Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Denne er laget helt i karbon:

 

:hmm:Dynamism

 

Acer Ferrari har vært laget i aluminiumsforsterket kabinett og det er bra også designmessig.  Men det er vanlig blandt produsentene idag, også de med masseproduserte maskiner fra Taiwan å beskytte skjermen ekstra.  Selv Elictegroup Green (www.multicom.no) gjør det på de senere modeller.  IBM bruker titanium.  Karbon er også særdeles godt egnet.  Det var på bakgrunn av dette at jeg tok opp dette i forbindelse med Acer Ferrari.  Når andre kan beskytte skjermen ved hjelp av metaller / karbon kan også Acer gjøre det!

Ja, men den du linket til er heller ingen normal bærbar men en såkalt ultratynn/portabel bærbar og du får ikke slike med så bra specs og pris som Acer Ferrari 3200 akkurat. Enig med deg i at det hadde vært kult med et kabinett i forsterket karbon eller titanium/magnesium, men jeg stoler samtidig på at skjermen er godt nok beskyttet på Ferrari 3200 med den løsningen Acer har valgt :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også høye forventninger til den nye Acer Ferrari, og er ikke enig med kindings at man må være Ferrari "tifosi" som kanskje betyr mer enn akkurat fan, for å handle den. Acer Ferrari står absolutt på egne ben, det er en av mange ofisielle produkter Ferrari sponser, og i dette tilfellet klart til fordel for mange som ønsker seg en topp bærbar pc. Fordi både Acer og AMD er offisielle samarbeidspartnere med Ferrari har en fått dette produktet, som i utgangspunktet er veldig interessant for de som ønsker en bærbar med topp ytelse.

 

Men til snorreh vil jeg si at man må få bestemme selv hva som er bra eller ikke , og da må en stille kritiske spørsmål, og ikke godta reklamen fra pc-fabrikken blindt. Derfor har jeg klippet en del uttalelser fra "Din Side's" test av forrige Acer Ferrari, som absolutt viser at alt langt fra var rosenrødt. Etter å ha funnet at Din Side er alt for positiv gjennomgående til mange bærbare sammenlignet med pc-blader, er det grunn til å tenke ekstra hardt og sjekke mange kilder. Her er en link til hele testen av forrige utgave:

Acer Ferrari 3000

 

quote

I spesifikasjonene fra Acer står det "aluminiumsforsterket kabinett", men lokket i vårt testeksemplar var i hvert fall i plast.

 

Skjermen har høy oppløsning, men vårt testeksemplar var stilt til 1280 x 1024 punkter da vi mottok den. Det gav litt grøtete tekst. Det viste seg at det ikke var mulig å endre til 1400 x 1050, som er den korrekte oppløsningen. Vi regner med at dette beror på en feil i oppsettet på vårt testeksemplar. For øvrig er skjermen middels lyssterk, og vi har sett skjermer med bedre kontrast - men alt i alt godkjent.

 

Grafikkytelsen viste seg å være svært god, men havner litt bak sammenlignbare maskiner vi har testet med Radeon 9000-brikken.

 

Acer lover batterilevetid på inntil 3 timer, i vår test gav batteriet opp ved omtrent halve tiden.

 

Vi hadde også foretrukket et lokk med aluminiumsbelegg - det hadde gjort PCen bedre rustet mot belastninger under transport. unquote.

 

snorreh, jeg er langt på vei enig med deg, og takk for veldig fin info og tråd.

Men please, ikke gjengi så blindt at det kan oppfattes som reklame, jeg tror at din måte å gjengi dette på faktisk er mer et synspunkt om AMD's nye bærbare Athlon64 low power prosessor og et syn at Acer generellt har et godt produkt, som jeg forøvrig deler. Forøvrig takk for en fin tråd. :)

Endret av brainware
Lenke til kommentar
Det koster altså ingenting å oppgradere til 64bits? Trodde det bare var beta versjonen som var ute.

full versjon er ute ja,men med "expires after 360 day trial". altså, du har ett år på deg :)

Du har sikkert en "fullversjon", men det er nok en beta versjon av WinXP 64 du har, er helt å tråd med 360dagers trial periode hvertfall. Betaversjoner er omtrent alltid fullstendig software, men kan enda inneholde en del feil(som om det var noe nytt i windows-sammenheng). Den endelige versjonen kommer iflge MS i August, kanskje.. MS skal visstnok begynne(mulig de har winXP allerede) med demo eller prøvdeversjoner av windows OSene sine, men tror ikke de funker stort mer enn en mnd eller noe sånt. Oppgradering til 64bits WinXP blir nok heller ikke gratis, med mindre det ligger noen spesialavtale til grunn som sikrer at man skal bli utstyrt med denne når den tid kommer.

Lenke til kommentar

her og her her jeg sett den.. Det siste stedet er jeg usikker på om man får kjøpt den, men de har den i hvert fall på netthandel siden deres..

sablabra: Ferrari 3000 kr koster 13.125,87 kr hos itbutikken. Det skal være med moms..

Fra siden deres: "Alle priser er inkl. moms." (Det står litt lengre neden på siden. Under Ønskeliste.)

Lenke til kommentar
Prisen på Ferrari 3200 kommer til å ligge på 17995,- tipper jeg, fordi det var rundt det Ferrari 3000 ble solgt for da den kom. Foreløbig er den prissatt hos MPX og XD bla. til ca 3000 kr mer enn Acer har sagt da. :(

kr 18 841,00 hos hovedkort.no.

Det begynner å nerme seg !

Lenke til kommentar

litt skuffet etter den testen :( Og at de satt inn en 4200 rpm hardisk :hrm:

Acer leverer den visstnok i flere konfigurasjoner, både med 5400RPM og 4200RPM harddisk så vi får håpe Acer Norge tar inn maskinen med 5400RPM harddisk. Det virker også som vedkommende som har foretatt denne testen har deaktivert strømsparing i Windows, for selv har jeg avspilt filmer på en Acer Ferrari 3000 (lånte en 1 uke) i ca. 3 timer (klarte akkurat 2 spillefilmer før den sa takk for seg) :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...