gear Solid 1 og 2 rimelig like. Så der får du nok bedømme selv.

Historiemessig så er MGS1 best. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar
Hvilket spill er:

Lettest

Best Grafikk

Best Gameplay

BEST HISTORIE.

MGS:TTS er lettest, har best historie, er til tider penest(Men et par steder sprekker grafikken). Gameplayet er omtrent det samme som MGS2, utenom at MGS 2 har det tilpasset bedre. MGS:TTS er den beste måten å begynne på serien.

Lenke til kommentar
Hvilket spill er:

Lettest

Best Grafikk

Best Gameplay

BEST HISTORIE.

Alle MGS spillene har en helt genial historie, hvist du ikke har spilt mere enn bare demoen anbefaler jeg deg og teste ut MGS: TTS på Gamecube først, deretter ta fatt på MGS2: SOL etterpå. Du vil da skjønne mere av historien, når du er ferdig med det kan du bare sette deg ned og vente på MGS3: SE

 

Jeg garanterer deg du ikke vil bli skuffa. :D

Lenke til kommentar

Har spilt MGS 1(orginalen til PSone) & 2,mens synes at historien er mye bedre på nr.1.Utrolig fengende historie,nr.2 har også fengende historie,men slutten er litt vanskelig å forstå.Dessuten så synes jeg at MGS2 er litt for kort.Så jeg håper at MGS3:Snake Eater kommer til å bli litt lengere enn de andre.Ellers så har jo begge er utrolig fengende gameplay :thumbup:

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
*Kremt Kremt*

Så dere mener at han ikke skal spille det originale MGS? Er ikke det samme å spille TTS vet dere.

Er det ett spill du skal spille, så er det nå det originale Metal Gear Solid 1.

Emmmh.... Hvorfor spille nummer 1 med primitivt gameplay, grafikk, og cut-scenes, når man kan spille det med super grafikk, glimrende gameplay, og noen av verdens beste cut-scenes. Hvem bryr seg om det er noen matrix-effekter i TTS, det er en diger forbedring av originalen uansett.

Lenke til kommentar

Fordi det har noe å gjøre med at originalen alltid er best.

Okey så er grafikken kraftig forbedret i TTS, men har dere sett så ren den er? Det ser ikke realistisk ut engang. I originalversjonen er grafikken mye mer skitten, og det virker mer ordentlig. I TTS er det nesten så du føler du risikerer å skli på et såpestykke. Rommene skinner jo.

Lenke til kommentar
Fordi det har noe å gjøre med at originalen alltid er best.

Okey så er grafikken kraftig forbedret i TTS, men har dere sett så ren den er? Det ser ikke realistisk ut engang. I originalversjonen er grafikken mye mer skitten, og det virker mer ordentlig. I TTS er det nesten så du føler du risikerer å skli på et såpestykke. Rommene skinner jo.

Ehhh... Har du spillt det??? For det virker VELDIG som om du aldri har rørt spillet.

 

Grafikken er fet, og sjelden for glatt. Som oftest er det blant de mest realistisk utseende konsoll spill, men noen ganger sprekker grafikken, og da er det ikke at den blir for glatt, men heller for grov. Og gameplayet......... det er bare så totalt mye bedre. Ærlig talt.

 

MGS:TTS er milevis over originalen, og bare ekstreme hardcore fans vil kunne nyte originalen etter å ha spillt det.

 

(ODIN) : Det er METAL GEAR, ikke Metal Gear SOLID.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Fordi det har noe å gjøre med at originalen alltid er best.

Okey så er grafikken kraftig forbedret i TTS, men har dere sett så ren den er? Det ser ikke realistisk ut engang. I originalversjonen er grafikken mye mer skitten, og det virker mer ordentlig. I TTS er det nesten så du føler du risikerer å skli på et såpestykke. Rommene skinner jo.

Nå overdriver du en god del. Joda den er ganske "ren" iforhold til orginalen. Men den ligger ikke så langt fra 2`ern.

 

TTS er mer fengende enn orginalen pga cut-scenene.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg at cut-scensene ikke passer inn.

De er alt for "overdrevene" og ødelegger en del av "underground-feelingen" til spillet. Minner litt for mye om en glad "Hong-Kong Action Movie".

Ellers syns jeg spillet er for rent av deg jeg har sett.

 

(Personlig har jeg ikke rørt spillet, men sett 27 min trailern, sett masse screens, lest en del reviews og hørt andres meninger. En dag skal jeg ta på spillet men det blir ikke nu.) :)

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

Synes det er fint at de som misliker TTS mest er de som ikke har spillt det. Rommene skinner ikke, det er ikke noe såpeglatt med spillet, og cut-scenene er plenty underground.

 

Problemene med spillet er hovedsaklig at man ikke får brukt triksene fra MGS2 på en dynamisk nok måte, og at FPS skytingen gjør noen av bossene litt for lette(Men mye gøyere, likevel). Resten av problemene nevnt her og andre steder er mer eller mindre bare tull og oppspinn.

 

 

Og ja, det fikk en del mindre positive reviews(8 av 10 er ikke bra for et MGS spill), men etter min mening så er det mye på grunn av at folks hukommelse har fått MGS 1 og 2 til å virke mye bedre enn de egentlig var. Jeg har til og med lest et par steder at grafikken i TTS var dårligere enn i SOL, og at karakterene brukte fler polygoner i SOL, og de som sier det må enten ikke ha spillt SOL på mange år, eller være blinde. TTS er betraktelig penere enn SOL(Selvom det fort kan se litt blekt ut om man ikke har kontrasten og fargebalansen korrekt på TV'en).

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å fatte meg i korthet: Jeg synes det blir litt banalt å skille historiene på MGS og SOL, de er jo vevd sammen. Men uansett.. Grafikken er nok best på TTS, men SOL henger ikke mye etter. TTS har nesten samme gameplay som SOL, men det fungerer ikke like bra, det er ikke integrert nok i spillets omgivelser. I SOL kan du gjøre de festlige triksene nesten overalt men ikke i TTS. Jeg er hardcorefan av metal gear serien, så jeg vil naturligvis anbefale MGS på det sterkeste, men du trenger ikke av den grunn investere i en playstation. TTS er et supert spill, og en bra "erstatning" for originalen. Cutscenene er mye fetere i TTS enn MGS, men to ting synes jeg var dårligere: musikken og voice-acting. I TTS blir jeg ikke alltid overbevist av stemmene til karakterene, selv om det bare er noen få av de originale stemmene som er byttet ut. Hovedgrunnen til at jeg trekker ned musikken er at theme'n i rommet til metal gear rex er mye fetere i originalen. Alt i alt synes jeg MGS, MGS2 SOL og MGS TTS er spill som alle hardcore gamere burde ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...