Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv liker jeg Sygate PRO. Denne oppdateres fortsatt. Det er bare gratisversjonen som ikke oppdateres.

6109685[/snapback]

Har selv prøvd Pro utgaven av Sygate. Den er sikkert en ålreit brannmur, men den krever sinnsykt lang tid på å komme opp å gå, slik at du kan slippe til på Internett. :!:

6533052[/snapback]

 

Hvordan det? Når jeg legger inn sygate på en nyformater maskin tar det alt annet enn lang tid før det er klart til å surfe.

 

Hadde denne brannmuren fortsatt blitt oppdatert hadde den uten tvil hvert mitt førstevalg.

6534522[/snapback]

Kanskje du ikke har alle funksjonene i programmet aktivert. Maskinen Sygate PRO er installert på er ingen lettvekter. Den har 1 Gigabyte minne, og god CPU, god harddisk og Windows 2000.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, nå begynner jeg og bli litt  :dontgetit:  her...

 

Ja, skulle hatt tak i gratis firewall (som alle andre) og har fått noen forslag fra denne posten...

 

Bl.a Zone Alarm -- boom 14.dager så må du betale, eller har jeg misforstått?

      Sygate -- etter alt jeg har forstått så må man betale

 

Pluss noen andre forslag her i posten som jeg ikke er helt klok på

 

(Sikkert mange som tenker at jeg er litt noob nå, ja jeg er det)

 

Bruker windows firewallen men den er etter min mening ikke vært nåla i veggen...

 

Så trenger noen forslag til gratis firewall - ikke sånn try and die greier...

6587564[/snapback]

Laster du ned gratisversjonen av Zonealarm så er den gratis. Det kan vere at du valgte å prøve Pro-versjonen (trur du får dette valget under instalasjonen), i så fall skal det gå an å gå tilbake til gratisversjonen. Om du ikkje finn noko alternativ som let deg gjere dette kan du prøve å reinstalere med gratisversjonen: http://www.zonelabs.com/store/content/comp...reeDownload.jsp

 

Sygate vart kjøpt av Symantec (trur eg det var) og gratisversjonen av brannmuren er derfor fjerna.

 

Windows sin innebygde brannmur er god nok for vanleg heimebruk, men vil du ha litt fleire valg kan du som nemnt prøve gratisversjonen av Zonealarm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Hei. I PC-Cillin Internet Security 2007 så kan man sette passord slik at man hverken får avinstallert den eller deaktivert den. Det er veldig praktisk når man har lillebrødre som gamer og deaktiverer Sikkerhetspakken hele tia. Er det flere som har det slik?

Egentlig synes jeg det er litt dumt hvis man bare kan sette passord på deaktivering. Synes alle burde ha passord på å både deaktivering og avinstallering.

 

Hvis man har noen i familien med litt innsikt så klarer de fint å avinstallere pakken hvis man ikke har passord.

 

Jeg har NIS 2007 på laptopen, men har den ikke stående på nå, så jeg har ikke mulighet til å sjekke det, men jeg mener å huske at man har mulighet til å sette passord for deaktivering på den, men er usikker på om man kan sette passord for avinstallering også.

 

Er det flere sikkerhetspakker der man har mulighet til å sette passord på avinstallering og deaktivering?

Lenke til kommentar
Dere (som jeg) som har brukt Sygate Personal Firewall (Pro?) .. hva har dere gått over til? :hmm: ..hvis i heletall..

6768461[/snapback]

 

Jeg har brukt Sygate fram til nå, men har byttet til Comodo Firewall Pro.

Så langt virker den helt fint - kjørte noen portscanner via GRC og samtlige serviceporter var i stealth modus. (på Sygate måtte jeg lage noen ekstraregler for å få samtlige stengt). En kjekk funksjon ved Comodo er at du kan be den scanne maskinen din for kjente applikasjoner før du starter opp arbeidet - man slipper dermed og bli plaget med popups i hytt og pine som med mange andre brannmurer.

 

Det eneste jeg savner med Comodo er bedre loggfunksjoner (likte Sygate bedre i så måte) samt mulighteten til å passordbeskytte innstillinger.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...