Gå til innhold

Bestille sprit fra tyske webshops


Anbefalte innlegg

Heisann. Har tenkt å forsøke å bestille et større parti sprit fra en tysk webbutikk. Priseksempel, 1 liter Absolut 40% koster 16,95 Euro, ca 140 kr, noe som er 40% av prisen i Norge.

Fordi vi er så heldige å ikke bor i et EU-land så er det en sjanse for at varene blir stoppet i tollen og du får lagt på 400 kr literen og må hente godsakene i Drammen eller Oslo.

Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å bestile sprit/annen alkoholholdig drikke fra tyske webshops, og hvordan dette har gått mht avgifter, toll etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke da lettere å få noen du kjenner der til å sende spriten som en "gave". Eller ta en biltur ned, fylle bilen, og råkjøre på autobahn hjem igjen?

Kjenner ikke så mange i Tyskland ;) , og du skal handle ganske store kvanta for at det skal lønne seg mht til bensin og brukt tid :cool:

 

btw, fikk følgende svar på min mail til www.****.de

1) What are the shippingcosts to Norway, and witch alternative do I choose?

2) Do you know how much dutydeclarations and taxes i Norway costs?

3) For example, what will the final cost of a bottle spiritus (40%, 16,95 Euro) be?

Hello

1. 19.50 Euro for 1 until 19 bottles.  Use Sweden or Finnland option

2. Normal nothing because we send as private package. If you dont order more as 10 Liter you will dont have problems.

3. 16,95 plus 19,50 shipping. If you order 12 bottles you have 12 x 16,95 plus 1 x 19.50 Euro shipping.

Bye Karin

4 flasker er bestilt, kommer tilbake med erfaringer senere. :thumbup:
Lenke til kommentar
Fiskepinna: siden de sendte pakkene privat. Har du da forhåndsbetalt med visa elns? eller får du rekning inni pakken?

Betalingen er det eneste som er litt jobb. Må betale med nettbank, og siden det er til en utenlandsk bank er det SWIFTkoder og mye styr. Dessuten er ikke Skandiabanken en valutabank, og transaksjonen må gå via Gjensidige. Venter på bekreftelse på betalingen.

De godtar ikke oppkrav til utlandet, kun i Tyskland.

Lenke til kommentar
Heisann. Har tenkt å forsøke å bestille et større parti sprit fra en tysk webbutikk. Priseksempel, 1 liter Absolut 40% koster 16,95 Euro, ca 140 kr, noe som er 40% av prisen i Norge.

Fordi vi er så heldige å ikke bor i et EU-land så er det en sjanse for at varene blir stoppet i tollen og du får lagt på 400 kr literen og må hente godsakene i Drammen eller Oslo.

Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å bestile sprit/annen alkoholholdig drikke fra tyske webshops, og hvordan dette har gått mht avgifter, toll etc.

:p har aldri bestill vodka på nettet, men bestiller mye siggaretter fra nettet til kr 120 pr kartong, har aldri blitt stoppet og det kommer rett hjem i min egen postkasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...