Gå til innhold

Lisensavgift og NRK - diskuter her


brusher11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem skal betale kringkastingsavgift?

Kringkastingsavgift skal betales av alle som har en fjernsynsmottaker i bruk etter § 1 i Forskrifter om fjernsynsmottakere.

 

Publisert 13.10.2003 17:10. Oppdatert 12.11.2003 10:31.

Lenke: Lovdata: Forskrift om fjernsynsmottakere

 

Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. Kort sagt alle tekniske innretninger som kan ta i mot levende fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte.

 

Det er den som bruker fjernsynsmottakeren som er lisenspliktig selv om mottakeren er lånt eller leid § 1 i Forskrifter om fjernsynsmottakere

 

En familie som bor sammen kan ha ubegrenset antall mottakere i bruk i sin bolig forutsatt at mottakerne kun benyttes av lisensbetaleren, ektefelle, samboer og/eller mindreårige barn som blir helt og fullt forsørget av lisensbetaleren. Mottakere som tilhører en familie og som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor boligen dekkes også av samme avgift forutsatt at det ikke etableres et fast bosted på disse stedene. §4,I i Forskrifter om fjernsynsmottakere

 

Den som har studielån eller trygd regnes ikke som forsørget av andre og skal betale egen avgift selv om de bor hjemme §4,I i Forskrifter om fjernsynsmottakere

 

Dersom du leier en bolig der det finnes mottakerutstyr skal du betale egen avgift for denne. Det er den som bruker dette utstyret som er pliktig til å melde fra til NRK Lisensavdelingen om bruken. §6 i Forskrifter om fjernsynsmottakere

Lenke til kommentar

hvorfor er folk i norge så veldig imot alt mulig med en gang det står betale eller avgift.

I got news for you!

Krigen er over og vi har funnet olje og vi har faktisk veldig god råd!!

 

For de som ikke fikk med seg dette, vi har god råd, og de som prøver seg med å si noe annet får tenke om igjen, dersom du ikke har god råd burde du ikke lese dette for da sløser du penger på internett som du burde spare fordi du har så dårlig råd.

 

jeg digger nrk, det er den beste kanalen vi har og den gjør mye bra for landet vårt. Stor takk til nrk for god innsats, lisenspenger betaler jeg gledelig.

Endret av opticus
Lenke til kommentar

opticus kanskje mye av grunnen for at folk er i mot dette er at i Norge er det snart avgfter på alt. Snart må vell en betale avgift for å få seg litt luft også, tok kanskje litt i der, men det er ikke umulig. Jeg ser ikke en gang på NRK, så den kan de holde seg langt unna med den dagen jeg flytter, fordi det eneste som er noe å se på er Autofil, og mye av det andre er bare tull i mine øyne!

Lenke til kommentar
hvorfor er folk i norge så veldig imot alt mulig med en gang det står betale eller avgift.

I got news for you!

Krigen er over og vi har funnet olje og vi har faktisk veldig god råd!!

 

For de som ikke fikk med seg dette, vi har god råd, og de som prøver seg med å si noe annet får tenke om igjen, dersom du ikke har god råd burde du ikke lese dette for da sløser du penger på internett som du burde spare fordi du har så dårlig råd.

 

jeg digger nrk, det er den beste kanalen vi har og den gjør mye bra for landet vårt. Stor takk til nrk for god innsats, lisenspenger betaler jeg gledelig.

Jeg har IKKE god råd, jeg har IKKE funnet olje, og ja Norge er FORTSATT i Irak!!

 

Hehe, jeg måtte bare :thumbup::green:

Lenke til kommentar

det er da ikke så mye avgifter i norge, og hva gjør det vel med avgifter? :)

sett i forhold til inntekt er det ikke dyrt i norge. Og vi har det stort sett ganske bra og blir tatt vare på dersom det skulle skje noe med oss.

 

tåpelig å si "snart er det vel avgift for å puste luft".

Skolen er ca gratis i norge, lege, medisiner osv osv er nesten gratis. Dersom det er så forferdelig her, hvordan kan ikke da alle som synes det er så forferdelig bare pakke og dra til russland, der er nesten alt gratis og uten avgifter, nesten ingen som gidder gjøre noen verdens ting heller, bare går på fylla hver dag og dauer av skrumplever i en alder av 30. God tur! :)

Lenke til kommentar
opticus kanskje mye av grunnen for at folk er i mot dette er at i Norge er det snart avgfter på alt. Snart må vell en betale avgift for å få seg litt luft også, tok kanskje litt i der, men det er ikke umulig. Jeg ser ikke en gang på NRK, så den kan de holde seg langt unna med den dagen jeg flytter, fordi det eneste som er noe å se på er Autofil, og mye av det andre er bare tull i mine øyne!

er det ikke noe sånt som 2000 i året i lisens?? Det er DRITbillig underholdning, hvis du sammenligner det med å dra på teater, fotballkamp eller liknende, så får du mye mer for pengene(ps: husk at tv2, nrk2 og tvnorge og tv3(???) også får sin del av kringkastingskaka)

Lenke til kommentar
det er da ikke så mye avgifter i norge, og hva gjør det vel med avgifter? :)

sett i forhold til inntekt er det ikke dyrt i norge. Og vi har det stort sett ganske bra og blir tatt vare på dersom det skulle skje noe med oss.

:wow: Våkne opp! Hvilket land bor du i, egentlig? Sitter du og chatter med oss fra et tropisk skatteparadis???!!?

 

I tillegg til en uhyrlig moms som utgjør en fjerdedel av prisen på alt du kjøper, skal vi betale særavgifter og miljøavgifter i hytt og pine! Ser du ikke at det eneste disse avgiftene gjør, er å gi politikerne enda mer penger de kan misbruke? Og jo mer penger dem får inn, dess mer slepphendte er dem med bruken.... :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...