Gå til innhold

Oppfølgeren til Crimson Room, Viridian Room

Kowalski

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg regner med at mange av dere husker spillet Crimson Room, tenkespillet der man måtte komme seg ut av et rom ved hjelp av forskjellige små hjelpemidler og hint.

Nå er oppfølgeren ute, den mildt sagt avhengighetsskapende varianten Viridian Room.

Jeg har kommet meg et stykke på vei, men vil ikke gi så mye hjelp i begynnelsen (litt av moroa er jo å slite seg frem til en løsning).

Allikevel - sliter du voldsomt så er selvsagt dette tråden å spørre i.

Nok sagt, her er spillet:

Viridian Room

edit: Har kommet meg gjennom!

Endret av Kowalski
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan se ut som siden er nede ja, de hadde tydeligvis ikke båndbredde nok til å ta imot all trafikken som kom i natt (det ble jo sluppet i går kveld).

Synd, for det var stor underholdning i å løse det!

Så imens man venter på at Viridian Room kommer opp igjen er det vel verdt å gå løs på Crimson Room en gang til.

Det er fortsatt spennende å løse både andre og tredje gangen synes jeg.

Crimson Room

Skrevet

Oppdatering - siden er nå oppe. Det fungerer i alle fall brillefint her.

Så prøv dere - og se hvem som kjappest greier å komme seg ut :)

Skrevet (endret)

Service Temporarily Unavailable.....

:cry:

Edit: kom inn nå :D

Edit2: drit at det er på japansk/kinesisk/eller noe lignende

Edit3: Klarte det!! :thumbs::thumbs:

Edit4:Leif i Edit3

Endret av $k$
Skrevet

Hva er det dere sliter med? Jeg klikket meg nettopp inn igjen, etter å ha fjernet cache. Fungerte helt topp.

Forresten, jeg anbefaler at man spiller seg gjennom Crimson Room først, om man vil ha mest ut av det.

Hodebry er gøy.

Skrevet

Tja.. du må være kreativ i alle fall. Og så er det jo den gode gamle

*klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* -metoden da.

Men om du lurer på noe spesifikt så er det jo bare å poste her.

Skrevet
Tja.. du må være kreativ i alle fall. Og så er det jo den gode gamle

*klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* *klikk* -metoden da.

Men om du lurer på noe spesifikt så er det jo bare å poste her.

JUKS ikke les vis du ikke vil jukse.

eller bare holde inne TAB å se hvor du kan trykke

Skrevet

Jeg tror at siden er nede like mye som den er oppe. Om dere har flaks, så kommer dere inn.

Den får nok sykt mye treff, i og med at Crimson Room var så populært da det kom.

Løs Crimson Room i mellomtiden :)

Skrevet

Jeg tror ikke det som blir spilt av baklengs er særlig relevant, det er i alle fall ikke noe man trenger for å løse spillet.

Skrevet (endret)

Okay...jeg har fått åpnet den boksen og den viser en film av en som står og danser. Og jeg har en nøkkel (ordinary key, ikke sølv/gull - Ikke nøklene som passer til skuffene).

edit : Hva gjør jeg nå? :dontgetit:

edit 2 : hmmm....kanskje han mimer "musikk"..hmmm. :ermm:

edit 3 : stereoanlegg..

Endret av Laman
Skrevet

Se nøye på hele filmen, og legg merke til hva figuren gjør på slutten.

Vent til hele filmen er slutt, og trykk så på det stedet du antar at du bør trykk epå veggen ;)

Skrevet
Så..hva er tallkoden? :blush:

send PM..

Spoiler:

Du skal ha skaffet deg en lapp med en internettadresse på. Gå til den adressen, og finn tallet ;)

Skrevet

Blæh.. Har funne alle tinga, men klarer ikkje å gjere noke med dei... (Reknar med det skal gå an å legge CD'en i coveret, bildene i ramma osv.?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...