Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte ram til pc'en fra komplett første gang så viste at den ene av de to brikkene var defekt. Sendte den så tilbake og fikk tilsendt ny og også denne er defekt. er ikke sannsynligheten for det lik null???

Ja, det virker veldig merkelig. Har du anledning til å teste minnebrikkene i en annen bærbar i tilfelle det er noe galt med din Ferrari?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

IT Reviews har nå også testet denne bærbare her:

http://www.itreviews.co.uk/hardware/h627.htm

Gorgeous to look at and packing a powerful punch under the bonnet (although similar specs can be found elsewhere), this is one of the rare occasions where a notebook lives up to its elegant name.

Det har også PC Magazine gjort:

http://www.pcmag.co.uk/products/hardware/1157580

Acer Ferrari 3200 achieved the best graphics score we've yet seen on a notebook.

[...]

The 3200+ did extremely well in our battery endurance test, lasting nearly three hours. This is good going for any notebook but especially for one with such good system performance.

[...]

Pros:

Good battery life; multiple-format DVD writer; amazing games performance.

 

Cons:

Only one year's warranty; limited software.

 

Overall:

It's not cheap, but does live up to its name as an extremely fast and powerful notebook.

:thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
her og her her jeg sett den.. Det siste stedet er jeg usikker på om man får kjøpt den, men de har den i hvert fall på netthandel siden deres..

sablabra: Ferrari 3000 kr koster 13.125,87 kr hos itbutikken. Det skal være med moms..

Fra siden deres: "Alle priser er inkl. moms." (Det står litt lengre neden på siden. Under Ønskeliste.)

 

Hvis jeg nu skulle handle fra ITbutikken som jeg har forstått er dansk, hva vil skje?

blir varen fortollet ad helvete til da eller?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på å kjøpe meg Acer Ferrari 3200. Skal fortrinnsvis brukes som en mobil DAW (SX3). Men useriøs som jeg er, så er jeg glad i å spille også. Hvordan blir det med mobil versjon av x800, eller x600 som jeg tror den heter. Er den rett rundt svingen? Hvordan er det ellers med skjermkort til bærbare? Er de embedet på hovedkortet eller kan de byttes ut som på vanlig stasjonære?

mr_x600_chip.jpg

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Hvordan blir det med mobil versjon av x800, eller x600 som jeg tror den heter. Er den rett rundt svingen? Hvordan er det ellers med skjermkort til bærbare? Er de embedet på hovedkortet eller kan de byttes ut som på vanlig stasjonære?

X800 kommer ikke til bærbare med det første, trolig ikke før i 2006. Mobility X600 er allerede ute, men har vist seg å ikke yte spesielt bedre enn Mobility Radeon 9700. Foreløpig kan man ikke erstatte skjermkort på bærbare, med unntak fra enkelte tykke desktop-erstattere fra bl.a. Dell som kan oppgraderes til Mobility Radeon 9800. Både nVidia og ATi har annonsert løsninger for å kunne bytte ut skjermkortet, kalt MXM og AXIOM henholdsvis, men det ser ut at disse løsningene kun blir å finne i desktop-erstattere iløpet av neste år.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte meg en slik Acer Ferrari 3200.

fikk vite av firmaet jeg kjøpte den med at Acer Ferrari 3200 var veldig ømfintlig angående ram, og at det var kun Acer ram som kunne benyttes.

 

Dette hørtes veldig rart ut. kan da ikke tenke meg at acer rammen er så utrolig mye bedre enn noe annet? :hrm:

 

noen som kan bekrefte dette? eller heller avbekrefte så jeg kan bestille meg 1024mb ram fra en annen produsent som har jordnære priser! :hmm:

 

takker for svar

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med mobil versjon av x800, eller x600 som jeg tror den heter. Er den rett rundt svingen? Hvordan er det ellers med skjermkort til bærbare? Er de embedet på hovedkortet eller kan de byttes ut som på vanlig stasjonære?

X800 kommer ikke til bærbare med det første, trolig ikke før i 2006. Mobility X600 er allerede ute, men har vist seg å ikke yte spesielt bedre enn Mobility Radeon 9700. Foreløpig kan man ikke erstatte skjermkort på bærbare, med unntak fra enkelte tykke desktop-erstattere fra bl.a. Dell som kan oppgraderes til Mobility Radeon 9800. Både nVidia og ATi har annonsert løsninger for å kunne bytte ut skjermkortet, kalt MXM og AXIOM henholdsvis, men det ser ut at disse løsningene kun blir å finne i desktop-erstattere iløpet av neste år.

Det er kommet Mobility Radeon 9800 kort med x800 kjerne da, burde klokke gaanske bra. De påstod ivertfall de i en annen tråd her.

Lenke til kommentar
Jeg bestillte meg en slik Acer Ferrari 3200.

fikk vite av firmaet jeg kjøpte den med at Acer Ferrari 3200 var veldig ømfintlig angående ram, og at det var kun Acer ram som kunne benyttes.

 

Dette hørtes veldig rart ut. kan da ikke tenke meg at acer rammen er så utrolig mye bedre enn noe annet? :hrm:

 

noen som kan bekrefte dette? eller heller avbekrefte så jeg kan bestille meg 1024mb ram fra en annen produsent som har jordnære priser!  :hmm: 

Det stemmer ikke, Corsair minne fungerer glimrende og jeg kan anbefale disse minnebrikkene som bl.a. Komplett selger:

 

Corsair XMS3200 512MB PC3200 SO-DIMM (jeg har 2 stk. slike selv i min):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300843&cks=PRL

 

Corsair Value Select 512MB PC3200 SO-DIMM (rimeligere):

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124124&cks=PRL

 

Corsair Value Select 1GB PC3200 SO-DIMM:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301466&cks=PRL

 

nå får jeg 2stk ubrukelige 256 brikker til over og...  :nei:  :mad:

Ikke noe problem, de kan du enkelt selge på qxl.no eller bruktmarked.no :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det er kommet Mobility Radeon 9800 kort med x800 kjerne da, burde klokke gaanske bra. De påstod ivertfall de i en annen tråd her.

Jepp, men disse kommer kun i slepbare maskiner og ikke i tynne og lette bærbare. Skal man ha en portabel maskin med bedre enn Mobility Radeon 9700 så er det bedre å kjøpe en Shuttle mini-PC istedet etter min mening :)

Lenke til kommentar
Det var flotte greier å høre snorreh! var det lett å bytte ut brikkene?

Ja, det er relativt enkelt hvis du følger denne guiden:

Memory upgrade

 

I. Upgrading the first memory slot located at the base (see also p. 48-49 in the User's Guide):

 

1. Remove the two screws holding the memory cover on the bottom panel

2. Remove the memory cover

3. Pop out the memory module then remove it

4. Replace the memory module and reassemble everything

 

II. Upgrading the second memory slot located under the keyboard:

 

1. Remove the four screws that secure the middle cover (the one with the power & launch keys); two on each of the hinges on the back of the LCD screen

2. Remove the two screws marked with a 'K' on the bottom panel

3. Open the LCD screen as far back as it will go

4. Gently detach the middle cover upward and outwards with the assistance of a plastic flat head screw driver

5. Remove the three screws that secure the keyboard

6. Slide out the keyboard towards the LCD screen

7. Pop out the memory module then remove it

8. Replace the memory module and reassemble everything

og ditta windows 64bit greierne? hvordan funker det i forhold til vanlig xp? hvor er det å få tak i?  :hmm:

Jeg anbefaler at du bruker vanlig Windows XP inntil videre siden 64-bit versjonen foreløpig mangler WLAN-drivere. Du kan få tak i det direkte fra Microsoft hvis du likevel vil prøve det her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx

Lenke til kommentar

Jeg vurderer i likhet med mange andre å kjøpe denne lekre maskinen, og fant ut at jeg kan få den billig fra itbutikken.

Men de kjøper sine maskiner fra danske grossister, og som de har bekreftet til meg i e-mail, leverer de kun maskiner med dansk layout.

Jeg antar at det betyr at maskinene leveres med dansk tastatur...?

 

Så jeg lurer rett og slett på om det er noen forskjell på Norsk og Dansk tastatur?

 

Og i så fall hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...