Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Ifølge Acer Norge skulle Acer Ferrari 3200 introduseres til nøyaktig samme pris som Acer Ferrari 3000 selges for idag. Ifølge Hardware.no sin prisguide vil det si ca. 16000 inkl. mva:

Hehe, om dette stemmer antar jeg at folk vil ligge seg i kø for å sikre seg en så heftig og billig maskin som den aceren blir :) Jeg vet i alle fall at jeg kommer tilå gjøre dette. Men så var det det med de prisene webshopene har gitt opp da. Er det tenkelig at grunnen til Ferrariens lave pris nå for tiden er at den er på vei til å bli faset ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ferrari3200-23W.jpg

Den har bl.a. følgende spesifikasjoner:

  • Low Power Mobile AMD Athlon 64 2800+ prosessor (512KB L2 cache)
  • ATI Mobility Radeon 9700 grafikk (128MB)
  • 15.0" SXGA+ TFT LCD skjerm (1400 x 1050)
  • VIA ProSavage K8T800 brikkesett
  • 512MB DDR333 minne (max 2GB)
  • DVD+/-RW/CD-RW Combo-brenner
  • 80GB harddisk (5400RPM)
  • 10/100/1000Mbit LAN
  • 802.11b/g WLAN
  • V.92 56Kbps Fax modem
  • 4x USB2.0
  • Firewire
  • Bluetooth
  • Infrared (FIR)
  • S-Video
  • 4-i-1 kortleser
  • Ferrari USB mus
  • 2.86Kg vekt

Les mer om den her:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Article....pages=A8&seq=53

http://www.acer.com/APP/AKC/INTERNET/AACPu...67?OpenDocument

Følger den musa med acer ferrari 3000 å?

Lenke til kommentar
Lurer på en ting. Åssen er ytelsen på denne i forhold til vanlig XP-m 3000+? Yter den bedre?

Det er det ingen som vet ennå, siden det ikke finnes noen ytelsestester av Low Power Athlon 64 ennå. Men fra tester av desktop-prosessorer så yter Athlon 64 jevnt over merkbart bedre enn Athlon XP med samme PR-rating, og det skyldes hovedsaklig at Athlon 64 har integrert minnekontroller og bruker HyperTransport-buss.

 

Denne testen av desktop-versjonen av Athlon 64 2800+ gir trolig en liten pekepinn på hvilken ytelse man kan forvente av Low Power Mobile Athlon 64 2800+:

http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=2038&p=1

 

Som du kan se så yter Athlon 64 2800+ jevnt over merkbart bedre enn Athlon XP 3000+ :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er det ingen andre bærbare ute i den store vide verden som har Low Power Athlon 64?

Nei, Acer Ferrari 3200 blir den første. Samtlige andre bruker enten Athlon 64 DTR (DeskTop Replacement) eller Mobile Athlon 64, som bruker betydelig mer strøm enn Low Power Mobile Athlon 64.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det var da mye å holde styr på. DTR, Mobile og nå Low Power... Blir jo helt forvirra :p

Egentlig ikke, forskjellene er stort sett bare strømforbruket og prisen :)

 

Athlon 64 DTR er så å si identisk med desktop-versjonen av Athlon 64 og har en maks TDP (Thermal Design Power) på 81.5W (mot 89W på desktop-versjonen), mens Mobile Athlon 64 har en litt lavere maks TDP på 62W og Low Power Mobile Athlon 64 har absolutt lavest med maks TDP på bare 35W (trykk på linkene for detaljer om de forskjellige modellene).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Er vel ingenting å si på spec'ene bortsett fra at de utstyrer en Ferrari med VIA chipsett.. Litt skuffende. Og hvem bryr seg om den blir varm? Lever den opp til sitt gode navn og rykte SKAL den bli varm og legge alle konkurrenter bak seg.

 

Etterlyser fremdeles design i ekte Pininfarina stil og ikke av type asia-taiwan plast/crap stil.. som forøvrig ikke er ille i forhold til mye annet, men lever ikke helt opp til Ferrari idealet etter min mening.

Lenke til kommentar
.

Vedrørende chassis'et på denne så er også det forbedret iforhold til Ferrari 3000-modellen:

Now Acer has made the Ferrari 3200, an improved model in terms of both performance and craftmanship. The high-gloss, scratch-resistant finish was achieved via an advanced ten-step production process. A textured carbon fiber strip across the keyboard strengthens the chassis while giving users the realistic feel of a race car.

:hmm: Ferrari chassiet burde kanskje vært laget i karbon da. Det forrige var laget av aluminium, men Acer opplyste ikke om at det ikke gjaldt på skjermsida.

Det viste seg å være plastmateriale. Denne gangen har jeg lest fra Acer at det er lagt en karbonstripe over keyboard'en. Ellers kan en lese at det er lagt lag på lag for å få en ripesikker overflate. Det høres jo fett ut ! Men det som ikke stod noen

ting om da ? Jeg mener en stripe over keyboarden, hvor mye karbon er det egentlig ? Keyboarden dekker jo stort sett hele oversiden ! Er den lagt på tvers eller på langs ? Kanskje den er helt cool, men poenget er at de fleste kanskje handler på en webshop og ender opp med å bli misfornøyd. Jeg nevner også at

på de bildene jeg har sett fra Acer er den nokså lik utseende messig den forrige modellen. Ikke alle vil ha en knall rød bærbar. De røde partiene på hver side er mest plagsomme designmessig fordi de ser ut som billig plast. En får ikke akkurat noen fartsfølelse av det heller ! Kjøp heller Ferrari for å kjøre fort, en bærbar pc må vurderes ut fra andre kriterier. Personlig synes jeg rød designet er noe jeg kan leve med, også Ferrari-imagen, men jeg ville vurdere omlakkering til sort med flere lag klarlakk. Sidepanelene nede gjør det litt tricky !

 

Det gjenstår å si at dette er en bærbar pc som har alt nødvendig com teknologi, topp grafikkort, max ytelse pr Li-ion, 64bits operativsystem (Jeg har allerede XP 64-bit liggende).

 

Konklusjon: Jeg har allikevel ingen konklusjon ! Chassiet er det kritiske punktet !

Det er ihvertfall ikke karbon, skjermen er sikkert omgitt av plast (dårlig beskyttelse), resten er udefinert så langt ! Jeg vil ha en test (kanskje Barbara er behjelpelig) som omtaler dette nøyere.

Lenke til kommentar

Ah, endelig noen som forstår at VI vil ha karbon, masse karbon(hadde blitt en stiv, lett og solid kasse i forhold til plast/alu). Mener de burde bakt hele chassiset i vevet karbon slik at man kunne se veven gjennom rødfargen. Hadde vært en god begynnelse. Dersom du ikke liker rødt eller Ferrari kjøper du sef IKKE en Ferrari PC(som sef skal være rød), dette er for ekte tifosis etter min mening og ikke for folk som vil ha en hvilken som helst bærbar. Derfor mener jeg også at de godt kunne lagt ned litt mer arbeid i designet og heller tatt noen høvdinger ekstra for det om nødvendig.

 

Er jo bra at rødfargen ikke skaller av lengre da i det minste :) Men de kunne gjort så mye mer utav det...

Lenke til kommentar

kindings: Du må jo huske at det alltid vil være en avveining mellom design, finesser og pris når man skal masseprodusere et produkt. Jeg er rimelig sikker på at det produseres flere Acer Ferrari 3000/3200 enn Ferrari-biler, og det skulle heller ikke forundre meg om bare rattet i disse bilene koster mer enn disse bærbare PC'ene så det blir en litt søkt sammenligning. Hvis man ønsker den ultimate bærbare PC'en uten kompromisser så må man nok lage den selv og da blir prisen deretter, så slik jeg ser det så er Acer Ferrari 3200 noe av det beste man kan få kjøpt av masseproduserte bærbare PC'er :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Har prøvd en annen Acer-laptop som er ca. lik når det gjelder konstruksjon (660 elns.), og den har et helt elendig tastatur. Det er alt for lite, og enkelte viktige taster, som for eksempel >< -tasten er feilplassert. Bare den detaljen var nok til at jeg faktisk ikke vil kjøpe den.

Lenke til kommentar

Denne er laget helt i karbon:

 

:hmm:Dynamism

 

Acer Ferrari har vært laget i aluminiumsforsterket kabinett og det er bra også designmessig. Men det er vanlig blandt produsentene idag, også de med masseproduserte maskiner fra Taiwan å beskytte skjermen ekstra. Selv Elictegroup Green (www.multicom.no) gjør det på de senere modeller. IBM bruker titanium. Karbon er også særdeles godt egnet. Det var på bakgrunn av dette at jeg tok opp dette i forbindelse med Acer Ferrari. Når andre kan beskytte skjermen ved hjelp av metaller / karbon kan også Acer gjøre det! Det burde derfor på denne modellen som er en sk. forbedret utgave av Acer Ferrari 3000, i alle fall vært brukt aluminiumsforsterkning i lokket. Det er kanskje blitt gjort, men på nettsidene til Acer fremheves heller salgsgimmick som 1 karbonstripe over keyboarden, det er mulig det gjør keyboarden stivere. Jeg så gjerne at lokket ble laget i hel karbon. Blankt alu chassis med svart karbon lokk. Gule og røde Ferrari emblemer. Hvordan skjermen er beskyttet blir tatt alvorlig av de fleste produsentene. :cool:

Fartsfølelsen mens maskinen eventuelt faller er sikkert ganske stillestående. :D En annen sak: Jeg følger faktisk med på GT løp og Formel 1. Ferrari gjør det bra for tiden. De bruker sikkert samme bærbare som vi nå får anledning til å kjøpe. Helt svart er faktisk alternativ Ferrari farge, det kan en se i GT klassen (Ferrari F50M og Ferrari F75M M hvor det er forskjellige team-farger). Designmessig hadde det vært kjempekult med alu/svart. Jeg bare nevner det igjen. Ingen grunn til ikke å kjøpe maskinen det! Som nevnt før er omlakkeringer med stort forbruk av klarlakk et kjent fenomen i blandt bilelskere, og denne maskinen innbyr til det nå da lokket er bedre egnet til lakkering enn før.

Endret av brainware
Lenke til kommentar
kindings: Du må jo huske at det alltid vil være en avveining mellom design, finesser og pris når man skal masseprodusere et produkt. Jeg er rimelig sikker på at det produseres flere Acer Ferrari 3000/3200 enn Ferrari-biler, og det skulle heller ikke forundre meg om bare rattet i disse bilene koster mer enn disse bærbare PC'ene så det blir en litt søkt sammenligning. Hvis man ønsker den ultimate bærbare PC'en uten kompromisser så må man nok lage den selv og da blir prisen deretter, så slik jeg ser det så er Acer Ferrari 3200 noe av det beste man kan få kjøpt av masseproduserte bærbare PC'er :)

Joda, jeg forstår jo dette med pris... Men det hadde vært kult dersom det hadde vært ordentlig gjennomført. Er sikkert på at folk(meg hvertfall) ville gladelig betalt en 1-2000 ekstra for karbonchassis/kabinett og litt kult design, poenget er at jeg mener PCen med navnet til Ferrari bør stå litt i stil med bilene de spytter ut(også designmessig). Når alt kommer til alt tviler jeg på at kabinettet er den dyreste delen av PCen selv om man laget det i ren karbon, dvs den hadde ikke nødvendigvis måttet vært så mye dyrere enn den er nå.

 

Når det er sagt tror jeg man finner MANGE bærbare som er bedre enn denne. Dog er man Ferrari fan(tifosi) er det jo en kul raritet uansett om designet er noe utilstrekkelig og batterilevetiden kanskje ikke er verdens beste(forrige modell fikk hvertfall smekk for dette). Dog ville jeg nok foretrukket en Centrino/P-M basert bærbar selv og heller nøyd meg med ett stort flott Ferrari flagg på veggen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...