Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nå svar fra Acer Norge om tilgjengelighet av denne modellen i Norge, og etter planen skal den bli leveringsklar etter midten av juni (før ferien). Prisen vil ligge på omtrent samme pris som dagens Ferrari 3000-modell, og vil først bli levert med Windows XP Home og etterhvert med Windows XP Pro.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt spørsmål...regner med at den nye Mobile Athlon64 har noen muskler å vise.

Skulle likt å se noen tester av denne...sånn som strømforbruk, nysjerrig på om Hypertransport teknologien deres er rakere en busen til intel baserte kort.

 

Ok, vet jeg er litt pirkete nå men..what the hell...centrino er et navn intel kom opp med for hele pakken sin altså, prosessor pluss trådløs pluss..mens pentium-m er prosessoren man omtaler. Sorry, kunne ikke dy meg :ermm:

 

Lerun

Lenke til kommentar

Når det gjelder design er Acer Ferrari lik de fleste andre Acer modellene. Forskjellen er Ferrari rødfargen. Som enkelte synes er nydelig og andre ikke liker.

 

Men det forteller at Acer lager noen av de peneste og etter min mening beste bærbare PC-ene.

 

Blir i hverfall et glimrende komplement og "konkurrent" til Acer TM 8003LMi. Og Acer blir den eneste produsent av bærbare som har skikkelig maskiner med begge cpu-platformene. Noe for både AMD og Intel fantaster.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Det står at det er støtte for AGP 8x for ATi9700, lurer på om de har implementert det, ville vært kult å se om dette går noen hastighets fordeler ovenfor Intel baserte ATI9700 med 4xAGP... altså om det er noen flaskehals mellom GPU og prosessor når det gjelder transport av data mellom de to enhetene....jaja, må vel smøre meg med tålmodighet til det kommer en test..huff

 

Lerun

Lenke til kommentar

Test av en A64 notebook HER

 

.....konklusjon:

The system gets only so warm as some of the Intel based desktop replacements we have seen (Pentium-M, Pentium 4 533MHz/800MHz, etc...), and is surprisingly quiet compared to many desktop replacements (about the same as the Dell Inspiron 8600 when idle in this regard). At the moment, we have no qualms about recommending the Envy M:855 for gamers or enthusiasts, as it performs extremely close to a desktop AMD Athlon 64 3200+ system in some scenarios.

 

edit:

4xAGP og 8xAGP har en ytelsesforskjell på mellom 1 - 2 %, mao. minimalt.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Filla: Den testen er med en DTR (DeskTop Replacement)-versjon av Athlon 64, mens Acer Ferrari 3200 faktisk benytter en Low Power Mobile Athlon 64 prosessor som har et vesentlig lavere strømforbruk og varmetap enn DTR-versjonen. Maksimum effektforbruk er 35W på den sammenlignet med 81.5 watt for DTR-versjonen av Athlon 64, altså under halvparten og totalt sett (prosessor+brikkesett) ikke noe større strømforbruk og varmetap enn hva Intel Centrino har idag bare så det er helt klinkende klart :)

 

For flere detaljer se her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...5E11030,00.html

 

Og her:

http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...3~84932,00.html

 

The low-power mobile AMD Athlon 64 processor models 2800+ and 2700+ are ideal for thin and light mobile PC designs, due to their reduced thermal design power and smaller, lidless packaging. Notebooks powered by these processors will benefit from outstanding processing performance, 64-bit capability, HyperTransport™ technology for improved multi-tasking functionality, and an Enhanced Virus Protection feature that will be enabled by the upcoming Microsoft Windows XP Service Pack 2 in both 32-bit and 64-bit operating environments.

 

Jeg tror heller ikke det vil være så stor forskjell mellom AGP4X og AGP8X, men bitte litt blir det likevel og alt hjelper jo ;)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Chassiet er det kritiske punktet for meg, men ellers Ok spec's og sikkert bra for gamers. Det er forskjellige versjoner av specs på hjemmesidene til Acer, også noen som sier det

blir xp-m 2800+ som er iflg tidligere rykter og da er den ikke aktuell for meg pga

kort batterilevetid og høy varmeutvikling. Derimot er Athlon 64 en helt annen prosessor som har lav varmeutvikling, men som krever mye strøm. Strømforbruk er ikke alltid synonymt med varmeutvikling, det som omgjøres til varme er et fenomen som har med effektiviteten å gjøre. Er prossesoren veldig effektiv bruker av tilført energi blir varmetapet mindre. Dette er også et mål som forteller at Athlon 64 er en veldig effektiv prosessor.

Endret av brainware
Lenke til kommentar

For det første, denne maskina kan få meg til å endelig kjøpe bærbar! Wow! :whistle:

 

Men hva gjør den forskjellig fra f.eks. Acer Travelmate 6003LMi, PM 1.6Ghz, 15", 512MB, 60GB, DVD-RW, DVI, WXP Pro, som man får 2000,- kr billigere? Og som har 4,5 timers batterilevetid mot 3 på ferrari...

 

Må vi bare vente i spenning å se på hva 64m teknologien kan yte?

Lenke til kommentar

Hmm. Om den nye ferrarien skal ligge på samme pris som dagens ferrari, vil det si samme pris som når dagens ferrari kom, eller den prisen den ligger på nå?

 

Jeg skal ha meg ny bærbar nå i sommer, ettersom jeg tenkte å gjøre student av meg, og jeg er mye kjappere til å skrive på data enn for hånd, og prøver derfor å orientere meg i terrenget. Ikke bare enkelt det.

Lenke til kommentar
Chassiet er det kritiske punktet for meg, men ellers Ok spec's og sikkert bra for gamers.  Det er forskjellige versjoner av specs på hjemmesidene til Acer, også noen som sier det blir xp-m 2800+ som er iflg tidligere rykter og da er den ikke aktuell for meg pga kort batterilevetid og høy varmeutvikling.  Derimot er Athlon 64 en helt annen prosessor som har lav varmeutvikling, men som krever mye strøm.

De opplysninger jeg har fått direkte fra Acer sier at denne modellen bare vil bli levert med Low Power Mobile Athlon 64 prosessor, og den har som nevnt et veldig lavt strømforbruk og følgelig liten varmeutvikling:

Global PC vendor Acer Inc. is among the first suppliers to support the use of low-power mobile AMD Athlon 64 processors in a new Ferrari brand thin and light notebook for consumers and business customers worldwide.

Vedrørende chassis'et på denne så er også det forbedret iforhold til Ferrari 3000-modellen:

Now Acer has made the Ferrari 3200, an improved model in terms of both performance and craftmanship. The high-gloss, scratch-resistant finish was achieved via an advanced ten-step production process. A textured carbon fiber strip across the keyboard strengthens the chassis while giving users the realistic feel of a race car.

:thumbup:

Strømforbruk er ikke alltid synonymt med varmeutvikling, det som omgjøres til varme er et fenomen som har med effektiviteten å gjøre.  Er prossesoren veldig effektiv bruker av tilført energi blir varmetapet mindre.  Dette er også et mål som forteller at Athlon 64 er en veldig effektiv prosessor.

Enig :yes:

 

Om den nye ferrarien skal ligge på samme pris som dagens ferrari, vil det si samme pris som når dagens ferrari kom, eller den prisen den ligger på nå?

Ifølge Acer Norge skulle Acer Ferrari 3200 introduseres til nøyaktig samme pris som Acer Ferrari 3000 selges for idag. Ifølge Hardware.no sin prisguide vil det si ca. 16000 inkl. mva:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17413

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...