Gå til innhold

Bestille sprit fra tyske webshops


Anbefalte innlegg

Haha, kjedelig..

 

Åssen finner dem ut at det er sprit i dem, det lurer jeg på.. :hmm:

Bestilte noe modchips en gang, og da fikk jeg brev fra posten hvor de ba om tillatelse til å åpne pakke (fra USA) for å gjennomsøke! Virker som de sjekker alt som kommer fra utlandet, helt sykt. Skulle tro det var Sovjet og ikke Norge anno 2004. Burde jo holde med en narkotikahund som lukter litt på pakkene, litt sykt at de åpner alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blåfredag. Fikk brev fra Posten om "ankommet ufortollet sending". Fulgte med en papirmøl med søknad om import til Helse og Sos. departementet, papirer fra Tolldirektoratet osv. Eneste fornuftige alternativ er å sende tilbake pakken. Farvel tysk billig sprit  :cry:

Blir forbannet over at Norge er det eneste landet i Europa hvor de skjekker alle pakker og legger sperrer på fri handel. Dette kunne ikke skjedd om Norge hadde vært med i EU. f*ck

uff kjedelig da, har opplevd det en gang selv, da jeg bestilte sigaretter på nettet, men vanligvis går det ok med det jeg bestiller, blitt stoppet 1 av 12 ganger, og venter i spenning på ny forsendelse nå :hmm:

Lenke til kommentar

Alså... for det første så er det langt ifra *alle* pakker som blir sjekka. Vil tippe 10/90 er nærmere sannheten. Det som derimot ER et stort problem, er at de blacklister avsendere som de vet har bra sjans for å inneholde fy-fy artikler. Har handla litt sigg over nett i en periode, fra et selskap som bevisst prøver å holde seg i grenseland av lovlig pakkemerking... De har riktignok tolldeklarasjon slik de skal, men på innhold står det PRINTA på med dårlig håndskrift (istedenfor arial 12 feks), "Two Shaltze Zigarettten" eller noe sånt ("To pakker sigg" vil jeg tippe)... Det er såpass utydelig at tollerene lot det skli ganske lenge før de endelig stoppa en pakke, men med det samme de merka det ble det potte tett, og jeg kunne ikke lenger bestille over nett uten å måtte enten fortolle, eller be de returnere til avsender... Litt kjipt. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...