Gå til innhold

Bestille sprit fra tyske webshops


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er man "garantert" at man får det tollfritt? Si at jeg bestiller fem kartonger, kan det være at jeg da får mange hundre kroner i straffetoll eller noe slikt? Er det noen sjekk av alder?

jeg kan selfølgelig ikke garantere noe, sier kan at jag aldri har blitt stoppet selv

har gjort det ca 10-12 ganger nå, og har akkurat bestilt en ny forsending

 

der jeg handler må man betale med visa, så de skjekker vel alderen der vil jeg tro

 

mvh F.W :yes:

Lenke til kommentar

ODD: hva med å sensurere adressen og kun sende den på pm til de som vil ha den...er redd for at godsakene vil ta slutt hvis for mange får snusen i dette :cry:

 

Edit: en ting til:

 

Return Policy

We will refund the entire purchase price (100%) of your order if you are asked to pay any taxes as long as you follow the following rules: Unopened orders may be returned if denied upon delivery and are not signed for. Upon return the purchaser (you) is required to email us ([email protected]), and state the order number and reason for the return. In matters of cancellation, if an order has been shipped out there will be a shipping and handling charge of $4.00 per carton.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
Håper dere lykkes, men vær klar over at dette er MEGET ulovlig.

 

5 liter sprit er grensa for forenklet forelegg (bot og beslaglegging).

Over 5 liter så risikerer du betinget / ubetinget fengsel.

Ja, hvis man lar være å fortolle er det ulovlig, men det er ikke forbudt å bestille sprit fra utlandet. Loven brytes først når du ikke tar med varene til tollkontoret for fortolling etter å ha mottatt de. Posten pleier gjerne å være "hjelpsomme" med å skille ut hvilke varer som det skal betales ekstra avgifter for, men hvis du mottar varene uten at dette er blitt gjort, så er det i grunn ingen som kan finne ut av at du ikke fortoller...

Lenke til kommentar
ODD: hva med å sensurere adressen og kun sende den på pm til de som vil ha den...er redd for at godsakene vil ta slutt hvis for mange får snusen i dette :cry:

 

Edit: en ting til:

 

Return Policy

We will refund the entire purchase price (100%) of your order if you are asked to pay any taxes as long as you follow the following rules: Unopened orders may be returned if denied upon delivery and are not signed for. Upon return the purchaser (you) is required to email us ([email protected]), and state the order number and reason for the return. In matters of cancellation, if an order has been shipped out there will be a shipping and handling charge of $4.00 per carton.

joda kan være enig med deg i det den er herved sensuret :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vil du ikke få beskjed fra tollvesenet om at de har tatt hånd om den? hvis de stopper den må du vel i et "worst case scenario" kun betale toll på spriten?

Regner med at jeg får beskjed, men kan hende de sender ut beskjed bare en gang i måneden (?). Blir den stoppet så får den bare bli sendt tilbake, for regenr med at tollen overstiger prisen spriten ville ha kostet i Norge. Det skal jo ikke lønne seg å smugle. Sender en brev til webshoppen i Tyskland og spør hva som er rutinene hvis varer blir stoppet i tollen - om de refunderer mot at en betaler porto tilbake osv...

Lenke til kommentar
Hvor mye bestillte du? kanskje de ikke hadde nok :p

Totalt 4,7 liter. Fikk bekreftelse på at varene er sendt. Var god service, de var tomme for Kalinka og lurte på hva jeg ville bytte den flasken med. Valgte Absolut Vanilla, som faktisk kostet 2EUR mer, men det dekket butikken. Bra service, håper pakken kommer iløpet av morgendag, for da er det eksamensfest :thumbup:

Lenke til kommentar
Regner med at jeg får beskjed, men kan hende de sender ut beskjed bare en gang i måneden (?). Blir den stoppet så får den bare bli sendt tilbake, for regenr med at tollen overstiger prisen spriten ville ha kostet i Norge. Det skal jo ikke lønne seg å smugle. Sender en brev til webshoppen i Tyskland og spør hva som er rutinene hvis varer blir stoppet i tollen - om de refunderer mot at en betaler porto tilbake osv...

Tviler sterkt på at det berre er å sende pakken i retur visst tollerene får tak i den. Blir pakken stoppa ved grensa så må du nok betale toll, moms og straffegebyr på den uansett. Du bør også være litt forsiktig med kor mykje du bestiller i gongen, det skal nemmeleg ikkje så mange liter sprit over kvota som skal til før det kan bli aktuelt med bøter eller betinget fengesels straff. Men lykke til.

Lenke til kommentar

de gangene jeg har bestilt sigaretter på nettet har det tatt inntil 3 uker, har kun blitt stoppet en gang, da fikk jeg valget om å la posten fortolle det for deg, eller om man vil fortolle det selv, eller å sende det i retur uten å betale noe, jeg gjorde self det siste.,

 

var ikke snakk om noe straffetoll eller bøter i det hele tatt

 

;)

Lenke til kommentar

Blåfredag. Fikk brev fra Posten om "ankommet ufortollet sending". Fulgte med en papirmøl med søknad om import til Helse og Sos. departementet, papirer fra Tolldirektoratet osv. Eneste fornuftige alternativ er å sende tilbake pakken. Farvel tysk billig sprit :cry:

Blir forbannet over at Norge er det eneste landet i Europa hvor de skjekker alle pakker og legger sperrer på fri handel. Dette kunne ikke skjedd om Norge hadde vært med i EU. f*ck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...